Kreće se u obnovu i rekonstrukciju zadarske rive

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
POTPISAN VRIJEDAN I VAŽAN UGOVOR
Autor: 
Ukupna vrijednost projekta je 67,5 milijuna kuna. Osigurana su sredstva iz EU-a od 85 posto i iz državnog proračuna u iznosu od 15 posto. Radovi se planiraju do kraja 2023. godine u fazama. Gat će se produžiti 15 metara i proširiti i vratit će mu se izgled od prije 100 godina
Zadarski list
Svečanost potpisivanja Ugovora - (s lijeva na desno) gradonačelnik Branko Dukić, državni tajnik Josip Bilaver, ravnatelj LUZ Robert Škifić i župan Božidar Longin

Zadarska riva, uz Sv. Donat, svakako je simbol našega grada. Znamo da je više puta opjevana i da gosti iz cijeloga svijeta dolaze s nje pogledati najljepši zalazak sunca. U odnosu na ostale gradove uz obalu, naša riva posebna je po činjenici da nije asfaltirana, te da ima lijep zeleni pojas koji, uz perivoje Vladimira Nazora i Kraljice Jelene, zaista možemo nazvati plućima grada. Međutim, znamo i da se kroz povijest vizura grada na toj strani mijenjala, od utvrda koje su srušene da se grad otvori prema moru i s nizom lijepih građevina. Gat je izgrađen u vrijeme Austro-ugarske monarhije, i to ne bilo gdje. Tadašnji inženjeri vrlo su temeljito istraživali snagu svakoga vjetra koji ovdje puše, najviše juga, i stoga je gat izgrađen baš na određenoj poziciji i to dužine 80, a širine 16 – 18 metara i kao takav štitio je od vjetra rivu, ulaz u luku, pa sve do uvale Draženica - rekao je zadarski župan Božidar Longin jutros u vijećnici Doma županije gdje je svečano potpisan Ugovor između Lučke uprave Zadar i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, kojim se kreće u projekt rekonstrukcije i obnove zadarske rive.

Riva treba "make over"

U svom kratkom, ali nadahnutom govoru, župan Longin je podsjetio kako je bombardiranje u Drugom svjetskom ratu uništilo gotovo sve zgrade na rivi, ali i dio gata. Od tada, riva se povremeno popravljala, dijelom sanirala, izgrađen je dio sa sad već svjetski poznatim instalacijama - Pozdrav Suncu i Morske orgulje, ali kako je naglasio župan - naša stara dama ipak treba temeljit i sustavan, kako bi se to popularnim engleskim izrazom nazvalo, "make over".
- Ovaj projekt, u koji se hrabro upuštaju resorno Ministarstvo i Lučka uprava Zadar, veliki je zahvat koji će u konačnici rivi vratiti sjaj i dugoročno olakšati njeno održavanje, jer svi smo svjedoci kako svaki fortunal juga radi veliku štetu. Zahvaljujem Ministarstvu i ovdje nazočnom državnom tajniku Josipu Bilaveru na financijskoj potpori, a kao župan mogu iskazati zadovoljstvo suradnjom s cjelokupnom hrvatskom Vladom koja je u ovom mandatu u Zadarsku županiju uložila više od tri milijarde kuna.
Ono što jest sigurno, riva će u srcima svih nas, Zadrana i dalje ostati mjesto za ugodnu šetnju, opuštanje i druženje. Ostat će zauvijek, kao u pjesmi "Divna je riva mojega grada" - zaključio je župan Longin.

Novi gat stare "patine"

Nakon župana koji je ujedno i predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar, o samom projektu izvjestio je ravnatelj zadarske Lučke uprave Robert Škifić koji je objasnio kako je riječ o projektu koji će se odvijati u tri faze, a prva je faza rekonstrukcija Obale kralja Petra Krešimira IV i sanacija u dužini od 905 metara, a druga je faza rekonstrukcija gata na rivi.
- Planira se gat dovesti u onu fazu kakav je on bio prije 100 godina. Znači, njegovo produljenje od 15 metara i proširenje na pravu širinu i treća faza je rekonstrukcija zaobalnog dijela Liburnske obale u duljini od 600 metara od mosta pa do bivšeg Autobusnog kolodvora. Tu moramo riješiti odvod oborinskih voda. Bit će izgrađena i tri ormarića zbog naših brodara i njihovom potrebom za strujom i vodom. Jedan od razloga zbog kojih se krenulo u taj projekt jest i zagušenost Poluotoka brzobrodskim i brodskim linijama. Naime, samo prošle godine je bilo preko 950 tisuća putnika koji su sa Poluotoka kretali prema otocima. I sa ovom rekonstrukcijom i nadogradnjom te mogućnošću proširenja na gat na rivi, izbjeći ćemo gužve koje se događaju u ljetnim mjesecima kad imamo i sezonske međugradske linije tako da ćemo time dobiti puno veće kapacitete i što je najvažnije sigurnost prometa. Ukupna vrijednost projekta je 67,5 milijuna kuna. Osigurana su sredstva iz EU-a od 85 posto i iz državnog proračuna u iznosu od 15 posto. Radovi se planiraju do kraja 2023. godine u fazama, ali javna nabava i sve ono što prati projekt će definirati rokove - objasnio je ravnatelj Lučke uprave Zadar Robert Škifić.
 

Gradonačelnikov "najslađi" projekt

Potpisivanju Ugovora jutros je nazočio i zadarski gradonačelnik Branko Dukić koji je naglasio kako mu je projekt obnove i rekonstrukcije zadarske rive jedan od "najslađih" jer su svi Zadrani za svoju rivu jako sentimentalno vezani, a njezinom obnovom ostavit ćemo je "sjajnu", u nasljeđe budućim generacijama. Osim toga, dodao je gradonačelnik Dukić, potpisivanje Ugovora je još jedan dokaz odlične suradnje između Grada, Županije i Vlade RH, dok je državni tajnik u resornom Minstarstvu Josip Bilaver naglasio da je u pitanju 103 ugovor koji potpisuje Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture kad je riječ o europskom novcu te, kako je rekao, to je još jedan dokaz koliko je dobro i važno što smo u EU.
- Na Lučkoj upravi Zadar je da što prije raspiše natječaj za izvođača radova jer je 2023. godina - krajnji rok. Svi bi voljeli da to bude što prije - zaključio je Bilaver.

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno