GSS traži Cessnu i 4 putnika na Velebitu

Slika korisnika admin
cessna_gss
Filip BRALA
Spasitelji pred polazak na potragu

Avion Cessna 303 Crusader reg. oznake 9A-DLN u vlasništvu tvrtke Mgv Lučko  Josipa Crnčevića, koji je je letio iz Zagreba za Zadar nestao je iznad teško dostupnog područja područja Vaganskog vrha na Velebitu. Prema dojavi zadarskom centru 112 , pilot zrakoplova zadnji put se javio kontroli leta u 15,45. nakon čega, nešto prije 16,00 nestaje sa radarskog ekrana kontrole leta u Zagrebu.

Prema prvim podacima u zrakoplovu su se nalazile četiri osobe - Gerd Govejšek (63), Aleksandar Walter (49), Miljenko Bartolić (61) i Zvonko Kelek (68). Crnčević je inače predsjednika Aerokluba Ban iz Sesveta, a njegova tvrtka Mgv registrirana je za obuku privatnih pilota aviona u noćnom letenju.

 To je od 2007. druga avionska nesreća zrakoplova ovog tipa, Tad su Cessni 303 u vlasništvu Getroa poginule tri osobe. Na mjesto nesreće odmah se uputila ekipa zadarske stanice Hrvatske gorske službe spašavanja koja će se, prema riječima pročelnika Nevena Zrilića, pokušati probiti do područja pada zrakoplova nedaleko od  najvišeg vrha Velebita.

Iako prognoze kod ovakvih padova nisu dobre, ipak postoji vjerojatnost da su putnici preživjeli, ali ih se zbog nepokrivenosti signalom za mobitel ne može pronaći.

Radi se o području koje je prekriveno i do 3 m dubokim snijegom, a zadarski gorski spašavatelji pokušat će se probiti  iz pravca Paklenice odakle im do mjesta nesreće treba 3-4 sata hoda. Sreća je da po prvim dojavama temeperature nisu toliko niske, a i ne puše vjetar. No područje gdje se pretpostavlja da je pao zrakoplov, navodno je minirano.

U potragu za nestalim avionom iz Zemunika je upućen i jedan vojni Pilatus. Zbog velike magle i teških uvjeta za traganje te noći koja je pala, Pilatus se vratio u Zračnu bazu Zemunik. Očekuje se da će se u potragu za nestalim pilotima uključiti i helikopter HRZ-a.

Cessna 303 dvomotorni je zrakoplov sličan Piper Seminoleu  koji se ljetos srušio nedaleko od Dugog Otoka. Dobri poznavatelji zrakoplovnih prilika u Hrvatskoj kažu da niti jedan zrakoplov iz registra 9A nema operativan homming sustav 121.5 MHz, 156.8 MHz, 243 MHz i 406 MHz sa dekoderom COSPAS/SARSAT tako da je traženje omogućeno samo vizualno i po zadnjim baznim stanicama mobilnih operatora. Međutim glavni zrakoplovni inspektor Dinko Vodanović nije mogao potvrditi ove navode.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno