Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

NOVI BOKANJAC Ležeći policajci neće zaustaviti jurnjavu automobila

04.09.2019. 08:10
NOVI BOKANJAC Ležeći policajci neće zaustaviti jurnjavu automobila


Novi Bokanjac, zadarski kvart na kraju grada, 30 je godina komunalna zadnja rupa na svirali. Naselje izniklo 80-tih iz projekta stambenih zadruga umnogome je primjer loše urbanizacije. Propusti nadzora doveli su do urbanih paradoksa u kojem su samo ulice napravljene pod pravim kutem. Toj niski problema, nedavno se nadovezao i promet. Kad padne mrak, Novi Bokanjac postaje poligon za brzu i neopreznu vožnju.
»Novi Bokanjac naselje je bez nogostupa, automobili jure, autobusi gradskog prijevoza jure. Iz osobnog iskustva mogu reći da se nerijetko dogodi da automobili kad vide pješake da šeću po cesti, jer nemaju gdje drugdje. Nogostupa nema, oko ceste je šikara, ubrzavaju. Cesta je jedina opcija za pješake. Ležećih policajaca nema. Pisala sam prometnoj policiji u nadi da će ležeći policajci biti postavljeni. U odgovoru policije stoji da će se prema nadležnim gradskim službama ići s prijedlogom za postavljanje ležećih policajaca, međutim, gotovo devet mjeseci nakon odgovora ležeći policajci nisu postavljeni, automobili jure neprestano, nema čak ni odgovarajućih autobusnih postaja. Naglasila bih da odgovor iz grada Zadra također nisam dobila. Bilo bi lijepo da dobijemo ležeće policajce kako stanovnici Novog Bokanjca ne moraju skakati u šikaru uz cestu kada neki »pametni vozači« odluče biti »face« pa ubrzaju čim vide pješake. Tim »facama« možemo pridružiti pojedine vozače gradskih autobusa Liburnija. Do tada hop u šikaru uz cestu«, kaže se između ostaloga u pismu jedne stanovnice Novog Bokanjca.


Premalo nazočnosti policije
Predsjednik MO Šime Rušin potvrdio nam je da je inicijativa poslana gradskoj pročelnici zaduženoj za mjesne odbore Dolores Grdović Kalmeta.
-Problem je izražen napose u ulici Alberta Hallera. Međutim, svjesni smo da ležeći policajci neće ništa riješiti. Problem našeg kvarta je premala nazočnost policije. Već 5-6 godina je svima u gradu poznato da Novi Bokanjac služi za »ispuhivanje« automobila. Osobito se to radi u poslovnoj zoni koja je dobro osvijetljena i u kojoj nema policije. Da se odmah razumijemo, ja nisam za policijsku torturu tj. da policija hapsi sve od reda. No mislim da se postavljanjem kamera mogu disciplinirati neodgovorni vozači, rekao je predsjednik MO Novi Bokanjac Šime Rušin. Rušin je u pravu jer moda ležećih policajaca nije se baš iskazala osim u dodavanju još koje grbe na ionako grbave prometnice. Trend je da nakon obnova prometnica, vrlo često osvanu ležeći policajci. Da oni toliko i ne pridonose sigurnosti nego neugodi, svjedoče i primjeri mnogih zadarskih ulica. Ako su ležeći policajci ili točnije uspornici toliko bitni, zašto se odmah ne izgrade prave grbe od asfalta, pitanje je koje mnogi Zadrani postavljaju.


Instalacije kamera
Paradoksalna je priča upravo s Puta Bokanjca gdje su članovi tamošnjeg mjesnog odbora doslovce na silu ishodili postavljanje ležećih policajaca koji osim buke, nemaju nikakvog značajnijeg učinka na sigurnost. Toga su izgleda sve svjesniji u Gradu Zadru pa se umjesto ležećih policajaca, okreću kamerama. To nam je potvrdio i glavni zadarski komunalac Robertino Dujela.
-U startu smo bili svjesni činjenice i isticali u svakoj prilici da uspornici na prometnicama s ciljem smanjenja brzine vozila nisu najsretnije riješenje za veći dio naših građana koji poštuju prometne znakove i odgovorno se ponašaju u prometu. Onom manjem dijelu neodgovornih na ovaj način skrenuli smo pozornost da nisu sami na cesti. Iskustvo nam ukazuje na činjenicu da je manji broj nezgoda na određenim lokacijama nakon postavljanja uspornika. Ako smo tako spriječili i najmanju nezgodu posebno najugroženijih sudionika u prometu pješaka u tom dijelu vidimo opravdanost. Na tragu cilja da stvorimo svim sudionicima u prometu kvalitetnije uvjete u suradnji s policijom pokrenuli smo inicijativu instalacije kamera na cestama. Na konkretne smjernice procedure uputili su nas iz Policijske uprave Zadar i upravo podrška istih daje nam vjeru u ovaj projekt. Lokacije za postavljanje ćemo odrediti isključivo u suradnji sa strukom. Možemo izvući zaključak da će bitni pravci i ključne točke nadzora na administrativnom području grada biti Ulica Ante Starčevica, Tuđmanova ulica, Put Nina, Benka Benkovića, Put Bokanjca A. G. Matoša, Hrvatskog sabora, Splitska ulica, Ulica Bregdetti, Borka Šarlije. Postavit ćemo realizaciju desetak dogovorenih lokacija u ciljeve u sljedećoj kalendarskoj godini jer svakainvesticija u sigurnost naših građana za nas je s oznakom prioriteta. U svezi zahtjeva MO Bokanjac, kada isti zaprimi, Odsjek za ceste i promet odradit će analizu i nastavno na rezultat, pripremiti elaborat i proslijediti ga na suglasnost policiji, rekao nam je pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Grada Zadra Robertino Dujela.