Utorak, 16. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

24 C°

Koncesiju Marine Drage vrijednu 63 milijuna kuna dobila zajednica ponuditelja iz Karlovca

04.03.2021. 13:30


Zadarska županija je na sjednici održanoj elektroničkim putem na platformi Zoom izabrala koncesionara za gospodarsko korištenje pomorskog dobra u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene – luke nautičkog turizma Marina Drage u uvali Dugovača.
Za koncesiju atraktivne marine na vratima Kornata prihvaćena je ponuda zajednice ponuditelja, tvrtke W Razvoj projekta d.o.o. Karlovac i STAR TURIST d.o.o. Karlovac, jedinog ponuditelja koncesije.


Ishođena dokumentacija, još građevinska dozvola
– Koncesija se daje na 20 godina, a procijenjena vrijednost koncesije luke nautičkog turizma Marine Drage s 200 vezova po ovoj ponudi iznosi 63 milijuna kuna, kazao je Krešimir Laštro, pročelnik Upravnog odjela za more i turizam Zadarske županije.
Nakon proteka žalbenog roka potpisivanje ugovora između Zadarske županije i investitora, zajednice ponuditelja iz Karlovca, očekuje se krajem ovom mjeseca.
– Kad je riječ o dokumentaciji za izgradnju Marine Drage, ishođena je lokacijska dozvola. Do početka radova budućem koncesionaru nakon potpisivanja ugovora predstoji ishođenje građevinske dozvole, istaknuo je Laštro.
U koncesijskoj ponudi zajednice ponuditelja, karlovačkih tvrtki W Razvoj projekta d.o.o. i STAR TURIST d.o.o. osim 63 milijuna kuna za ulaganje u izgradnju marine stoji i naknada za koncesiju od 11,10 kuna po metru četvornom, te 11,10 posto godišnjeg prihoda od ostvarenih koncesijskih prihoda.


Izrada dokumentacije 1,2 milijuna kuna
– Koncesionar Marine Drage je nakon sklapanja ugovora obvezan Općini Pakoštane nadoknaditi troškove izrade dokumentacije u visini od 1,2 milijuna kuna, ističe Milivoj Kurtov, načelnik Općine Pakoštane.
Drage su, kaže on, jedino mjesto na moru koje nema ni jednog metra rive.
– Projekt ima ogromno značenje za Drage i Općinu Pakoštane. Ulaganje je zaista veliko, a interes i odabir investitora u vrijeme pandemije i svjetske koronakrize je pogodak u sridu. Svaka čast onom tko u ovakvim okolnostima ulaže, mišljenja je Kurtov.
Naime, u prvom krugu javnog natječaja za investitora, odnosno koncesionara na 29 godina u vrijednosti od 39,5 milijuna za marinu u Sv. Filipu i Jakovu, koji provodi Županijska lučka uprava, te za koncesionara na 20 godina i 186 milijuna kuna ulaganja za marinu u Pašmanu na istoimenom otoku, koju provodi Zadarska županija, nije bila zaprimljena ni jedna ponuda. Pred raspisivanjem su drugi krugovi javnog natječaja za investitore, koncesionare u Sv. Filip i Jakovu i u Pašmanu.
– Mi smo odradili sve infrastrukturne predradnje koje su potrebne prije ovakvog projekta, poput kanalizacije, struje, vode, a sada su u tijeku radovi na pomorskoj infrastrukturi, kaže Kurtov.




Pokretači projekta
U suradnji sa Županijskom lučkom upravom, Zadarskom županijom, Ministarstvom mora prometa i infrastrukture Općina je i pokrenuli ovaj projekt.
– Općina Pakoštane će u luku uložiti 4 milijuna kuna, Zadarska županija 2 milijuna dok će ostatak sredstava osigurati ŽLU i resorno ministarstvo. Osim za operativni i komunalni dio luke prostor je povoljan i za marinu, dubine su dovoljne, nekih 13 metara dubine je na mjestu gdje je predviđena marina, otkriva Kurtov što će obuhvaćati drugu fazu ovog velikog projekta, odnosno izgradnju Marine Drage.
– Ovo je jedna lijepa, nova priča o južnom dijelu naše županije. Riječ je zapravo o jednoj megainvesticiji u Dragama vrijednoj oko 100 milijuna kuna, kazao je Davor Škibola, ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar.
Naime, u tijeku su radovi na uređenju obalnog pojasa u luci za javni promet lokalnog značaja Drage Dugovača.
– Lučko područje u kojem se izvode radovi obuhvaća dio luke za odvijanje javnog pomorskog prometa te dio luke za komunalne vezove. Vrijednost projekta iznosi oko 24,6 milijuna kuna ili 19.675.963 kuna bez PDV-a, kazao je Škibola.
Izvoditelj radova je renomirana zagrebačka tvrtka PGP d.o.o., uslugu stručnog nadzora građenja vodi tvrtka Sto posto prirodno d.o.o. Zagreb, dok je glavni nadzorni inženjer dipl. ing. građ. Igor Pukec. Voditelj projekta građenja je dipl. ing. građ. Nikša Marković, ispred tvrtke IN – Stria d.o.o. Zagreb.


Brodska linija Drage, Vrgada, Pakoštane
– Izvode se radovi na prvoj fazi radova na uređenju obale u dužini oko 40 metara, širine sedam metara, koja će služiti za pristajanje većih brodova u obalnom linijskom prijevozu te manjih kruzera koji bi trebali gravitirati ovoj luci. Bit će i oko 80 komunalnih vezova, rekao je Škibola.
Ukupna duljina mjesne rive iznosi oko 300 metara. Širina obalne šetnice iznosi tri metra, a s istočne strane planiran je i kontinuirani zeleni pojas širine dva metara.
– Na istočnom dijelu uvale, nastavno na dio luke za obavljanje javnog pomorskog prometa (operativni dio luke), planirana je realizacija obale za osiguranje komunalnih vezova. Na dijelu luke predviđen je prihvat plovila u javnom putničkom prometu, plovila opskrbe te većih izletničkih plovila, objašnjava Škibola.
S novom operativnom obalom želi se, kaže on, povezati otok Vrgada, Drage i Pakoštane.
– Uvest će se brodska linija prema Dragama, što je nova dimenzija u južnom dijelu Zadarske županije. Štoviše, završetkom operativnog dijela obale, komunalnim vezovima i novom marinom zaštitit će se cijeli akvatoriju koji omeđuje uvalu Dugovača, zaključio je Škibola.


Škibola, Batur, Zrilić
Županijska lučka uprava Zadar je najveća lučka uprava u Hrvatskoj koja gospodari sa 108 luka i lučica na području Zadarske županije od čega osam luka od županijskog značaja i 100 luka od lokalnog značaja.
Ravnatelj Davor Škibola ima dvoje zamjenika, Branku Batur, koja između ostalog vodi i nadgleda projekte financirane putem EU fondova, i Vedrana Zrilića, koji vodi i nadgleda projekte koji se financiraju iz vlastitih prihoda ŽLU-a i proračuna osnivača Zadarske županije, te Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.