Došlo vrijeme da i Zadar dobije strategiju razvoja turizma

Slika korisnika admin
zalazak sunca_ostri rat
Filip BRALA
Više nije dovoljan samo najljepši zalazak sunca

Izrada Strategije razvoja turizma grada Zadra do 2024. godine ovih je dana došla do pola puta. Obrađen je onaj dio koji se odnosi na ispitivanje i anketiranje domaćeg stanovništva, ali ovaj dokument posebno je zanimljiv medijima koji su u proteklih tjedan dana opsjedali upitima voditeljicu tima mr. sc. Boženu Krce Miočić.

U njenom timu su profesori s Odjela za turizam i komunikacijske znanosti te Odjela za geografiju Sveučilišta u Zadru. Dakle, isti onaj tim koji je napravio i Strategiju razvoja turizma Zadarske županije. Budući se radi o znanstvenom projektu Božena Krce Miočić nije jučer željela govoriti niti o preliminarnim rezultatima anketiranja i obrade podataka tim više što turistička sezona nije završila, ali niti je njena namjera rezultate prezentirati javnosti prije petka kad će biti prezentirani članovima Savjeta za turizam koji su otprije pozvani da se aktivno uključe u izradu strategije i da daju svoje prijedloge. Koliko je poznato, pet anketara završilo je anketiranje domicilnog stanovništva, a do kraja se trebaju anketirati i strani gosti. Svaka ciljana skupina broji po 1.500 ispitanika. Strategija bi, kaže direktor TZ Grada Zadra Zvonko Šupe, trebala biti gotova do 1. studenog te ponuditi odgovore na pitanja koje su nam prednosti, slabosti, prijetnje i prilike u turizmu te definirati misiju, viziju i strateške ciljeve razvoja turizma Grada Zadra. Možda najbitnije pitanje u istraživanju jest što uopće goste privlači u Zadar?

Turizam se dinamizirao

- Situacija se u našem turizmu drastično promijenila u posljednjih 30 godina. Od destinacije pretežito sunca i mora u kojoj su najbrojniji gosti Nijemci dolazili na odmor u trajanju u prosjeku 2-3 tjedna, turizam u Zadru se znatno dinamizirao. Gost sad dolazi na 2-3 dana, želi u što kraćem roku vidjeti i obići dosta toga, a nerijetko se i nakon odlaska, u istoj sezoni i vraćaju u Zadar. Avio kompanije poput Ryanaira to su dodatno dinamizirale. Nekad astronomske cijene avio-karata koje nam je servirao nekadašnji JAT, danas su pristupačne znatno širem krugu ljudi. Na drugu stranu, središte turizma s Borika se prebacuje na Poluotok gdje je u posljednjih pet godina broj kreveta s 20-30 narastao na 1.500. Sve su to parametri na koje izrađivači studije trebaju uvažiti i vjerojatno dobro pretpostaviti nastavak te dinamike, rekao je Zvonko Šupe.

Zadar je nakon rata postigao nekoliko znatnih iskoraka. Od grada u središtu ratnih zbivanja, postao je za turiste vrlo siguran grad. Veliki iskorak napravljen je u čistoći, osobito priobalja i rješavanju pitanja otpadnih voda. Prometna povezanost autocestom, polučila je svoje rezultate iako svi upiru prstom na tu istu cestu koja je zimi poluprazna. Šupe kaže da je tako bilo i kad su Talijani gradili autoput od Trsta do Venecije. No zamašnjak je bio ukupan razvoj gospodarstva koje ove godine, nakon kriznih osam godina, pokazuje prve, doduše još uvijek sramežljive naznake oporavka.

Definirati razvoj

- Strategija ne bi trebala sad produbiti jaz između onih koji su protiv pizza cuta ili za ovakve restorane brze hrane. Važno je da se čine sitne prijevare na način da se ulje u fritezama ne mijenja kako nalažu propisi, pa se zbog smrada dovodi u pitanje i ovakva ponuda. Također ne mislim da se i zbog situacije u sjevernoj Africi i na Bliskom istoku trebamo radovati tuđoj nesreći pa sad likovati što je nekakav višak turista preusmjeren k nama. Zato nam je i potrebna strategija koja će definirati razvoj, jer dovoljno je samo malo da se anuliraju godine ulaganja i pozitivnih dostignuća u turizmu. Takve nesmotrenosti vrlo brzo sustigne kazna jer na Mediteranu uvijek postoji 2 milijuna kreveta viška.

Hoće li strategija pretpostaviti i neke nove trendove u turizmu, uvažiti i onaj njegov ruralni dio, moguće razvojne zamke i iznenađenja, tek će se vidjeti. U konačnici, prolaznu ocjenu će ipak odrediti Gradsko vijeće Zadra.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno