Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Maraschino, sir Gligora i Šinjorina smokva u slovenskom Playboyu

02.09.2010. 22:00
Maraschino, sir Gligora i Šinjorina smokva u slovenskom Playboyu


Dok su priznanja paškom siru i Maraschinu očekivana s obzirom na njihovu dugovječnost i već internacionalnu reputaciju, uvrštenje pekmeza od smokava Šinjorina smokva, malog obiteljskog gospodarstva Damjanić-Babac iz Poljica, na listu svakako je veliki uspjeh. – Čast je biti među sedam dalmatinskih delicija, kaže Sandra Babac
U rujanskom broju slovenskog izdanja poznatog američkog časopisa Playboy u tekstu koji obrađuje sedam dalmatinskih delicija svoje su mjesto našla i tri proizvoda iz Zadarske županije: liker Maraschino, paški sir Sirane Gligora i pekmez od smokava Šinjorina smokva. I dok su priznanja paškom siru i Maraschinu na neki način i očekivana s obzirom na njihovu dugovječnost i već internacionalnu reputaciju, uvrštenje pekmeza od smokava Šinjorina smokva, malog obiteljskog gospodarstva Damjanić-Babac iz Poljica, na listu svakako je veliki uspjeh spomenutih poduzetnika.
 Obiteljsko gospodarstvo Damjanić-Babac egzistira svega nekoliko godina na tržištu, no nekoliko sjajnih godina u okviru kojih su Sandra Babac i suprug joj Alan Damjanić uspjeli ne samo osvojiti brojna priznanja za svoj pekmez, već ga plasirati i u lanac DM trgovina. Svakako i više nego dostatni razlozi da slovenska novinarka u svom tekstu o dalmatinskim delicijama napiše kako je pekmez od smokava “Šinjorina smokva” ne samo izvrsnog okusa, već tako interesantno, zapravo seksi pakiran, da se s posebnim guštom jede.
 U članku “7 Delicija Dalmacije” kratko je opisan životni put Sandre i Alana, njihova odluka da se sa širokih zagrebačkih ulica presele u malo mjesto zadarskog zaleđa, u Poljica, spremni da iz korijena promijene svoj život. Sandra je u proizvodnju ekoloških smokava krenula, naime, s HRT-a, gdje je do pokretanja obiteljskog posla radila kako novinarka. Iskustvo u medijima svakako je bilo dobar temelj za promidžbenu kampanju Šinjorine koja je od svojih početaka “šetala” od sajma do sajma, najčešće se vraćajući doma s priznanjima, pohvalama i plaketama.
 Šinjorina smokva je 2007. godine u Dubrovniku na Festivalu džema, pekmeza i mermelade osvojila brončanu medalju, u Moskvi iste godine na sajmu Best of the best za svoj logo i vizualni indentitet srebrnu medalju, dok je prošle godine nagrađena s čak dva zlata, u Opatiji na sajmu ECO WORLD FEST te na novosadskom sajmu. 
– Svakako je čast biti među sedam dalmatinskih delicija. Tko zna, kad Šinjorini smokvi “otpadne” list, možda uspijemo dobiti i duplericu u Playboyu, našalila se Sandra kada smo ju zamolili da prokomentira laskavo priznanje pristiglo iz susjedne nam Slovenije. No, šalu na stranu, Sandra je itekako svjesna da bi se opstalo na iznimno konkurentnom tržištu, važno je da kupac prepozna kvalitetan, izvoran i cijenom prihvatljiv proizvod, sve one odlike koje su suprug i ona uspjeli “ugraditi” u Šinjorinu.