Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Škola koja odgaja intelektualne i duhovne osobe

03.10.2010. 22:00
Škola koja odgaja intelektualne i duhovne osobe


Naš je cilj da učenicima otvorimo vidike i zato se trudimo da kroz njihovo obrazovanje sve istinske vrijednosti budu nazočne, a to su čovjek, vjera, moral, nada (optimizam), ljubav, sloboda, odgovornost, dostojanstvo, solidarnost, zajedništvo, domoljublje, znanje, mudrost, rad i slobodno vrijeme, kazao je mons. Joso Kokić
Zadarska Klasična gimnazija Ivana Pavla II. zbog svojeg je programa i obećavajućih kompetencija koje pruža svojim učenicima, budućim srednjoškolcima sve atraktivnija.
Riječ je o prihvatljivoj, atraktivnoj i zahtjevnoj školi, usmjerenoj prema svestranom razvoju mladog čovjeka te zadovoljenju intelektualnih i duhovnih potreba.
Suvremena opremljenost
Poznato je da je nakon gotovo tristoljetnog boravka u okrilju Nadbiskupskog sjemeništa “Zmajević” Gimnazija 2005. godine počela djelovati kao samostalna, a nedugo zatim je preimenovana u Klasičnu gimnaziju Ivana Pavla II. Nadbiskupski kompleks u središtu povijesne gradske jezgre postao je tako obogaćen novim zdanjem Gimnazije na povijesnim temeljima rimskog Foruma, čiji su ostaci u prizemlju zgrade. U temeljima nove zgrade je i temeljni kamen koji je za svog pohoda Zadru blagoslovio papa Ivan Pavao II.
Školu trenutačno pohađa 235 učenika, a što je, kako ističe mons. Joso Kokić, ravnatelj škole, ukupan kapacitet škole. U svom sklopu škola ima osam suvremeno opremljenih učionica, tri praktikuma, informatičku učionicu, sedam kabineta, knjižnicu i čitaonicu, zatim zbornicu, sportsku dvoranu i kapelu, audio i videoopremu, što su materijalni preduvjeti suvremene škole.
– Mnogi još uvijek ne znaju razliku između Nadbiskupskog sjemeništa ‘Zmajević’ i Klasične gimnazije Ivana Pavla II. misleći da je riječ o istoj ustanovi. Treba znati da je sjemenište posebna ustanova, to je odgojni zavod u kojemu je trenutačno smješteno 16 učenika, koji su tamo došli nakon osnovne škole i gdje dobivaju formaciju, otkrivaju jesu li spremni za svećenički poziv, kazao je mons. Kokić, pojasnivši kako sjemeništarci ne moraju isključivo pohađati Klasičnu gimnaziju, jer i njihov upis u srednju školu ovisi o njihovu prethodnom uspjehu u osnovnoj školi.
Zato, kako je pojasnio ravnatelj, Klasičnu gimnaziju trenutačno pohađa devet sjemeništaraca, dok ostali pohađaju neku drugu strukovnu školu.
– Pri ovogodišnjim upisima u prvi razred interes za našu školu je bio jako velik, pa je čak 40 učenika ostalo neupisano, što je više od jednog razreda. Osim toga, svi ti učenici su jako dobri, a o čemu svjedoči i redovito podizanje bodovnog praga pri upisima koji je ove godine dosegnuo do 55 bodova, kazao je mons. Kokić, naglasivši kako o kvaliteti učenika ove škole govori i to što su svi prošlogodišnji maturanti već na prvom roku uspješno položili državnu maturu.
Duhovna i moralna vrijednost
Kako navodi ravnatelj, od 52 maturanta, njih 31 je upisalo predmet koji su prvi prijavili prilikom prijave državne mature, što dovoljno govori o uspješnosti ovih učenika.
Pojašnjava također kako je program rada ove škole propisalo Ministarstvo i jednak je za sve klasične gimnazije, ali posebnost ove škole je u izvođenju izvannastavnih aktivnosti kroz koje se učenike oblikuje u odrasle, kompletne, osobe.
– Nastojimo naše učenike potaknuti da ne ostanu samo na tehnici i razumu te konstantnom poimanju čovjeka kao proizvođača. Potrebno je razviti i duhovne i moralne vrijednosti, jer jedino na taj način, kada se sve to pravilno ukomponira dobijemo izgrađenu osobu. Zato mi u našem kurikulimu, koji postavlja temeljne smjernice za život, imamo brojne aktivnosti, kazao je mons. Kokić, napomenuvši kako upravo iz ovog razloga svaka školska godina u Klasičnoj gimnaziji započinje i završava sa svetom misom, kao što i svaki školski dan započinje i završava s molitvom.
Kako je naglasio, na temelju pet tisuća godina iskustva njihov je školski kurikulum sastavljen od 15 istinskih vrijednosti koje se provlače kroz njihovu nastavu. Važno je, kako je kazao, stvoriti ambijent u kojem će škola biti stvarno mjesto življenja, a ne “prostor u koji se teško ulazi i iz kojeg se rado odlazi”.
Pismo roditeljima
– Naš je cilj da učenicima otvorimo vidike i zato se trudimo da kroz njihovo obrazovanje sve istinske vrijednosti budu nazočne, a to su čovjek, vjera, moral, nada (optimizam), ljubav, sloboda, odgovornost, dostojanstvo, solidarnost, zajedništvo, domoljublje, znanje, mudrost, rad i slobodno vrijeme. Sve te vrijednosti ostvarujemo kroz našu redovnu nastavu te dopunsku, projektnu ili terensku nastavu, školsku knjižnicu, izvannastavne aktivnosti te obilježavanje važnih datuma i slično, pojasnio je ravnatelj, naglasivši kako oni svaku školsku godinu započinju s duhovnim programima.
Stoga je, kao što to inače čini, i na početku ove školske godine ravnatelj roditeljima svih svojih učenika poslao pismo o tome kako se nositi s vremenom u kojem se nalazimo.
– Ono što je u našoj školi trenutačno aktualno je da svake subote imamo roditeljske sastanke, a što činimo pri početku svake školske godine i to prvo sa mnom te potom razrednici s roditeljima razrađuju plan i program rada. Također, prva dva mjeseca nakon početka godine zajedno s djecom odlazimo na neko duhovno središte, a ove godine smo do sada samo bili u samostanu časnih sestara na otoku Ugljanu, kazao je ravnatelj, najavivši potom terensku nastavu koja će biti u studenom.
Kako je pojasnio, terenska nastava se izvodi na način da jedan vikend svi učenici škole idu na neko putovanje i to svaki razred na svoju stranu, pa tako istovremeno neki odlaze na sajam Inter liber u Zagreb, neki odlaze u posjet Vukovaru, drugi prema Splitu, dok jedan dio ide u Dubrovnik, a drugi u Istru.
Valja naglasiti da učenici redovito sudjeluju na županijskim i državnim natjecanjima znanja i iz godine u godinu postižu velike uspjehe. U Gimnaziji djeluju i brojne sekcije poput: likovne sekcije, kreativne radionice “Amfora”, Mladih knjižničara, LINORE, English cluba, glazbene sekcije, zbora, sportske sekcije, dramske, parlaonice, novinarske i fotoradionice. Učenici sudjelovanjem u izvannastavnim aktivnostima kroz znanje, odgoj, odmor, razonodu, zabavu, rekreaciju, estetski doživljaj te razvijanje osobnosti stječu razne vrline, samoobrazovanje, afirmaciju osobnosti i drugo.