Vodovod mu protuzakonito isključio vodu zbog duga koji je otišao u zastaru

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
PIXSELL

Josipu Milkoviću iz Zadra krajem siječnja djelatnici zadarskog Vodovoda u obiteljskoj kući na Novom Bokanjcu isključili su vodu,  a osam dana kasnije uzeli i vodomjer, i to zbog duga za neplaćanje vode  od 3.800 kuna u razdoblju od 31. 12. 2005. do 13. 11. 2010. godine koji je  otišao u zastaru.

Naime, 3. prosinca 2014. godine, Milkoviću je Vodovod poslao obavijest o isključenju vode, bez mogućnosti žalbe, ukoliko ne podmiri dug za  razdoblje od 2005. do 2010. godine u roku od osam dana. Na to je Milković uložio žalbu pozivajući se na Statut Vodovoda kako niti jednom u  tom razdoblju nisu poslali nikakav račun, obavijest, niti opomenu zbog  nepodmirenog duga. U obavijesti stoji kako trenutna dugovanja iznose  nula kuna, a nepodmireni dug 3.800 kuna. Naime, u posljednjih pet godina Milković obveze prema Vodovodu podmiruje uredno i nema nikakvih nepodmirenih dugovanja.

Po Zakonu o obveznim odnosima, ukoliko se u roku od 10 mjeseci ne  pokrene ovršni postupak zbog neplaćenih dugovanja, ona zastarijevaju.

Kako je Milković natrag Vodovodu poslao reagiranje da je žalba neosnovana iz Vodovoda su mu poručili kako je dužan platiti spomenuti dug.  Nakon toga je Milković angažirao odvjetnika Milu Milovca koji je obavijestio djelatnike Vodovoda kako je riječ o dugovanjima koja su u zastari,  te kako ne smiju isključiti vodu. Poslali su još jednu žalbu, ali bez uspjeha, budući da su im djelatnici samo nekoliko dana kasnije, 21. siječnja isključili vodu. Nakon toga Milković je pokrenuo tužbu protiv zadarskog Vodovoda u kojoj ističe kako su na njegov privatni posjed došli  nezakonito, bez naloga, na što su iz Vodovoda reagirali na način da su im  iščupali vodomjer.

Milković spomenuti dug ne poriče, on je nastao kada je bio u teškom  financijskom razdoblju, no posljednjih pet godina sve račune uredno  podmiruje. Žalosti ga što u cijelom tom razdoblju od 2005. do 2009. godine niti jednom nije poslana opomena iz Vodovoda, jer, kaže, tada bi se  mogao dogovoriti s njima o obročnoj otplati. Kako je sada riječ o računima koji su u zastari, iste ne namjerava platiti. Osim toga, ustavno je pravo kako se svim građanima treba omogućiti pristup na pitku vodu, što u  ovom slučaju nije napravljeno, a s Milkovićem u kući živi i njegova 80- godišnja majka koja je srčani bolesnik, te njegova kćer.

U ovom slučaju, iščitavajući zakone koje nalažu kako se svima mora  omogućiti pristup pitkoj vodi, prekršeno je niz zakonskih regulativa.  Počevši od EU direktiva, koje moraju imati pravni značaj u Hrvatskoj,  budući da smo članica Europske unije, EU konvencije za zaštitu ljudskih  prava i temeljnih sloboda, UN-ove Opće deklaracije o ljudskim pravima,  Kaznenog zakona, povrede načela ustavnosti i zakonitosti Ustava RH.

Naime, djelatnici niti Vodovoda, HEP-a, ni ostalih tvrtki nemaju pravo,  niti po kakvim uvjetima, doći na privatni posjed bez sudskog naloga i isključivati vodu, struju ili nešto treće. To je povreda članka 216. Kaznenog zakona.

Tomislav Matek, direktor Vodovoda, istaknuo je kako oni imaju potraživanja zbog neredovitog plaćanja vode prema 10 tisuća fizičkih osoba u iznosu od 23 milijuna kuna. Osvrnuvši se na konkretno slučaj Milković, naglasio je kako Zakonom o vodama imaju pravo isključivati vodu  neplatišama.

- Kada sud utvrdi da su računi otišli u zastaru tada će se potraživanja  otpisati, odnosno dalje ćemo se ponašati prema sudskoj odluci, rekao je  Matek.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno