FINANCIJE U SPORTU Za igranje HT Premijer lige treba nam 1.3 milijuna kuna

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Predsjednik Jošić otkriva može li Puntamika nastaviti bez generalnog sponzora
S istekom sezone 2020./2021. završava sponzorstvo Sonika jer je trgovačka kuća prodana novim vlasnicima koji više nemaju financijskih obveza prema klubu – kazao je Jošić
ŠIME ZELIć/KK SONIK PUNTAMIKA
Slavlje igrača Puntamike nakon pobjede protiv Splita

Drugo mjesto na ljestvici HT Premijer lige nakon završetka kalendarske 2020. godine prometnulo je KK Sonik Puntamika u jednu od najljepših priča hrvatske košarkaške jeseni. Trijumfi nad Splitom i Zadrom poslužili su kao uvertira u šest uzastopnih pobjeda koje su momčad iz Jazina lansirale na naslovnice sportskih rubrika širom države. Teorija govori da bi dobri rezultati na parketu trebali imati pozitivnu korelaciju s privlačenjem sponzora i donijeti prijeko potrebnu dodatnu financijsku injekciju, no trenutne okolnosti na tržištu uzdrmanom koronavirusom i posljedična ekonomska neizvjesnost bacaju novo svjetlo na financiranje sportskih klubova. Iznimka nije ni Puntamika koja je u prošloj godini ostala bez generalnog sponzora.   
– S istekom sezone završava sponzorstvo Sonika jer je trgovačka kuća prodana novim vlasnicima koji više nemaju financijskih obveza prema klubu. Studenac smo obavijestili o isteku ugovora nadajući se da će nas prepoznati kao nacionalni brend koji se medijski dobro prati i da će kroz reklamu, ime kluba, radio i televizijske prijenose pronaći svoj interes, međutim prema informacijama s kojima raspolažem oni to nisu predvidjeli u svom proračunu. Poslali smo im novi okvir za suradnju za narednu sezonu, ali nismo dobili povratnu informaciju – kazao je Mirko Jošić, pojasnivši da se sponzorstva ne vežu za kalendarsku godinu, već za košarkašku sezonu.

Klub neće mijenjati ime

Koliko će činjenica da je klub ostao bez generalnog sponzora otežati poslovanje u narednim mjesecima?
– Bojim se da hoće. U prethodnim sezonama smo imali garantirana sredstava i bilo je puno lakše raditi, a sada se pokrivamo prihodima manjih sponzora. Nažalost, situacija se mijenja iz dana u dan. Imali smo jake partnere koji su nam u minulom razdoblju pomagali, a sada su se odmakli ne samo od Sonik Puntamike, već općenito od sporta te se u ovim trenucima brojni od njih bore za preživljavanje i jako malo ulažu u marketing i sponzorstva – objasnio je čelni čovjek kluba iz Jazina koji u ovom trenutku iz administrativnih razloga neće promijeniti ime.
Često čujemo da je igranje HT Premijer lige financijski zahtjevno za klubove izvan »velike trojke«. Sponzora je iz godine u godinu sve manje, pa se većina sredstava namiče iz proračuna jedinica lokalne samouprave. Koliko novca je potrebno za igranje u elitnom razredu hrvatske košarke i koliki udio treba pokriti sponzorstvima?
– Bez nekakve bahatosti i ekstra igrača, potrebno nam je između 1.2 i 1.3 milijuna kuna. Cilj nam je imati što je moguće više zadarskih košarkaša, a bitno je i da momci koji dođu sa strane ne budu prezahtjevni. Pritom bi nam od Studenca ili nekog drugog generalnog sponzora trebala sredstava u iznosu četvrtine ukupnog budžeta, na što treba dodati i manje sponzore koji se s vremena na vrijeme uključe i pomognu u funkcioniranju kluba – otkrio je Jošić.
Struktura rashoda je šarolika, a velik dio otpada na troškove »hladnog pogona«, organizaciju putovanja i utakmica, te kotizacije.
– HKS je osigurao određena sredstava iz vlastitih marketinških prihoda te je dio preusmjeren klubovima čime su kotizacije automatizmom smanjene, dok su putni troškovi sudaca i organizacija utakmica na teret klubova. Nisu to mali iznosi, ali to je jednostavno tako. Tu se radi o troškovima liječničkog osoblja, organizaciji statistike, redarske službe itd. – rekao je prvi operativac Puntamike.
Mogu li se troškovi organizacije pokriti prihodima od prodaje karata i ostalim prihodima vezanim uz utakmicu?
– Ovisi o protivniku. Kada su manji klubovi u pitanju, ponekad. U slučaju dobrih rezultata i utakmica protiv Zadra, Splita, Cibone ili Šibenke, klubova iz prve zone atraktivnih suparnika, moguće je pokriti troškove, a ponekad nešto i ostane – izjavio je predsjednik Sonika.

