Zašto ne padnemo sa Zemlje ako je ona okrugla?

Slika korisnika valentinam
"Minjini ekstra malci” trenutno djeluju kroz četiri radionice
Startna ideja je bila da je svako dijete istraživač kojem treba poticajna sredina te da bi razvilo sve svoje potencijale, treba mu omogućiti rad u malim grupama i prilagođene materijale i tehnike. I tako su nastali "Minjini ekstra malci”
Mali keramičari rade s glinom

Zašto ne padnemo sa Zemlje ako je ona okrugla? Zašto  brod ako je od metala ne potone? Kako vjetrenjača proizvodi struju? Pitanja su, kao i brojna druga, što ih je Mireli Stojanović, inženjerki  građevine, svakodnevno postavljao petogodišnji sin, potaknuvši ju, kako objašnjava, na otvaranje posebnih radionica za djecu.

- S obzirom da imam sina od pet godina koji mi stalno postavlja  brojna pitanja, a po struci sam inženjerka građevine, lakše mi je bilo  dati odgovor nego, primjerice, roditeljima nekih drugih struka. A kako  sam znala po vrtićima održavati radionice keramike i razne izložbe zaključila sam da bi bilo dobro otvoriti centar za djecu u okviru kojeg bi  mališanima ponudila odgovore na pitanja koja se vrte po njihovim malenim glavicama te kako bi im približila i određene tehnike učenja i  razvijanja razmišljanja osmišljene posebno za njihovu dob. Startna ideja je bila da je svako dijete istraživač kojem treba poticajna sredina te  da bi razvilo sve svoje potencijale, treba mu omogućiti rad u malim  grupama i prilagođene materijale/tehnike. I tako su nastali "Minjini ekstra malci”, radionice namjenjene djeci od treće godine života do polaska u školu, rezimira Stojanović.

Obje strane mozga

"Minjini ekstra malci” trenutno djeluju kroz četiri radionice: Mali  matematičar, Mentalna aritmetika, Ekstra malci i Mali keramičari.

- Mali matematičari će učiti o specifičnim karakteristikama i funkcijama predmeta, razvijati će sposobnosti o karakteristikama predmeta  prema kriterijima oblika i materijala te će razvijati spoznaje o osnovnim veličinama i odnosima među predmetima kao i o karakteristikama  prirodnih pojava i elemenata prirodnog okruženja. Radit ćemo i pojmove brojeva, prepoznavanje brojeva, projekcije sjena...

U drugoj radionici - mentalna aritmetika djeca će razviti obje strane  mozga, finu motoriku, naučiti pisati brojeve..Radionica je koncipirana  za djecu dobne skupine od četiri godine pa nadalje. Poznato nam je da  lijeva i desna strana mozga nije u istoj mjeri korištena, kako kod odraslih, tako i kod djece. Kako bi to nadišli kao neizostavan “instrument” za  rad koristi ćemo japanski abakus, a rezultat će biti, što je danas uobičajena pojava u Japanu, da djeca samostalno u glavi mogu izračunati  i teže jednadžbe poput, da navedemo neki primjer: 56-5+12-14=. E to  će oni raditi bez puno muke, vježbajući se na spomenutom bakusu.

Mali keramičari

Ekstra malci je, pak, radionica koja se isključivo bazira na vizualnom,  odnosno izradi različitih pokusa iz sfere kemije, fizike, statike, mehanike… Kroz radionicu ćemo detaljno obraditi magnetno polje, gravitaciju, sile uzgona, zrak, vodu (gustoću, masu), izrađivat će se strujni krug,  djeca će naučiti, primjerice, između ostalog, i zašto i kako svjetli žarulja. Na programu su i Sunčev sustav, ljudsko tijelo (položaj organa u tijelu, odnos veličina organa, njihova funkcija...).

I na kraju Mali keramičari. Radom s glinom (bijelom i terakotom) potičemo razvoj fine motorike te izražavanje u 3D. Kroz rad keramikom se  razvija mašta, međutim što je još bitnije, djeca se mentalno opuštaju.  Nakon svake radionice keramiku ćemo i peći u specijalnoj peći, a program je prigodan i vezan je uz sve važne datume, prigode, godišnja doba… sve ono djeci važno, zaključuje Stojanović.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 2.7 (6 glasova)