Prvi Zadrani zaposleni preko kluba

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
zeljko maric
Vedran SITNICA
Željko Marić, pročelnik zadarske Područne službe HZZ-a

U sklopu projekta "Mladi na tržištu rada", koji je pokrenut prije godinu i pol dana, u Zadru i Karlovcu proteklih je mjeseci proveden pilot-projekt klubova za zapošljavanje. Riječ je o programu koji su u trajanju od tri tjedna polazile grupe nezaposlenih mladih osoba, a na kojemu su učile kako pronaći posao. Kako je pojasnio Željko Marić, pročelnik zadarske Područne službe Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, polaznici su tijekom obuke poboljšali vještinu traženja posla i promijenili pristup traženju posla, a u Zadru je ovaj program prošlo dvanaestak polaznika od 18 do 24 godina.

Usmjeravanje mladih

- Nezaposlenost mladih je gorući problem tržišta rada u Hrvatskoj, a čini 18 posto od ukupne nezaposlenosti. Iz tog je razloga pokrenut projekt 'Mladi na tržištu rada', čiji je cilj upravo smanjenje nezaposlenosti među mladima. Riječ je o projektu koji provodi HZZ u suradnji s njemačkom konzultantskom tvrtkom GOPA Consulting. Vrijednost projekta je 1,1 milijun eura, a financira ga EU u sklopu pretpristupnog programa IPA, pojasnio je Marić, istaknuvši da je analiza tržišta rada pokazala da su mladi orijentirani na nove tehnologije, lako se demotiviraju u pronalasku posla zbog čega im je potrebna potpora i usmjeravanje.

Zato je, kako je kazao, u sklopu ovog projekta pokrenut i spomenuti pilot-projekt klubova za zapošljavanje u Zadru i Karlovcu, a kroz koje je prošlo tridesetak mladih.

- Rezultati klubova za zapošljavanje pokazali su da je stopa zapošljavanja među mladima koji su polazili klubove 30 posto, dok je stopa zapošljavanja kod onih koji nisu prošli ovu obuku 6 posto. To je dokaz da su ciljana potpora i usmjeravanje mladih osoba vrlo korisni, kazao je Marić, pojasnivši da je, s obzirom na to da je riječ o pilot-projektu, u ovim klubovima sudjelovalo tek dvanaestak mladih na razini zadarske područne službe HZZ-a, onih koje su izabrali njihovi savjetnici za zapošljavanje.

Kako je pojasnio, s obzirom na to da je bila riječ o pilot-projektu, nije bila moguća njegova "masovna" primjena i to zbog tehničkih, materijalnih i kadrovskih mogućnosti. No, kako naglašava, razmišljanja zadarske područne službe idu u pravcu poticaja zapošljavanja mladih, zbog čega su odnedavno pokrenuli i edukaciju savjetnika za zapošljavanje mladih osoba.

Moderni kanali komunikacije

- Klubovi za zapošljavanje trajali su tri tjedna, a podrazumijevali su intenzivne treninge, odnosno rad sa stručnjacima i to svakodnevno po četiri sata. Vrlo pozitivno je i to da su svi polaznici pokazali veliki interes za projekt i baš nitko od njih nije izostao niti jedan dan, kazao je Marić.

Istaknuo je također da je pilot-projekt klubova za zapošljavanje nužnim pokazao razvijanje drugačijih komunikacijskih kanala, prilagođenih mladima, poput, primjerice, popularnih društvenih mreža ili sms poruka preko koji zadarska područna služba komunicira već više od godinu dana.

- Naša područna služba već više od godinu dana sa svim osobama s naše evidencije, naravno, onima koji su dali svoj pristanak, komunicira putem sms poruka. To je relativno novi vid komunikacije koji ima velike prednosti, jer znatno ubrzava komunikaciju i smanjuje troškove, kazao je Marić, naglasivši da bi na jednak način trebalo nastaviti uvođenje novih, tehnološki naprednijih vidova kumunikacije, zbog čega je, zahvaljujući pozitivnim rezultatima pilot-projekta, u planu HZZ-a razvijanje akcijskih planova u tom smjeru.

Marić je napomenuo da su u sklopu projekta "Mladi na tržištu rada" na razini HZZ-a izrađeni akcijski planovi, bili su organizirani treninzi za 55 savjetnika HZZ-a, izrađen je priručnik samopomoći, stavljen je naglasak na važnost samozapošljavanja te na reviziju tiskanih materijala kako bi bilo što privlačniji mladima ljudima.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno