Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Dodatnih 3,6 milijuna kuna za “Krila Hrvatske”

03.02.2011. 23:00
Dodatnih 3,6 milijuna kuna za “Krila Hrvatske”


Pri izradi prijedloga racionalizacije vodilo se računa o karakteristikama i aktualnom stanju, kao i ukupno planiranim promotivnim aktivnostima na pojedinom tržištu, tako da racionalizacija marketinških aktivnosti neće utjecati na ukupna kretanja i rezultate s pojedinih tržišta


Hrvatska turistička zajednica srezala je dio  troškova promotivnih kampanja u korist udruženog  oglašavanja, s naglaskom na  oglašavanje sa zračnim prijevoznicima čemu je ove godine  dan prioritet. Očekujemo najsnažniju sezonu uopće kada su  u pitanju aviogosti. 
S obzirom na povećani obujam ugovorenih programa  oglašavanja preko javno-privatnog partnerstva u promotivnim kampanjama i promotivnim/prodajnim kanalima turističkih zajednica, organizatora putovanja, zračnih prijevoznika i nositelja turističke  ponude (Modeli I.-XII.) HTZ  je, dakle, pristupio racionalizaciji troškova funkcionalnog  marketinga.
Prethodni ugovori su prioritetne aktivnosti kojima se  osigurava zadržavanje  stečenih pozicija hrvatskog turizma na međunarodnom  tržištu, a drugi razlog ovog  “kresanja” su i moguće poteškoće u realizaciji planiranih  prihoda.
Pri izradi prijedloga racionalizacije vodilo se računa o  karakteristikama i aktualnom  stanju, kao i ukupno planiranim promotivnim aktivnostima na pojedinom tržištu, tako  da racionalizacija marketinških aktivnosti neće utjecati  na ukupna kretanja i rezultate  s pojedinih tržišta.
Vezano na to racionalizirat  će se ili neće provesti niz aktivnosti planirane Programom  rada Hrvatske turističke zajednice za 2011. godinu. Valja  kazati da je i znatan dio ovih  planiranih aktivnosti od kojih  se odustaje iznimno vrijedan,  ali su očito u ovom trenutku u  Ministarstvu turizma i HTZ-u  izgrađene i narasle modele  oglašavanja usmjerene na privlačenje aviogostiju stavili na  vrh interesa. 
Smanjenjem obujma ili  odustajanjem od njihove realizacije, smanjit će se troškovi  naprijed navedenih aktivnosti  za oko 3,6 milijuna kuna, a  navedena sredstva će se preusmjeriti u program oglašavanja  sa zračnim prijevoznicima i organizatorima putovanja pod  nazivom „Krila Hrvatske” koji  se odnosi na udruženo  oglašavanje organiziranih programa sa zračnim prijevozom  u kojem se u 2011. godini  očekuje dolazak oko 650 tisuća  putnika u Hrvatsku.
Iako i posebne prezentacije i  unaprjeđenje informacijskog  sustava, dovođenje poslovnih  agenata i poslovne radionice u  pojedinim zemljama imaju iznimno značenje u promociji  sve se očito nije moglo. S druge  strane, Hrvatska je u nizu  odredišta, Zadar spada u jedno od njih, a vidimo da se  priključuje i donedavno zamrla Rijeka, pozicionirala i kao  aviodestinacija. Dubrovnik  kao turistički najvažniji kada  su aviogosti u pitanju imao je  već prethodne godine izrazito  pozitivan odraz snaženja ovih  programa. Ove su se godine  svemu ostalom pridružili nemiri u Tunisu, a potom i Egiptu. Riječ je o konkurentskim  odredištima i to aviodestinacijama. Očekuje se smanjenje  avionaleta k njima bez obzira i  na mogućnost brzog sređivanja  prilika. S ovim programima  Hrvatska imama mamac za  privlačenje dijela viška kapaciteta. Uostalom, ministar Bajs  nedavno je na konstataciju da  će zbivanja u tim zemljama  dovesti do većeg broja gostiju  kod nas ispravno konstatirao –  ako bude zrakoplova k nama.


Aktivnost od kojih se odustaje




Jedinstveni hrvatski turistički informacijski sustav –  300.000; Banka  fotografija i priprema u izdavaštvu –  200.000; CD/DVD –  200.000; Centralni  pretraživač turističke ponude –  200.000; Suveniri – 300.000; Studijska  putovanja agenata i poslovne radionice (Sarajevo, Ljubljana, Minsk, Almati,  Rimini, Oslo, Beč) – 500.000: Hrvatski turistički dan (Beograd, Minsk,  Bratislava, Varšava, Budimpešta, Kijev) – 1.500.000 ; Tržišna istraživanja i  izobrazba kadrova- 77.000; USTOA – posebna prezentacija – 350.000.
Ukupno ušteda iznosi  3.627.000 kuna.


I Zračna luka Rijeka živnula


Zračna luka Rijeka zahvaljujući iznimnom angažmanu Primorsko goranske županije (otkako je župan Komadina postao i predsjednik TZ), Grada  Rijeke (Obersnel), TZ Primorsko-goranske županije (Gordana Medved) i  same Zračne luke (Mladen Pasarić) te HTZ-a i Ministarstva turizma vraća se  na kartu aviodestinacija. Nakon prošle godine u kojima nisu udružili ni kunu  za ovo oglašavanje preko zračnih prijevoznika ove su godine na udruženih  4,4 milijuna.
Zračna luka Rijeka prethodno je slijedila sudbinu Zadarske, došavši s  lanjskim padom od 50 posto na 60.000 putnika. U ovom oživljavanju  dijelom slijede put Zadra u smislu udruživanja sredstava pa i dovođenja  Rayanira. Danas su potpisali Sporazum o udruživanju sredstava radi  financiranja promocije Kvarnera na www.ryanair.com, direktor Zračne luke  „Rijeka”.
Riječ je o direktnim linijama Zračne luke Rijeka s Londonom (Croatia  Airlines, Ryanair), Stockholmom (Scandjet, Ryanair), Göteborgom (Scandjet), Rigom (SIA Novaturas), Bukureštom (Tarom Flying) te Moskvom  (Ascent travel). Uz to i nekoliko važnih touroperatora je u istom poslu oko  aviogostiju. Rijeka se nada ovako privući 30.000 gostiju (što je 60.000  putovanja čime bi udvostručili ovogodišnji porazni promet).
 Usporedbe radi kažimo da je Zadar lani završio na 275.000 putnika, a ove  je godine u udruženom oglašavanju okupljen iznos od 1,3 milijuna – eura.
Naravno, Zračna luka Zagreb s preko dva milijuna i Duborvnik i Split s  preko milijun nešto su drugo.