Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Zasad postoji samo jedan let dnevno za Frankfurt, evo kad bi se mogli vratiti međunarodni letovi

04.05.2020. 13:49


O terminima ponovnog uvođenja međunarodnih zrakoplovnih linija kroz redovne komercijalne letove na domaćim aerodromima još uvijek se kalkulira. Zbog pandemije većina stranih aviokompanija prizemljila je svoje flote, a Croatia Airlines ima tek jedan nužni let dnevno za Njemačku sa zagrebačkog aerodroma.
Domaća kompanija bila je prisiljena otkazati preko tri tisuće letova u proteklih mjesec i pol dana za gotovo 90 tisuća putnika koji su kupili karte. Kao što je poznato, treća faza popuštanja mjera tijekom epidemije koronavirusa tiče se tek ponovne uspostave linija domaćeg zračnog prijevoza s početkom od 11. svibnja.
Prema službenim informacijama Croatia Airlinesa od tog datuma ponovo će se povezati Zagreb sa Splitom i Dubrovnikom s najmanje dva leta, jutarnjim i večernjim, polascima i dolascima u istom danu.
Ministar prometa Oleg Butković još je ranije potvrdio kako je prerano govoriti o točnim datumima kada je u pitanju redovni međunarodni promet. Prije svega ovisit će o epidemiološkoj situaciji, ali i o jačini pritiska gospodarstva, posebno turističkog sektora. Očekivano, tu je interes stranih zrakoplovnih kompanija od kojih mnoge gube dnevno više milijuna eura, a bez pomoći matičnih vlada, neće dočekati kraj globalne zdravstvene krize.


Maske i rukavice
– Međunarodni zračni promet još nije uspostavljen i pitanje je kad će biti. Prilikom ulaska u avion morat će se imati maske, a postoji mogućnost da se mjeri temperatura. Realno je da broj putnika neće biti u istom kapacitetu kao prije krize. Domaći zračni prijevoz država subvencionira i još nema govora o povećanju cijena – upozorio je pred kamerama ministar Butković.
Zasad, jedini let iz Zagreba prema inozemstvu osiguran je za Frankfurt, i to tek jedanput dnevno, kao nužna poveznica sa središtem Europe i prometovanja radnika unutar EU-a. Frankfurt je jedno od najvažnijih zračnih čvorišta u Europi, a upravo je aviokompanija Lufthansa partner Croatia Airlinesa unutar zajedničke mreže 26 članica Star Alliancea.
Očekivano, režim putovanja bitno je postrožen u interesu sigurnosti putnika i osoblja. Osoblje u zrakoplovu opremljeno je svim propisanim zaštitnim sredstvima. Sve higijensko-zaštitne mjere unutar kompanije vode se odlukama i naputcima nadležnih javnozdravstvenih i epidemioloških službi.
Unutrašnjost zrakoplova temeljito se čisti i dezinficira, a stjuardese nose maske i rukavice. Pri ulasku u avion svaki putnik dobije i bocu vode. S frankfurtskog aerodroma osim u europske gradove leti se i interkontinentalnim linijama, dakako, u bitno smanjenom opsegu, u režimu tzv. repatrijacijskih letova, povratka državljana u matične zemlje ili za potrebe zdravstvenog osoblja.


Putovanje u Dubai
Primjerice, zrakoplov Lufthanse u srijedu je poletio za Chicago i Tokyo, a danas će poletjeti za New York. Na sličan način europski državljani vraćaju se iz SAD-a u Europu. Prema službenim informacijama hrvatski državljani koji se pokušavaju vratiti u Hrvatsku preko Dubaija, jedne od najprometnije zračne luke svijeta i poveznice s Azijom i Australijom mogli su to učiniti 29. travnja, a idući je let tek 13. svibnja.
Riječ je o posebnom repartijacijskom letu kompanija Emiratesa i FlyDubaija. Donedavno vrlo frekventna linija iz Zagreba prema Dubaiju ovih dviju zrakoplovnih tvrtki najvjerojatnije neće biti moguća prije početka srpnja. U najboljem slučaju tada bi mogle zaživjeti i ostale međunarodne linije, ali u bitno smanjenom broju letova.
Dugoočekivana interkontinentalna veza koja je trebala ove ljetne sezone saživjeti i povezati Hrvatsku s Kanadom i Korejom ipak se neće realizirati. Zbog pandemije suspendirani su letovi Zagreb – Toronto kompanije Air Canada i Zagreb – Seul Korean Airlinesa, a prije iduće 2021. godine nije realno očekivati da kompanije otvore ove interkontinentalne veze.
Zbog koronavirusa kompanija Air France smanjila je 90 posto kapaciteta letova i ta će redukcija ponude biti na snazi do kraja svibnja. Kao što je poznato zbog zatvaranja zračne luke Paris-Orly, svi letovi iz Pariza i u Pariz preusmjereni su na drugi pariški aerodrom, Paris-Charles de Gaulle.




Lufthansi devet milijardi eura
Žestoke mjere restrikcija u međunarodnom prometu i pri prelasku granica prisilile su gotovo sve zrakoplovne kompanije u svijetu, pogotovo u Europi da broj letova svedu na nužni minimum. Niskobudžetne kompanije poput Easyjeta otišle su korak dalje pa su kompletnu flotu prizemljile. Do daljnjeg ne lete, a nemaju ni okvirnog datuma kada će ponovo inicirati letove.
U problemima su i velike kompanije poput spomenute Lufthanse s kojom Croatia Airlines veže partnerski odnos. No, prema pisanju Business Insidera upravo je Lufthansa prošli tjedan postigla dogovor s vladom kancelarke Angele Merkel o paketu pomoći kompaniji u vrijednosti od 9 milijardi eura kako bi se spriječio bankrot.
Prema dostupnim procjenama kompanija bilježi gubitke od gotovo 900 tisuća eura po satu. Inače uz Njemačku, četvrtinu dionica te kompanije drže Francuska i Španjolska. Njemačka vlada i savezna država Hessen odobrile su i 550 milijuna eura kredita niskobudžetnoj zrakoplovnoj kompaniji Condor. Prijedlog je dopustila Europska komisija s obzirom i na ublažene propise o ravnopravnom tržišnom natjecanju.


Članice EU-a založile se za uvođenje vaučera
Njemačka, Italija i Španjolska podržale su zahtjev dvanaest europskih zemalja upućen Europskoj komisiji, prema kojem bi se suspendiralo pravilo koje prisiljava krizom pogođene zrakoplovne kompanije da refundiraju punu cijenu otkazanog leta, objavio je francuski ministar prometa.
Založili su se za uvođenje vaučera za buduća putovanja.
»Drago mi je što velika većina država članica podržava moj zahtjev da se odobri zrakoplovnim kompanijama i pomorskim kompanijama privremeno korištenje vaučera prilikom otkazivanja putovanja, kako bi kompanije mogle zadržati novčane rezerve, a istovremeno zaštititi prava putnika na refundaciju«, poručio je francuski ministar prometa Jean-Baptiste Djebbari.