Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Automobilska “pista” vrijedna 16,5 milijuna kuna

07.01.2018. 11:35
Automobilska “pista” vrijedna 16,5 milijuna kuna


Promet obnovljenom dionicom državne ceste DC502 Smilčić – Pridraga odvija se nesmetano iako još uvijek nije službeno otvorena. Predstoji posao na završnom "ušminkavanju" pojedinih detalja na prometnici.


Dio obilaznog, alternativnog pravca
– Zbog božićno-novogodišnjih blagdana radovi se nisu izvodili, prvog radnog dana idućeg tjedna započinju završni radovi. Nakon tehničkog pregleda moderna prometnica će se i službeno otvoriti, kazao je Joso Klapan, načelnik Općine Novigrad u šestom mandatu.
Završetak projekta vrijednog 16,5 milijuna kuna, s otkupom zemljišta 17,5 milijuna kuna, trebao je biti krajem listopada, zapelo je na imovinskopravnim odnosima i odvodnji na području Smilčića.
– Najznačajniji prometni zahvati na dionici dugoj oko 8.850 metara su izgradnja kružnog toka, rotora na izuzetno opasnom raskrižju na ulazu u Pridragu te izgradnja nogostupa u Pridragi i Smilčiću s obje strane kolnika, kazao je Klapan.
Projekt je uz obnovu i visoki stupanj nivelacije valovitog kolnika obuhvatio i uređenje četiri postojeća i izgradnju dva nova autobusna stajališta te obnovu oborinske odvodnje.
– Na uzvišenim dijelovima ceste postavljanje su i čelične zaštitne odbojne ograde, istaknuo je Klapan.
Radove izvodi tvrtka Sarađen d.o.o. Stankovci koja je posao dobila na javnoj nabavi. Projektant je Ingris d.o.o., a nadzor IGH d.o.o
– Projekt obnove ove dionice državne ceste je osobito važan jer je dio obilaznog, alternativnog pravca u slučaju zatvaranja Maslenice, odnosno autoceste A1, ističe Klapan.


Put do Zadra kraći
Cesta je po postojećem makadamskom putu asfaltirana prije čak 37 godina, točnije 1981.
– Cesta od Pridrage do Smilčića nikada nije do kraja dovršena, naglasio je Klapan.
Pritom dodaje kako obnova cesta u duljini gotovo devet kilometara ima veliki značaj za lokalno stanovništvo, naročito zbog toga što je put do Zadra kraći.
– Iako je bitna čak su je i sami Pridražani bili počeli izbjegavati, više se koristila cesta preko Paljuva i Smilčića. Koliko god je ona važna za Pridragu, važna je i za Karin i za Kruševo i za Obrovac. Praktički tog čitavog podvelebitskog kraja koji prometuju tom dionicom, navodi Klapan.
Vožnja može biti opasna sama po sebi, a ravna dionica bez ijednog zavoja i poprilično nivelirana cesta od Pridrage do Smiličića sad je "dritura", prava automobilistička "pista".
– Upravo zbog navedenog molim sve vozače da ih novi kolnik državne ceste ne povuče i da ne voze prebrzo. Uz poštivanje prometnih propisa, vožnja je sigurna, pravi je doživljaj voziti po takvo modernoj prometnici, zaključio je Joso Klapan.