Više od devet tisuća pacijentica preko noći ostalo bez izabranog ginekologa

Slika korisnika martinazd
Dr. Ilva Marić otišla u privatnike
Više ćemo znati iza 16. prosinca kad vidimo je li se tko javio na natječaj, a i kad se vraća ravnateljica. Ono što je važno, dajemo maksimum da pacijenti ne ispaštaju zbog novonastale situacije. U kontaktu smo s HZZO-om stalno. Do 5. u mjesecu je potrebno poslodavcu dati doznake za prethodni mjesec tako da zadnjih dana primamo pacijentice, pojašnjavamo situaciju, dajemo im doznake, govori Mario Kožul, v.d. zamjenika ravnateljice
Marin GOSPIĆ
Dr. Ilva Marić uputila pacijentice Kožulu

Pacijentice dr. Ilve Marić zadnjih dana su se neugodno iznenadile došavši pred zatvorena vrata ordinacije svoje izabrane ginekologinje. Naime, dr. Ilva Marić od 1. prosinca više nema ugovor s HZZO-om, a Dom zdravlja raspisao je ponovljeni natječaj za ginekologa koji će raditi u njezinoj ordinaciji i preuzeti pacijente.
Iako su zamjene kod dr. Marić bile vrlo česte, a ona već neko vrijeme radi i u privatnoj ordinaciji, pacijentice su dosad mogle obaviti što im je trebalo. No od ovog tjedna, pobunile su se kako su došle na dogovoreni termin ili po doznake i naišle na ovu obavijest.

Nezadovoljstvo opravdano, no nitko nije kriv!?

Situaciju nam je pojasnio Mario Kožul, v.d. zamjenika ravnateljice Doma zdravlja, Renate Bek koja je na godišnjem odmoru do 16. prosinca.
Kožul je istaknuo da su nervoza i bunt pacijentica opravdani i razumljivi, ali da se dogodio splet uzročno-posljedičnih događaja za koje nitko nije kriv.
- Dr. Ilva Marić je još prije nekoliko mjeseci najavila da će ići u privatnike, ali nije mogla znati kad će joj to biti odobreno od strane HZZO-a. Ispalo je tako da je rješenje došlo 29. studenog, u petak i da je HZZO automatski ukinuo šifru dr. Marić s kojom bi imala pristup sustavu i kartonima pacijentica, tako da dr. Marić u ponedjeljak više nije mogla raditi. Samim time, nije mogla niti obavijestiti pacijentice kad ni sama nije znala u kojem će trenutku dobiti rješenje, kazao je Kožul.
Kako bi popunio tu ordinaciju u koju je upisano čak 9.300 pacijentica, Dom zdravlja je još prije deset dana objavio natječaj za novog liječnika.
- Taj natječaj je poništen jer nije stigla niti jedna molba. Točnije, poslana je jedna molba, ali je odmah i povučena. Ponovno smo raspisali natječaj 3. prosinca i nadamo se da će se netko javiti. Ostali ginekolozi imaju još po nešto mjesta do maksimalnog broja pacijentica tako da će se dio pacijentica dr. Marić moći rasporediti kod njih, oni su ih dužni primiti, istaknuo je dr. Kožul.
Problem s nedostatkom ginekologa i pedijatara postoji u gotovo cijeloj Hrvatskoj, a tome je teško doskočiti i s novim specijalizacijama jer su u Zagrebu, a pogotovo vani, bolji uvjeti i veća mogućnost napredovanja za liječnike, stoga, čim postanu specijalisti, manje sredine im nisu baš prvi izbor.

Prijelazno razdoblje

Ipak, kako ističe Kožul, postoji mogućnost i pokrivanja ove ordinacije s nekim od liječnika iz bolnice koji bi možda radili koji mjesec dok se ne nađe netko tko bi za stalno preuzeo ordinaciju...
- Mogućnosti ima nekoliko, a više ćemo znati iza 16. prosinca kad vidimo je li se tko javio na natječaj, a i kad se vraća ravnateljica koja ima više ovlasti. Ono što je važno, dajemo maksimum da pacijenti ne ispaštaju zbog novonastale situacije. U kontaktu smo s HZZO-om stalno. Do 5. u mjesecu je potrebno poslodavcu dati doznake za prethodni mjesec tako da zadnjih dana primamo pacijentice, pojašnjavamo situaciju, dajemo im doznake. I dr. Marić je došla popisati doznake, jedan dan je bila i sestra rješavati neke stvari. Osim toga, za bilo kakve hitne preglede, postpuke, uputnice i slično imamo odmah vrata do ordinacije dr. Marić na pola radnog vremena zaposlenog liječnika iz mirovine, dr. Ivana Perovića. Njemu se mogu pacijentice obratiti za hitnoće. Tako da na taj način pokrivamo ovo prijelazno razdoblje, to jesu vatrogasne mjere, ali vjerujem da ćemo uskoro dobiti i trajnije rješenje, rekao je Kožul.
Kako ističu razočarane pacijentice, teško je ne povjerovati da se situacija ipak mogla bezbolnije riješiti, s obzirom da je već neko vrijeme dr. Marić znala da će prekinuti ugovor s HZZO-om te o tome obavijestila i Dom zdravlja. A i bilo bi dobro da postoji neki prijelazni rok kako bi se svi mogli na vrijeme snaći - da se »počiste« hitnoće, uputnice i doznake, da se žene obavijeste, da se dobije vrijeme za provedbu natječaja za novog liječnika, a ne da rješenje HZZO-a stupa na snagu automatizmom, a 9.300 pacijentica ostane »u zraku«.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno