Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

S 18 milijuna kuna u lov na goste

Autor: Damir Maričić

03.03.2010. 23:00
S 18 milijuna kuna u lov na goste

Foto: Adam VIDAS



U udružena oglašavanja HTZ plasira 51 milijun kuna, a kolege iz TZ-a i turistička privreda tome pridružuju svoja sredstva čime dolazimo do gotovo 115 milijuna kuna što je već ozbiljan iznos
Nadamo se da će multiplikativni efekt ovakovog posla pomoći da uspješno ponovimo lanjsku sezonu kada su u pitanju strani gosti te privući više domaćih gostiju, kazao je Milo Sršen u ime Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, a Ivo Dunatov iz TZ Zadarske županije i predstavnici TZ Šibensko-kninske županije te direktori TZ mjesta, odnosno turistički djelatnici pristupili su zajedno s njim potpisu ugovora o udruženom oglašavanju te udruženim aktivnostima “teškim” gotovo 2,5 milijuna eura.
Iza naizgled radne i skromne svečanosti stoji velik posao kojim je više desetaka subjekata turizma udružilo sredstva zbog promidžbe ovdašnjeg turizma na domaćim te ponajprije stranim tržištima s partnerima, a u cilju što uspješnije sezone.
– TZ Zadarske županije i turizam zahvaljuje Hrvatskoj turističkoj zajednici što je nadogradnjom modela udruženog oglašavanja dovela do multiplikativnog efekta kojim ćemo ove godine na području Zadarske županije udruženo plasirati gotovo 14,86 milijuna kuna ili gotovo dva milijuna eura na promidžbu i oglašavanje na značajnim tržištima u interesu ovdašnjeg turizma. Posebno zahvaljujem HTZ-u što je dogradnjom modela osmišljenih prije dosta godina, a uz trud Ministarstva turizma da se za njih osiguraju dodatna sredstva, unaprijedi i dodatno valorizira avione Ryanaira na Zračnu luku Zadar, u čemu je zbog iznimne participacije neophodno zahvaliti i Gradu Zadru i Zadarskoj županiji, kazao je Ivo Dunatov navodeći vrijedne brojke.
Udruženim oglašavanjem kroz prethodno potpisane ugovore u Zračnoj luci Zadar za letove Ryanaira osigurano je uz participaciju niza subjekata preko 980.000 eura, odnosno oko sedam milijuna kuna. Više od milijun eura teže pak potpisi stavljeni na papir u srijedu u hotelu Kolovare.
Milo Sršen kazao je kako je HTZ pomno godinama izgrađivala modele zajedničkog oglašavanja podižući s tri modela do sadašnjih devet. U osnovi svi oni računaju da bi pojedinačnim plasmanom pojedinih tvrtki ili TZ-a i HTZ-a efekti bili daleko manji, a ovim udruživanjem sredstva se umnožavaju te su dostatna za plasmane promidžbe u najuglednije institucije. Milo Sršen kazao je kako je Branimir Tončinić iz HTZ-a nazočan skupu nadležan za ovaj posao u operativnom smislu te su obišli Istarsku, Primorsko-goransku županiju, potom su ovdje u Zadru sklopili ugovore za Zadarsku i Šibensko-kninsku, a slijedi potpis u četvrtak u Splitu te naknadno Dubrovniku čime se na vrijeme i prije predsezone kreće u snažnu promidžbu.
– Od lanjskih pet modela došli smo na traženje i prijedloge turističkih tvrtki do sadašnjih devet modela udruživanja. HTZ za oglašavanje plasira preko 84 milijuna kuna od tiskovina domaćih i stranih, vanjskog oglašavanja, internetskog, odnosno on line globalnog do ciljanog oglašavanja po zemljama, do TV globalnih oglasa na CNN-u Eurosportu, BBC Worldu i drugima do ciljanih TV oglašavanja po stanicama u pojedinim zemljama.
– U udružena oglašavanja HTZ plasira 51 milijun kuna, a kolege iz TZ-a i turistička privreda tome pridružuju svoja sredstva čime dolazimo do gotovo 115 milijuna kuna što je već ozbiljan iznos. Lani smo zahvaljujući tim modelima dijelom obranili dobre rezultate čak i s nešto rasta sa stranih tržišta uz pad s domaćeg zbog poznatih efekata krize. Plasiramo u ovogodišnje oglašavanje 16 posto više sredstava nego lani s vjerom da ćemo održati naše rezultate na stranim, a unaprijediti domaće tržište. Pouke sajmova kojima smo nazočili u Italiji i Njemačkoj u posljednjih mjesec dana govore da interes za Hrvatsku snaži, a i u tim se zemljama makar blago ipak naziru izlasci iz krize stoga uz opravdan oprez vjerujemo u dobru sezonu, kazao je Sršen.
Iz Šibensko-kninske županije kazano nam je kako u ovih pola milijuna eura veći dio odlazi na tvrtke Solaris, Olimpija Vodice, kamp Adriatic, Hotele Primošten, Hotele Vodice, Školjic-Jezera te tamošnje TZ-a. U Zadarskoj županiji više je udruženih sredstava i subjekata, a uključeni su kamp Šimuni, Hotel Alan Starigrad, Turisthotel, Adria Mare, Pakoštane, Borik, Punta Skala, Riva Rafting, Adriatic Charter, Ilirija (kad podmiri dugove pristojbe prema HTZ-u i ostalim TZ-ima), Pinija, Val 042, itd. te značajan broj TZ-a s ovog područja.


 SEDAM MILIJUNA KUNA ZA AVIO NALETE


Ukupno je Zadarska županija, sustav TZ-a i gospodarstva u turističkom sektoru ugovorio gotovo 15 milijuna kuna vrijedne aktivnosti oglašavanja i promidžbe u čemu su četiri milijuna kuna privrednih subjekata iz turizma, milijun kuna niza TZ-a, oko 1,2 milijuna kuna TZ Zadarske županije te čak 5,68 milijuna kuna HTZ-a. U tome je kako smo i naveli gotovo sedam milijuna kuna za avio nalete. TZ Šibensko-kninske županije udruživanjem je dosegla ukupnu vrijednost paketa od oko pola milijuna eura, odnosno 3,5 milijuna kuna.