I tako su i Rivanjci dobili svoju trajektnu luku, koja ostaje zapisana i kao posljednja u nizu trajektnih luka što su ih zadnjih godina dobili zadarski otoci, a zahvaljujući svakako Ministarstvu mora i ministru Božidaru Kalmeti koji je nastojao da ovi desetljećima zaboravljeni otoci dobiju svoja pristaništa za brze brodove ili trajekte, što im je ustvari okosnica svakodnevnog života i svakoga daljnjeg razvitka
Jučer je za mali zadarski otok Rivanj bio povijesni dan – prvi put je trajekt pristao uz novosagrađeno pristanište i prvi put je stigao i kamion drva.
Jadrolinijin trajekt “Hanibal Lucić” na redovnoj liniji iz Zadra nešto iza 13 sati pristao je uz novo trajektno pristanište, čija je gradnja završena prošli mjesec, a protekloga četvrtka ga je pregledalo tehničko povjerenstvo i potvrdilo da je građevinski završeno i da odgovara tehničkim uvjetima. Trajekti će tako ubuduće stalno pristajati uz tu novu trajektnu luku, započetu još u listopadu 2008. godine, a dogotovljenu tek nakon pune dvije godine. Dakle, gradnja je trajala predugo “zahvaljujući” izvođaču, virskoj tvrtki “Heres”, koja je to gotovo jedva uspjela privesti kraju, premda uopće nije bilo problema s redovnim plaćanjem. Naime, potreban novac je na vrijeme osiguralo Ministarstvo mora, a Županijska lučka uprava u Zadru je uredno isplaćivala ovaj projekt vrijedan 8,3 milijuna kuna.
I tako su i Rivanjci dobili svoju trajektnu luku, koja ostaje zapisana i kao posljednja u nizu trajektnih luka što su ih zadnjih godina dobili zadarski otoci, a zahvaljujući svakako Ministarstvu mora i ministru Božidaru Kalmeti koji je nastojao da ovi desetljećima zaboravljeni otoci dobiju svoja pristaništa za brze brodove ili trajekte, što im je ustvari okosnica svakodnevnog života i svakoga daljnjeg razvitka.
Znači da će odsad trajekti i za ovaj otok ploviti po svim vremenskim prilikama, da više neće biti problema s pristajanjem i iskrcajem ili ukrcajem tereta i putnika. Podsjetimo i dosad su trajekti dolazili na Rivanj, ali pristajanje je uvijek bilo problematično, po jakome jugu, ponekad i po bonaci. Gotovo nevjerojatno, ali događalo se da usred ljeta po mirnom moru trajekt pokuša pristati i ne uspije, pa potom putnike odveze na susjedni otok ili još i dalje do Molata, a onda ih popodne po povratku iskrca. Popodne, naime, dođe do promjene morskih struja, koje su glavni krivac što trajekt ne bi mogao lako pristati uz rivu za brze brodove. Rivanjski kanal je, inače, poznat po izuzetno jakim morskim strujama koje onemogućavaju čak i pristajanje tako velikih plovila. Sada bi sve to trebala biti prošlost.
Trajektno pristanište Rivanj ima karakteristike kao i sva ostala ovdašnja pristaništa sagrađena u zadnje vrijeme, dugo je 60 i široko 18 metara, a dubina mora uz pristanište iznosi 5 metara.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
IVAN LOVRINOVIĆ
‘Još niste shvatili da ste pobjednici izbora?’: Kolakušićev suradnik poziva na ujedinjenje oporbe za rušenje HDZ-a
Zadar
OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE
SVE POPULARNIJE Zadranin na krov postavio solarne panele, evo koliko ga je to koštalo
Hrvatska
STANJE U PROMETU
HAK: Zbog prometne nesreće na A3 vozi se jednim trakom smanjenom brzinom
Ostali sportovi
Formula 1
Max Verstappen pobjednik “sprinta” u Šangaju, Lando Norris izletio sa staze
Županija
Obilježavanje Dana planeta Zemlje na Pagu
Akcija za čisto podmorje, bez plastike
Zadar & Županija
OSEBUJAN NASTUP
Gradonačelnik Benkovca na otvorenju Doma kulture spominjao zmajeve, zlonamjernike i Boga: Naše rodoljublje je kršćansko
Zadar
U CARSTVU SIRA
GLIGORA O ŠIRENJU PROIZVODNJE: ‘Čobani će biti Nepalci, plan je da stado sirane naraste do tisuću ovaca…’
Zadar
pojačan promet
OBAVIJEST MORH-a Kroz Zadar će proći hrvatska i španjolska vojna vozila, očekuju se gužve
Zadar
POČIVAO U MIRU
OD ‘SKITE’ SE OPRAŠTAJU BROJNI ZADRANI: ‘Veliki košarkaški virtuoz, zaljubljenik u košarku…’
Nogomet
MOHAMMED ALIYU OKECHUKWU