Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

“Zeleni val” na dionici Zagrebačke ceste i Ante Starčevića

Autor: Anita Ćustić

03.03.2010. 23:00
“Zeleni val” na dionici Zagrebačke ceste i Ante Starčevića

Foto: Ivan JAMIČIĆ



Koristi od uvođenja automatskog upravljanja prometom grada su povećanje sigurnosti, smanjenje vremena čekanja na križanju, smanjenje potrošnje goriva po vozilu, smanjenje zagađenja okoliša, smanjenje vremena putovanja, ušteda troškova održavanja i ušteda električne energije
Prezentacija projekta “Automatsko upravljanje prometom grada Zadra” održana je danas u hotelu Adriana, a okupila je predstavnike Promel projekta, Hrvatskih cesta d.o.o., Županijske uprave za ceste i Grada Zadra. Kako je pojašnjeno, svrha ovog projekta je uređenje postojeće prometne cestovne infrastrukture u gradu smjernicama za buduću dogradnju glavnih gradskih ulica, organizacija nadzora i upravljanja prometom u tipičnim i atipičnim situacijama, radi optimizacije prometnih tokova, uštede u vremenu vožnje i potrošnji goriva, smanjenju zagađenja te smanjenju troškova održavanja. Kako je pojasnio Ante Šarić, v.d. šefa ispostave Hrvatskih cesta, riječ je o projektu oko kojeg se pregovori vrše već godinu dana u cilju uvođenja automatskog upravljanja prometom grada.
“Zeleni val” – najjednostavnije rješenje
– Prva faza ovog projekta bila bi uspostava zelenog vala što je najjednostavniji i najjeftiniji način. Danas će biti prezentacija tog projekta koji je izradila zagrebačka tvrtka Promel projekt, a na kojoj će se predstaviti financijski zahtjevi te vrijeme potrebno za realizaciju zamišljenog. Ako nakon današnje prezentacije utvrdimo da je realizacija moguća, nastojat ćemo do početka ljeta uspostaviti jedan “zeleni val” na dionici Zagrebačke ceste i Ante Starčevića, pojasnio je Šarić, naglasivši da je ovo zajednički projekt triju investitora, odnosno Hrvatskih cesta, Županijske uprave za ceste i Grada Zadra, s obzirom da svatko od njih ima udio u upravljanju cestama na zadarskom području.
Prezentaciju su vodili Zlatko Vuković, direktor Promel projekta, Alen Martinović, također iz Promel projekta, Zdravko Jerak, iz Hrvatskih cesta i Matko Segarić, pročelnik Upravnog odjela za graditeljstvo i zaštitu okoliša Grada Zadra.
– Današnja bi prezentacija trebala pokazati postojeće stanje na ulicama Zadra. Zadar je u posljednje vrijeme ekspanziran, no zaostaje u prometnom dijelu pa je svrha ovog projekta, koji su naručile Hrvatske ceste, da se to poboljša, kazao je Vuković, nakon čega je započeo s prezentacijom koja prikazuje unaprjeđenje postojećeg prometnog sustava grada Zadra kroz faze.
Videonadzor ključnih točaka
Kako je prezentacijom predočeno, spomenute faze podrazumijevaju rekonstrukciju pojedinih križanja, njihovo međusobno povezivanje u koordinirani rad, uvođenje mikrovalne detekcije vozila, videonadzor ključnih točaka i naposljetku uvođenje nadzorno-upravljačkog centra čime bi bio objedinjen sustav automatskog upravljanja prometa (AUP) grada Zadra.
Prezentacijom su obrađena tri “zelena vala”, i to zeleni val “A” – Zagrebačka ulica i Ulica Ante Starčevića, “B”- Jadranska cesta, “C”- Ulica dr. Franje Tuđmana i “C+” Ulica dr. Franje Tuđmana i Put Dikla. Obrađena je i predviđena rekonstrukcija Obale kralja Tomislava i to trajektna luka i parkirne površine, zatim usporedna analiza postojećeg i planiranog stanja prometa na A i B “zelenom valu” i sustav automatskog upravljanja prometom.
Kako je predočeno prezentacijom, analiza postojećeg i planiranog stanja sigurnosti prometa uvođenjem “zelenih valova” pokazuje da planirano stanje utječe na smanjenje ukupnog broja nezgoda, smanjenje štete zbog ujednačene brzine vozila, povećanje subjektivnog osjećaja sigurnosti u prometu, smanjenje broja prekršaja uvođenjem videonadzora te skraćenje vremena dolaska do mjesta nesreće uz mogućnost nadogradnje sustava za davanje prednosti interventnim vozilima. Kako je naglašeno, kroz ovaj projekt povećanje stupnja sigurnosti je evidentno, a kroz odgovarajuću analizu je moguće utvrditi njegovu veličinu. Koristi od uvođenja automatskog upravljanja prometom grada su povećanje sigurnosti, smanjenje vremena čekanja na križanju, smanjenje potrošnje goriva po vozilu, smanjenje zagađenja okoliša, smanjenje vremena putovanja, ušteda troškova održavanja i ušteda električne energije. Vrijednost prve faze projekta je 16,3 milijuna kuna, a kako je istaknuto na današnjoj prezentaciji, financiranje projekta je moguće nominirati kroz pristupne fondove Europske unije za nepovratna sredstva.
– Smatramo da grad Zadar i njegovi građani zaslužuju njegovu nominaciju i ostvarenje u svrhu dostizanja europskih standarda i kvalitete života. Predlažemo nominaciju ovog projekta, a Promel projekt nudi stručnu pomoć gradu Zadru pri izradi i nominaciji ovog projekta za financiranje putem nepovratnih sredstava iz pristupnih fondova EU, zaključeno je na kraju današnje prezentacije.