Piper pao zbog presporog leta?

Slika korisnika admin
zvlacenjeaviona3
Filip BRALA
zvlacenjeaviona3Seminole je navodno padao brzinom od 30 metara u sekundi

Glavni hrvatski inspektor za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović odbacio je prozivke o svojoj nestručnosti nakon što su  neki mediji napisali da je grubo pogriješio jer je zapravo prejudicirao rezultate istrage, što, piš, nije niti prvi put.

Teorija o kovitu iz kojeg se ovakav tip aviona kao što je Piper Seminole PA-44 ne može izvući bila je prisutna u stručnim krugovima odmah po prvim saznanjima što se događalo iznad Dugog Otoka. Vodanović je tijekom vađenja zrakoplova iz mora rekao da se ne može isključiti niti tehnička greška, niti ljudski faktor, sve do zaključenja istrage.

- Očito je netko, tko je s nama bio u hangaru Inter Cockpita kad je dovezena olupina zrakoplova, čuo naša razmišljanja o pljoštimičnom kovitu i nekritički ga je prenio dalje. Ni sad, kad imamo neka saznanja, mi ne možemo istrčati i reći što je uzrok i tko je kriv za zrakoplovnu nesreću. Zrakoplov je prebačen u Njemačku u institut BFU i to prema aneksu 13. koji kaže da se istraga odvija u državi u kojoj je avion registriran. Kako je poginuli pilot bio naš državljanin, a tvrtka je imala sjedište u našoj zemlji, mi vodimo istragu. No svejedno bismo motore slali u jedan od svega tri laboratorija koji postoje u Europi, i to bi Hrvatsku koštalo između 50 i 100 tisuća eura. Stoga smo iskoristili mogućnost prema aneksu 13. i prihvatili pomoć njemačkog laboratorija za zrakoplovne nesreće BFU, rekao je Vodanović dodajući da će ova istraga koštati hrvatsku državu koliko putni troškovi njezinih istražitelja.

Po najnovijoj teoriji, tijekom izvođenja vježbe na području kod Dugog otoka dogodilo se da je posada zrakoplova dopustila da brzina zrakoplova padne ispod najmanje brzine dopuštene za Piper Seminolu, 102 km/h na sat. Zbog toga je zrakoplov pao u kovit i strmoglavio se u more. Seminole je navodno padao brzinom od 30 metara u sekundi, karakteristično za zrakoplove koji padaju u kovitu.

Kovit je nepravilno kretanje zrakoplova oko sve tri njegove osi. Ista teorija kaže da je do nenamjernog kovita došlo nepažnjom pilota tijekom izvođenja vježbe leta na minimalnim brzinama. Isto tako se spekulira da je pilotu Danijelu Oleksi to bio prvi slučaj takvog uvježbavanja studenta u situaciji kad je zrakoplov Piper Seminole PA-4 nemoguće ispraviti reakcijom pilota na komande, kao kod zrakoplova, npr. PC-9, na kojima je Oleksa radio kao nastavnik letenja u HRZ-u.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno