Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Ultralaki terenac

Autor: Edi Prodan

03.11.2008. 23:00
Ultralaki terenac


Peugeotov Outdoor apsolutno je najudaljeniji od pojma terenac ali ipak pripada njegovom sve popularnijem ultralakom razredu
Evolucija je u osnovi jednostavan proces. Sve što danas izgleda nemoguće, zahvaljujući evolutivnom mozaiku sutra je realnost. Stvarajući 206 Peugeot je znao da stvara odličan automobil. Uostalom i ove se godine, punih deset nakon nastanka dobro prodavao. Nasljednik 207 je unaprijed, zahvaljujući iskustvima 206 znao da će se pojaviti u verziji s tri i pet vrata, kao cabri-coupe te karavan. Evolucija je pokazala kako se pojavila još jedna specifična potreba – lagani SUV. Bez pretjeranog mozganja karavanskom modelu se dodalo jače opruge te ga se ispred podiglo za 16 mm a 21 mm straga. Svakako, dodalo se i vidljivu, naglašenu zaštitu podvozja, malo “bubraste” plastike i moderan, zanimljiv izgled je tu. Naravno, automobil dobiva dodatne sposobnosti, primjerice lakše ga je parkirati na negostoljubive “bankine” a i lošiji šumski put neće napraviti nevolju. Svakako, funkcionalnost je velika jer je 207 karavan upravo takav – vrlo koristan a i dizelski motor zapremine 1,6-litara s 90 KS je ono pravo za takvu karoseriju: simbolična potrošnja jer ju iznad 7 litara možete natjerati jedino stalnom vožnjom u gradskim gužvama dok će vam realnost biti nešto ispod 6 litara. Motor je k tome dovoljno snažan a zahvaljujući okretnom momentu bit ćete temperamentniji no što ste možda mislili da to možete biti s 90 “konja”.
Outdor je u cijelosti osmišljeni paket opreme koji uz sasvim uobičajene elemente koje pronalazimo kod svih Peugeota 207 SW, odnosno karavana, ima i specifičnosti koje pojačavaju utisak, odnosno imaju zadatak stvaranja efekta laganog SUV vozila. Svakako, oprema je bogata i sadrži sve potrebno – ABS, klima, audio sustav, no ako baš želite možete dodati ESP, metalik boju i još neke dodatke te tako izvornu cijenu od 137.600 kuna povisiti za još 10-ak tisuća. No, nije vam to od prijeke potrebe. Kompariramo li pak Outdoor s običnim 207 karavanom, cijena je viša za 5,5 tisuća kuna što je za one kojima je ovakav automobil potreban gotovo simbolična doplata. No, da se ne bismo zavaravali – Outdoor ni u kojoj varijanti nema integralni pogon. U Peugeotu kao da su rekli – što se zavaravati, pa kupci ovakvih automobila iznimno rijetko biraju integralni pogon. Ipak, ne bismo baš do kraja, ma koliko statistike bile neumoljive, dijelili takvo mišljenje, štoviše – mogućnost nabavke verzije i s 4×4 pogonom u cijelosti bi zaokružila smisao jednog ovako dobro osmišljenog automobila.
Nakon svega, pomislili ste kako je cijena Peugeota 207 Outdoor slična onoj koju traži i veći 308. Svakako no ne treba izgubiti iz vida da su i svi parametri vrlo slični. Ako, realno, i ne mislimo da će ikom tko preferira Outdoor pasti na pamet komparirati ga s klasičnim kompaktom. Ultralight terenci naprosto imaju svoju publiku a ona je ovom Peugeotu posebno sklona. Naime, automobil je moderan, pedantno složen, vrlo lijepe unutrašnjosti te kao takav apsolutno precizno gađa ukus mlađe populacije koja je s njim ljetos krstarila jadranskom obalom a danas s nestrpljenjem čeka otvorenje skijaške sezone.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 1560 ccm Snaga: 90 KS pri 4000 o/m Okretni moment: 215 Nm pri 1750 o/m Dimenzije (d/š/v): 4165/1748/1510 mm Međuosovinski razmak: 2540 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 12,4 s Maksimalna brzina: 174 km/h Potrošnja (o/g/p): 4/5,8/4,6 l Emisija CO2: 125 g/km Težina: 1312 kg Gume: 205/55 R16 Prtljažnik: 337 l
+: Stil, oprema, izrada, motor
-: Izostanak integralnog pogona
Cijena: 137.600 kuna