Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

POSLIJEDIPLOMSKI STUDIJ Ravnatelji na svojim leđima nose veliku odgovornost

04.12.2020. 09:44


Sveučilište u Zadru provodi upis treće generacije studenta zainteresiranih za studij »Vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom«, poslijediplomski specijalistički studij namjenjen prvenstveno ravnateljima takvih ustanova i onima koji to žele postati. Obavjest o upisu objavljena je 27. studenog i aktualna je narednih 30 dana, a kako bismo ovaj studij koji traje godinu dana bolje približili zainteresiranim građanima kontaktirali smo doc. dr. sc. Daliborku Luketić, voditeljicu ovog studija.


Inkluzija učenika
– Ovom studijskom programu predhodio je projekt proveden u okviru HKO-a kroz koji smo proveli dosta istraživanja i stekli relevantnu analitičku podlogu. Cilj je profesionalizacija ravnateljske profesije kroz ovaj studij namjenjen ravnateljima odgojno-obrazovnih ustanova i onima koji ima ambiciju napredovati do tog radnog mjesta. On nije zatvoren, dostupan je svima koji žele ova znanja. U sklopu njega razlikujemo tri modula koji se sastoje od obveznih i izbornih predmeta. Prvi modul zovemo »Poslovne discipline« unutar kojih podučavamo polaznike između ostaloga provođenju projekata i financijama. Drugi je modul »Pedagoško vođenje« koji predstavlja odgojno obrazovnu dimenziju ovog studija, uči se primjerice o inkluziji učenika s posebnim potrebama u nastavu. Treći se modul zove »kvaliteta odgojno-obrazovne ustanove« i tu se ponajviše obrađuju odnosi unutar škole, ali i izvan nje jer ravnatelj predstavlja sponu škole s lokalnom zajednicom i drugim školama, govori nam Luketić.


Studij izuzetno koristan
Pitali smo je da nam kaže nešto više o studiju i njegovim polaznicima.
– Ravnatelji nose na svojim leđima veliku profesionalnu i osobnu odgovornost. Učenici, roditelji, ali i njihovi osnivači imaju od škola velika očekivanja. Naša želja je osnažiti ravnatelje i pomoći im. Treća generacija studenata ovog studija trebala bi s nastavom početi krajem siječnja ili početkom veljače. Dosad smo uvijek imali velik odaziv, a primamo 45 polaznika koji u pravilu dolaze iz cijele Hrvatske. Imali smo studente iz Hvara, Dubrovnika, Osijeka, Zagorja, Međimurja… Javljaju nam se ravnatelji u tijeku svog prvog mandata, ali i oni dugogodišnji te nastavnici koji imaju ambiciju postati ravnatelji. Dosad se veći dio nastave održavao uživo, tek manji dio online kod naše druge generacije studenata. Predavanja se održavaju jednom do dva puta mjesečno petkom u terminima od 16 do 20 sati te subotom od 8 do 13 sati i unatoč izazovu usklađivanja poslovnih i studentskih obveza, visoko su posjećena, a imali smo i gostujuće predavače. Naši polaznici su nam naglasili kako u vrijeme zimskih školskih praznika imaju više vremena te smo jedan tjedan u tom periodu održavali nastavu kontinuirano što je ubrzalo proces. Prioritet nam je svakako održavanje predavanja uživo, ali ovisimo o odlukama stožera i Sveučilišta vezanima uz epidemiju koronavirusa, objašnjava Luketić
– Orjentirani smo na praćenje kvalitete studija, redovito pravimo analize. Polaznici imaju visoka očekivanja, ali prema povratnim informacijama koje od njih dobivamo te prema upitniku koji trenutno provodimo zadovoljni su i smatraju da je studij izuzetno koristan za sadašnje i buduće ravnatelje, zaključuje Luketić.




Daljnje usavršavanje
Daliborka Luketić, voditeljica ovog studija i staknula je i nešto što možda nisu očekivali.
– Pomalo nas je iznenadila želja i potreba za daljnjim usavršavanjem i stjecanjem novih znanja prisutna prisutna kod dugogodišnjih ravnatelja. Naše analize pokazale su da i njima koristi ovaj program, a i oni koriste njemu jer obogaćuju nastavu primjerima iz prakse. Prije pandemije redovito smo u sklopu studija organizirali posjete školama iz kojih dolaze polaznici te smo dobili uvid u to što ravnatelji točno u školama rade razmjenjujući iskustva kroz dijalog i praksu, pojasnila je Luketić