Prvi Zadranin koji je prešao preko Pelješkog mosta

Slika korisnika asaric
TV SVEKRVA
Grgo JELAVIĆ/PIXSELL
Ilustracija

TEŠKE MISLI I GUST PROMET

Da, da, daaa… Nije da se hvalim, ali ja sam sigurno prvi Zadranin koji je prešao preko novoga mosta. Dobro, reći će netko da su tu bili i neki političari iz Zadra, ali sigurno je da sam ja prvi Zadranin koji je kao putnik prešao preko te veličanstvene građevine, tj. svojim autom o vlastitom trošku. Namjerno sam odugovlačio s polaskom na put tako da sam prošao u sami cik zore i tako postao prvi Zadranin koji je to obavio. S druge strane, par dana ranije sam sjedio sa svojim dragim kumom (i dugogodišnjim urednikom ovih kolumni) koji mi je sugerirao da bi bilo zanimljivo biti prvi čovjek koji je skočio s mosta. Da, pomislio sam. Vjerojatno bi bio prvi samoubojica. Nošen tom idejom dva sam dana planirao kako ući u povijest, ali me je na zemlju spustila naša ugledna anesteziologinja koja mi je skrenula pažnju da tih 55 metara i nisu neka visina u koju bih se mogao pouzdati. Morao bih pasti pod zgodnim kutom (ili nezgodnim – kako se uzme) da na mjestu bude gotovo, ali je veća vjerojatnost da bi mi pukla slezena ili kičma te da bih se udavio, a to mogu i doma, u kadi, kada zaspem kao što se to zimus skoro dogodilo.

S tim teškim mislima dospio sam na sam most i kao zadnja seljačina izvukao mobitel i slikavao čvrsto zagazivši sa svoje četiri stare, izlizane gume na novi asfalt. I to je bilo sve. Dalje ništa nisam vidio. Ni mora, ni neba, samo neke cijevi i kabele. Bilo mi je i čudno zašto nisu dvije trake, ali neka je i ova jedna. Bilo kako bilo, prešao sam most i odmah upao u neki uski i mračni tunel, dvosmjerni naravno tako da mi je to povećalo paranoju. Na raskršću sam skrenuo oštro lijevo za Korčulu i vratio se u krutu zbilju, tj. u beskonačan i godinama poznat niz što oštrijih, što tupljih zavoja. Ali, nisam bio sam. Društvo mi je pravio vrlo gust promet, s nesrazmjerno velikim brojem šlepera, koje sam morao pretjecati taman tako da sam propustio trajekt u Orebiću i tako stigao kao da i nije bilo mosta. Ali, lagao bi kada bi rekao da nisam profitirao jer nisam morao platiti trajekt iz Ploča tako da mi se most ipak isplatio. Naravno, od suicida nije bilo ništa jer zbog guste ograde čovjek se nema gdje provući i baciti u modre dubine.

Večer prije sam gledao dio svečanosti otvorenja i baš mi je milo bilo što je most gotov i što ću odsada preko njega prelaziti, ali mi je bilo manje milo kada su doveli neku gangu ili reru čije su članice nešto pjevale, a onda sam čuo podatak da je velika većina tog mosta plaćena stranim novcem pa sam išao zbrajati, a nije dobro kada ja zbrajam, jer sam loš u matematici, a loš sam čovjek općenito i uvijek tražim dlaku u jajetu, ali mi je za most baš drago pa makar nisam bio prvi samoubojica. I žalim se ja mome brižnom prije spomenutom kumu, a on mi utješno kaže – »slušaj. Možda nije kasno. Vraćaš se u Zadar za koji tjedan pa ako se dotle nitko ne ubije, još uvijek možeš biti prvi.« »Hvala ti dragi kume« – rekoh žureći se do bilježnika da promijenim oporuku dirnut tolikom brigom. XE, xe, xe…

POVIJESNA PROMETNA GUŽVA NA KORČULI

Kada smo kod ove teme moram napomenuti da se otvorenje mosta nekako pokopilo s godišnjicom Oliverove smrti što je rezultiralo nezapamćenim prometnim gužvama, tj. svi su htjeli doći u Velu luku i još prijeći prijeko mosta. Naravno ovaj trajekt to ne može podnijeti, a najsmješnije je meni bilo to što su tih dana prikazali i probleme s trajektom Ploče – Trpanj koji sada gubi klijentelu jer tko će plaćati trajekt kada mu je malo niže most. Ali, u toj prići nitko ne spominje kako su zadnjih godinu dana intenzivno radili na proširenju trajektnog pristaništa u Trpnju, tj. radili su posve uzaludan posao jer to proširenje više nikome neće trebati s obzirom da više nema ni toliko automobila, te bi bilo bolje da se radilo na pristaništu u Orebiću. Ali, ovi ovdje vjerojatno nisu znali da se pravi most i da će promet pasti pa ih moramo i razumjeti iako ja ponekad ne razumijem ni samoga sebe pa kako onda mogu razumjeti i simpatične Pelješčane.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (2 glasova)