Posade Kapetanije spasile 55 ljudi i 12 brodica

Slika korisnika admin
Lučka kapetanija

S krajem kolovoza završila je još jedna "špica" sezone i na moru zadarskoga arhipelaga, a kada je  sigurnost plovidbe u pitanju i  za nju vezana događanja, bila  je to još jedna uobičajena  sezona. Prvi čovjek zadarske  Lučke kapetanije kapetan  Milivoj Maričić Mungo ocjenjuje da je ovo bila "normalna" godina, možda i ponešto bolja nego protekle.

Pedesetak nesreća

U razgovoru nam je nabrojio kako su posade brodova Lučke kapetanije do  kraja kolovoza spasile na moru 55 osoba i 12 brodica, a  bilo je i 16 ozlijeđenih osoba.  Istodobno nije bilo smrtno  stradalih, mada su za pojedine sudionike nesreće na  moru mogle biti kobne.  Uglavnom do nesreća na moru dolazi zbog nepromišljenosti, neznanja ili neopreza,  pa su to bili uzroci i navedenih 50-ak ovogodišnjih  nesreća, koje su zahvaljujući  hitnim intervencijama pomoraca iz Lučke kapetanije  završile bez teških posljedica.

- Pojedinci se znaju uputiti  u plovidbu, pa i kada za to  nisu osposobljeni, ne slušaju  meteorologe, ne procijene  dobro vremenske prilike, pa  se znaju po nevremenu, pa i  žešćem, zaputiti na more malim brodicama, čak i jedrenjem na daskama ili  "vožnjom" na madracima na  napuhavanje!

U takvim slučajevima posade brodova Lučke kapetanije kao i Pomorske policije  odlaze u spašavanje. Nama je  na prvome mjestu spašavanje ljudskih života, a tek potom, ako možemo spašavamo i imovinu", ističe lučki  kapetan Maričić. Spašavali  su oni tako ove godine i jednoga ronioca, domaćega  čovjeka. Ipak, iz statistike  Lučke kapetanije se vidi da je  u promatranom razdoblju izgorio jedan gliser, da je pronađena jedna nestala brodica, da su dvije potonule, isto  kao i jedan ribarski brod.  Ovaj, imenom "Bonita" registriran u Rijeci, zauvijek je  potonuo u lipnju ove godine  nedaleko od Kornata.

Kapetan Milivoj Maričić  napominje da je kapetanija  ove godine izdala više vinjeta  nego lani, čak 8.803 ukupno.

Kazne su najbolji lijek

Isto je zanimljiv podatak  da gotovo i nema izigravanja  ovoga propisa, svi ljetni moreplovci uredno kupuju vinjete, dopuštenje da mogu  nesmetano ploviti našim teritorijalnim vodama. To su i  domaći iznajmljivači brodova, kojih u Zadru ima blizu  tri i pol tisuće. Sve više je  stranih državljana koji ovdje  osnivaju tvrtku i bave se čarterima, odnosno iznajmljivanjem svojih luksuznih brodova, koje "pune" uglavnom  u svojima zemljama. Moglo  bi se kazati da gotovo više  nema ni kršenja propisa o  vođenju plovila, tek poneki  rijetki, svi koji plove imaju i  dozvolu za voditelja čamca.

- Lučka kapetanija sa svojih pet brodova, dva u Zadru  i po jedan u Starigradu, na  Silbi i u Salima, neumorno  kontrolira svoj veliki arhipelag, svakodnevno obavlja i  inspekcijske poslove na moru, a samo u dva ljetna mjeseca je imala pet tako ciljanih  akcija. Osim što nadgleda  plovidbu i događanja na svim  stranama svoje morske nadležnosti, ovi čuvari sigurnosti na moru posebnu  pažnju posvećuju pojedinim  lokacijama s najgušćim prometom, poput tjesnaca Mali  Ždrelac, ističe kapetan Maričić dodajući da je tamo  primjerice, brzina plovidbe  ograničena na osam milja i da  se najveći broj plovila drži  toga propisa. Oni koji se "prave važni", poput pojedinih  gliseraša i skuteraša, plaćaju  nemale kazne. A one su  najčešće mandatne, 5.000  kuna. Bilo je slučajeva da ti  neposlušni morski vozači nisu imali novaca kod sebe, pa  su odlazili po novac, a plovilo  su dobili natrag nakon što su  platili kaznu.

Kazne plaćaju i oni koji  voze velikim brzinama unutar propisanih 300 metara od  obale, a i takvih je sve manje,  jer primjerene kazne su ipak  najbolji lijek za one samovoljne koji krše pomorske  propise.

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno