Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Pozitivno emocionalno ozračje

Autor: Anamarija Bilan

03.02.2010. 23:00
Pozitivno emocionalno ozračje

Foto: Filip BRALA



Pjesmice pokretom i prstima su vrlo korisne za dječji razvoj, u prvom redu jer se uz njih stvara pozitivno emocionalno ozračje između majke i djeteta. Dok pjevaju i majka i dijete osjećaju ugodu i tako se stvara povoljno tlo za rast djeteta u pozitivnoj obiteljskoj atmosferi, kazala je Dijana Miočić, voditeljica radionice
“Pjesmice za najmlađe uz pokret i gitaru” naziv je radionice koju je u utorak poslijepodne u Gradskoj knjižnici Zadar organizirala Udruga za obitelj i roditeljstvo Izvor. Multimedijalna dvorana knjižnice bila je premala za sve roditelje i djecu koji su željeli naučiti neke nove pjesmice uz pomoć kojih mogu učiti o sebi i svijetu oko sebe. Radionicu su vodile Dijana Miočić, Marija Ivanković i Anita Matešić.
– Pjesmice pokretom i prstima su vrlo korisne za dječji razvoj, u prvom redu jer se uz njih stvara pozitivno emocionalno ozračje između majke i djeteta. Dok pjevaju i majka i dijete osjećaju ugodu i tako se stvara povoljno tlo za rast djeteta u pozitivnoj obiteljskoj atmosferi. Pjesmice su korisne i u mnogim različitim područjima razvoja djeteta – utječu pozitivno na finu motoriku, dijete uz njih uči o tijelu, pomažu kognitivnom razvoju, razvoju sluha, a ritam koje te pjesme imaju utječe povoljno na djetetovo cjelokupno stanje, objasnila je Dijana Miočić, voditeljica radionice. Ona je objasnila da djeca predškolske i rane školske dobi imaju veliku potrebu za kretanjem, a ako se u učenje uključi i pokret, ono postaje prirodnije i lakše. Ritmične i slikovite stihove popraćene pokretom dijete uči spontano, bez naprezanja, jer osjeća zadovoljstvo zbog procesa ponavljanja koji mu daje sigurnost i zbog blagotvornog utjecaja glazbe i ritma. Osim vidne i slušne percepcije razvija se prostorna percepcija, osjećaj za tempo i ritam, vježba se glasanje i izgovaranje, govorno i motoričko oponašanje.
– Pjesmice koje uključuju pokrete pomažu u osvještavanju vlastitog tijela i motoričkih mogućnosti. Istodobna uporaba govora i pokreta potiče finu motoriku, govor i opažanje. Djeca su fascinirana stihovima i ritmičkim igrama u kojima je povezana gruba i fina motorika s govorom i uvijek ih rado prihvaćaju. Takve igre se odvijaju u atmosferi pozitivnog emocionalnog stanja, što je vrlo bitan preduvjet za učenje. Ugoda koju im one stvaraju, otvara vrata njihove pažnje, a pažnja utire put komunikaciji koja je preduvjet govorno-jezičnog razvoja. Sve su ovo razlozi zašto su pjesmice koje uključuju pokret važne za razvoj djeteta i zašto ih rado koristimo i u našem radu. Djeca tako lakše uče i uživaju u učenju, kazala je Miočić.