Grad daje koliko može

Jedna od glavnih tema u zadarskim sportskim krugovima posljednjih tjedana bila je vezana uz javno financiranje klubova i smanjenje sredstava iz Programa javnih potreba u sportu Grada Zadra. Sonik je za 2021. dobio 150 tisuća kuna manje u odnosu na 2020. godinu, što je smanjenje od točno 20 posto.
– Gledajući proračun Grada Zadra vidljivo je da će i njima prihodi pasti. Ugostiteljstva nema i pitanje je kada će se reaktivirati, a ne smijemo zanemariti ni činjenicu da gotovo tri četvrtine gradskog proračuna otpada na zadana sredstava koja se ne mogu smanjivati. Naravno, svi bismo htjeli više, ali moramo biti realni i svjesni da je to u ovom trenutku najviše što nam Grad može dati. Ne smijemo zaboraviti da se pokrivaju troškovi dvorana i ostale infrastrukture koji ne padaju na teret klubova. Netko je dobio više, netko manje, ali postoje jasni kriteriji i moramo biti zadovoljni – ne buni se šef kluba iz Jazina.
Za kraj, što Puntamika može ponuditi sponzorima kako bi opravdali ulaganja i barem djelomično dobili povrat investicije?
– Sponzorima možemo ponuditi da ih se prepozna kao brend koji se godinama provlači kroz hrvatsku košarku. Dvadesetak sezona smo igrali u prvoj ligi, a nakon ispadanja smo se kao Feniks uzdigli iz pepela, pokazavši snagu i žilavost. Dobar rad nam je donio rezultate i vjerujem da će se tako nastaviti i u budućnosti, što potencijalnim sponzorima daje priliku da se u uređenim okvirima reklamiraju na lokalnom i nacionalnom tržištu – uvjeren je Jošić. (Paulo SARIĆ)

 

Podizanje članarina nije pravi put

Jedan od izvora financiranja kluba su i članarine polaznika omladinskih kategorija. Ne čine one veliki udio u ukupnim prihodima, ali svaka kuna je bitna, pogotovo u današnje vrijeme. Ipak, u Soniku se nisu odlučili na podizanje cijena.
– Nismo željeli krenuti tim putem jer smo svjesni da je to obiteljima dodatni trošak. Prvi i osnovni cilj je da djeca budu u dvorani, pritom pazeći da ne stvorimo veliko financijsko opterećenje roditeljima. Najlakše je dignuti članarine, ali to nije pravi put – smatra Jošić.

 

Prepoznat dobar rad stručnog stožera

Vrlo dobri rezultati u jesenskom dijelu sezone nisu prošli ispod radara.
– Kroz sezonu smo slagali igrački kadar te su brojni igrači prepoznali klub i trenažni proces koji vodi iskusni Hrvoje Vlašić sa Stipom Kulišem, trenerom u naletu koji je već prošao puno toga i kroz Sonik Puntamiku i kroz reprezentativne selekcije, te Josipom Milišom, ozbiljnim kondicijskim trenerom koji također ima iskustvo iz reprezentativnih kategorija. Stvorio se dobar tim i određeni broj igrača se vezao na trenere i kvalitetu rada za koju su bili sigurni da će im biti pružena, a na koncu se to preslikalo i na parket. Plivamo na valu dobrih rezultata zadnjih nekoliko godina i već duže vremena pokazujemo kontinuitet te se nadam da će se to nastaviti i u budućnosti i da ćemo pokazati da dosadašnji rezultati nisu bili slučajnost – rekao je Jošić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)