Adut Gospodarske zone Crno prometna povezanost

Slika korisnika admin
sanja_pericic
Vedran SITNICA
Direktorica ZADRE Sanja Peričić

Razvojna agencija Zadarske županije je u 2008. godini izradila za potrebe Grada Zadra Marketing plan za gospodarsku zonu Crno. Za tu je svrhu iz gradskog proračuna izdvojeno 85.278 kn, a prema riječima direktorice ZADRE Sanje Peričić, dokument se temelji na strateškom cilju i prioritetima Zadarske županije za razdoblje 2007. do 2010. godine.

Plan se također temelji na analizi okruženja i SWOT analizi gospodarske zone Crno a njime su identificirane ciljane grupe, navedeni kanali komunikacije i marketinške aktivnosti na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini, rekla nam je u uvodu Sanja Peričić.

Ciljane grupe prije svega su industrija visoke tehnologije. Mali i srednji proizvođači u Zadarskoj županiji već planiraju preseljenje proizvodnje u zonu, a cilja se i na proizvođači iz već postojećih, razvijenih industrija u Hrvatskoj. U odnosu na Zadarsku županiju, zona bi trebala biti dom metaloprerađivačke, prehrambene, strojne industrije i marikulture. Druga ciljana skupina su strani investitori iz zemalja s kojima se ostvaruje najveća robna razmjena i s kojima je Zadarska županija najviše gospodarski povezana. Tu se prije svega misli na Njemačku, Austriju, Italiju, Sloveniju. U zoni su predviđene i uslužne djelatnosti kao što su transport, skladištenje i prepakiranje robe za domaće i strane investitore.

Tu su i športsko-rekreacijske djelatnosti, dodala je direktorica ZADRE.

Prema Mrketinškom planu Gospodarske zone Crno, privlačenjem navedenih ciljnih grupa omogućilo bi se osiguravanje dugoročnih uvjeta za razvoj malog i srednjeg poduzetništva i proizvodnog obrtništva kao jednog od najvažnijih nositelja razvoja gospodarstva Grada Zadra i Županije. Zona bi trebala smaniti trend nezaposlenosti kroz poticanje poduzetnika na otvaranje novih radnih mjesta, osobito unutar proizvodnih djelatnosti. Međutim, stimulirat će se poduzetništvo koje proizvodi nove proizvode uz primjenu novih tehnologija uključujući poticanje izvoza. Plan je predvidio i ostvarivanje međusobne suradnje između poduzetnika unutar zone, te poticanje na udruživanje na konkretnim poduzetničkim i razvojnim projektima.

Sanja Peričić naglašava da su prednosti zone Crno u odnosu na ostale gospodarske zone u Hrvatskoj to što se radi o drugoj po veličini zoni u Hrvatskoj, nakon Zone Podi od 550 ha. Zona Crno je jedinstvena po svom geografskom položaju, nalazi se na širem području grada Zadra. Jedina je Zona u zemlji i Regiji u blizini i s odličnom povezanošću s autocestom, pomorskom lukom, zračnom lukom čak i budućom željeznicom. Predviđene su Stimulativne mjere za investitore od strane Grada Zadra, kao i olakšice od strane RH jer je zona smještena na PPDS.

Na drugu stranu, uprava gospodarske zone Crno razvijat će potporne programe kao što su edukacija za poduzetnike, marketing za tvrtke u zoni, zajedničke usluge i dr.

Da bi zona što bolje saživjela predviđene su i marketinške aktivnosti koje obuhvaćaju predstavljanje zone poduzetnicima Zadarske županije kroz direktni marketing ili preko poslovnih udruženja - klasteri, HUP, HOK.

Lokalni mediji trebali bi također doći na svoje budući da su predviđena i tzv. PR predstavljanja u lokalnim novinama, na internet portalima, predstavljanje na lokalnom radiju i TV-u. Međutim, prezentacija bi se vršila i na na WEB stranicama gospodarske zone Crno, Razvojne agencije, Grada Zadra, Zadarske županije, te na sajmovima kojima se predstvalja Grad Zadar.

Iako će konačan izgled zone prije svega definirati tržište i poslovna gibanja, od Gospodarske zone Crno prvenstveno se očekuje značajno smanjenje broja nezaposlenih u široj zadarskoj regiji.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno