Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Trebamo zajednički graditi Nuhovu lađu spasa

Autor: Hana Radulić

03.05.2013. 22:00
Trebamo zajednički graditi Nuhovu lađu spasa

Foto: Zvonko KUCELIN



Ovih dana navršavaju se dvije godine otkako u Zadru djeluje Medžlis Islamske zajednice, viša lokalna organizacijska jedinica Islamske zajednice koja čuva i njeguje vjerski, kulturni i nacionalni identitet muslimanskih vjernika.
S glavnim imamom zadarskoga Medžlisa Ćamilom ef. Bašićem razgovarali smo o radu Medžlisa, o vjerskom životu zadarskih muslimana, ali i o današnjem svečanom otvaranju Islamskog centra u Rijeci, događaju od iznimnoga značaja za sve muslimanske vjernike u Hrvatskoj.
 Kolika je važnost Islamskoga centra u Rijeci koji se danas otvara?
– Islamski centar u Rijeci bit će jedan od najsuvremenijih i najljepših u Europi. Mi kao muslimani, kao vjernici radujemo se svečanom otvorenju ove »riječke ljepotice.« Džamija kao Božja kuća duhovni je svjetionik ne samo za riječke muslimane nego i šire. To je plod dugogodišnjeg truda i dobre suradnje Islamske zajednice i Republike Hrvatske. Otvorenje Islamskog centra u Rijeci svojevrsno je priznanje nama muslimanima koje nam daje samopouzdanje i nadu u bolju i svjetliju budućnost. Možemo biti sretni i ponosni što smo sudionici ovog povijesnog događaja za sve hrvatske muslimane.
 U Zadru već dvije godine djeluje Medžlis Islamske zajednice, čime se zadarsko područje u organizacijskom smislu odvojilo od riječkoga Medžlisa. Što točno predstavlja Medžlis?
– Dana 14. svibnja slavimo drugu obljetnicu svečanog otvorenja prostorija Medžlisa Islamske zajednice u Zadru. Do ovog datuma muslimani Zadarske županije nisu imali adresu niti vlastiti prostor gdje bi mogli obavljati molitvu. Na neku vjersku uslugu ili obred dolazili bi imami iz Rijeke, što je često bilo teško organizirati. Za blagdane vjernici bi išli u Split ili u BiH kako bi obavili blagdansku molitvu. Zahvaljujući našoj braći iz Katara i Mešihatu Islamske zajednice na čelu s uvaženim muftijom Ševkom ef. Omerbašićem, koji je sada u mirovini, zadarski muslimani dobili su svoje prostorije na adresi Skročini 27 a, gdje se obavljaju sve aktivnosti i obredi od namaza-molitve, pa do mekteba-vjeronauka, šerijatskih vjenčanja, mevluda (hvalospjeva Muhamedu u čast njegova rođendana) itd.
 Koliko je Medžlis obogatio vjerski, ali i društveni život Zadrana islamske vjeroispovijesti?
– Medžlis Islamske zajednice Zadar u ove dvije godine rada je polučio veliki uspjeh, a time i opravdao svoje postojanje. To svjedoči preko 70 redovitih članova koji uredno participiraju u članarini, pun Mesdžid (molitveni prostor) petkom na tjednoj molitvi, kao i ramazanske aktivnosti koje su posebna draž u našoj zajednici gdje se tijekom cijelog mjeseca posta družimo na iftarima (zajednička večera s kojom se prekida islamski post), teravijama (posebne molitve samo u mjesecu posta). Poseban kuriozitet naše zajednice su mladi na mektebskom (župnom) vjeronauku gdje ih je ove godine upisano 45, na tri vjeronaučna mjesta: u Zadru 30, na Viru 7 i u Gospiću 8 vjeroučenika. Na prošlogodišnjem državnom natjecanju iz vjeronauka naši su učenici osvojili prvo mjesto u kategoriji srednjih škola, čime se posebno ponosimo.
U hrvatskoj javnosti veliku polemiku izazvalo je uvođenje zdravstvenog odgoja u sustav obrazovanja, a javnost se oko ovog pitanja podijelila. Kakav je stav islamskih velikodostojnika oko učenja o spolnosti, čemu se protivi Katolička crkva, odnosno treba li ta tema biti prepuštena isključivo roditeljima?
– Kada je u pitanju uvođenje zdravstvenog odgoja u škole, tu nijedna vjerska zajednica nema ništa protiv. Čini mi se da su tu napravljene krupne pogreške u početku, ušlo se u jedan složen i veliki proces bez valjanih analiza i priprema. Islamska zajednica podržava Katoličku crkvu po ovom pitanju. Nedopustivo je da se djeci u 5. ili 6. razredu osnovne škole govori o stvarima iz seksualnog života koje oni ne razumiju i to još na neprimjeren način. Zapravo ih se potiče na slobodno ponašanje i rano seksualno iskustvo. O ovom problemu valja govoriti s aspekta nedostatka, odnosno nepostojanja kompetentnih nastavnika za valjano izvođenje ovog nastavnog procesa.