Stephan Lupino, jedan od najcjenjenijih i najuspješnijih hrvatskih fotografa ovih je dana izdao knjigu “Lupino portreti – korak preblizu”. Riječ je o fotografijama stvaranim tijekom cijele njegove karijere, od početaka osamdesetih u New Yorku, kada su u fokusu njegovog objektiva bili prije svega pripadnici njuorške underground i modno-umjetničke scene, pa preko nezaobilaznih ljepotica do portreta hrvatskih javnih osoba i bolesnih mališana. Iako dijametralno suprotnih osobnosti, te fotografije imaju ipak jedan zajednički nazivnik – prisustvo duše svake portretirane osobe. Lupino kao malo koji fotograf zna uhvatiti onaj izraz u očima, ono nešto… A to je osobina velikih fotografa, ta sposobnost “nijemog” opisa mališana, djevojki, mladića, žena, muškaraca… Ta sposobnost da vas dirne, da na trenutak pomislite da znate lica s listova njegovih knjiga, da vas suoči s vlastitim strahovima od starosti, gledajući portrete izboranih starica i staraca, da vas gane do suza u “susretu” s bolesnim mališanima.
– Lupino s godinama u svijet oko sebe pušta nove senzibilitete. Sve se češće zagleda u ljude, u njihove sudbine, prostore njihove duše – da ih pronikne, istraži, izloži njihovu ogoljelu nutrinu. Od Erosa se okreće Thanatosu. Na tragu toga, nastaju ostvarenja poput monografije istarskih vinskih čarobnjaka, u procesu je monografija Zagrebačke filharmonije, kao i ona Grada Korčule, izložbe fotografija djece s Downovim sindromom, monografije Grožnjana ili ciklusa Divna stvorenja, ali i opetovani povratci tijelu u glamuroznim, vrhunski očišćenim i dorađenim fotografijama. Žanrovski, svijet se Lupinov upotpunjavao i zato što ga je na to gonio vlastiti nemir i zato što su ga poticale objektivne okolnosti. Prvotno zanimanje za skulpturalnost tijela, za formu, svjetlo i sjenu – koja se i danas pokadkad potvrdi izvrsnim fotografijama – pomalo potiskuje nova preokupacija: narativni sadržaji, kojima je cilj ponuditi pitkiju priču, afirmirati neposredniju, neupitniju situacijsku ljepotu i omekšati nekadašnju žanrovsku stegu. U tu će svrhu povezati ljepotu žene, oči pune nijema krika bolesna djeteta, slobodu životinje, nenadmašnost kolora krajolika, ekspresivnost poznatih hrvatskih i svjetskih umjetnika – pa i (sic!) političara i generala, stoji u predgovoru knjige koja bi trebala postati nezaobilazna literatura svakog istinskog ljubitelja fotografije.
Stephan Lupino krajem 1970-ih odlazi u Italiju i radi kao tjelohranitelj poznatih osoba te osniva karate-klub u kojem kao jedan od najboljih karatista na svijetu i svjetski prvak u sankukai stilu, postiže značajne rezultate. Nakon toga odlazi u Englesku na studij engleskog jezika, a početkom 1980-ih počinje studirati umjetnost u konzervatoriju glume kod Stelle Adler. Radeći u New Yorku kao foto-model za fotografkinju Deborah Turbeville ulazi u svijet fotografije. Suradnik je fotografu u Details Magazineu, a njegove fotografije objavljuju: Photo, Zoom, Vogue Italia, L`uomo Vogue, Vogue Hommes, Europeo, L`Espresso, Per Lui, Per Lei, Playboy, King, Max… Izlaže na mnogim izložbama širom svijeta. Živi i radi u Hrvatskoj, gdje se, osim fotografije, bavi i dizajniranjem namještaja.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
Zatvoreni dio
Vlada razriješila gospićkog gradonačelnika Karla Starčevića, vodi ga Vladin povjerenik
Kultura
Pjesnička večer
Editi Vlahov dodijeljena nagrada »Joja Ricov«
Scena
Zsa Zsa
Domaća pjevačica kroz suze: Cijeli život nisam dobro, jako sam tužna osoba
Županija
Ponešto za svakoga
USKRS U PAGU: Povodom blagdana TZ i Grad pripremili bogat program
KK Zadar
ABA liga, 25. kolo
Košarkaši Zadra ostali bez važnih bodova u srazu s FMP-om
Županija
U POLA SATA
Nin opet poplavljen!
Županija
TURIZAM NA OTOCIMA
PROFESORICA ČUKA: “Vir je ekstremni primjer pretjerane i nekontrolirane gradnje”
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo fra Josip Vrdoljak, višegodišnji gvardijan i župnik u Zadru
Zadar & Županija
NOVI SKANDAL
Skoro 5 milijuna eura moćnom zadarskom HDZ-ovcu za privatni hotel
Zadar
PANEL RASPRAVA