Tankerska plovidba preuzima Olib

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
tankerska_olib6
Vedran SITNICA
Ponos flote Tankerske plovidbe

Tankerska plovidba Zadar danas u Brodosplitu preuzima drugi iz serije aframax tankera od 110.000 dwt-a, građenih u splitskom škveru tijekom prethodne godine. Riječ je o tankeru nazvanom Olib koji je porinut u rujnu, a ministar Božidar Kalmeta kumovao je brodu u isti dan kada je njegov prethodnik i blizanac Dugi otok preuzet.

Time se završava još jedan od splitskih programa najvećeg hrvatskog brodara. Treba kazati da su kroz tri splitska programa od početka devedesetih i teškog ratnog vremena zadarski "tankeraši" ovdje naručili sedam brodova impresivne tonaže, te je to svakako najveći posao odrađen između hrvatskih tvrtki od osamostaljenja. Naravno, ne računajući poslove između države i hrvatskih tvrtki i gledajući samo na međuodnose gospodarskih subjekata.

Početak tih programa označen je gradnjom prvih tankera s duplim dnom i oplatom Zrinskog i Frankopana, a što je potom odlukama EU i međunarodnim konvencijama postao i "zakon". Tada su vremena bila teška i za Hrvatsku, za brodogradnju i Tankersku plovidbu. Potom je u poraću ugovoren najveći posao u povijesti između škvera i brodara u Hrvatskoj, gradnja triju istovjetnih suezmax tankera, svakog od po 166.700 dwt-a. Vrijeme je tada za Tankersku plovidbu bilo odlično, dok je škver i dalje ostao u problemima. Konačno, treći je program podrazumijevao ova dva aframaxa. Na žalost, ove megagradnje nisu odgovarajuće praćene u hrvatskoj javnosti, pa čak niti u samom Splitu (iznimka je Zadar), a bilo je svakako prilike da se na vrijeme i kvalitetnije raspravi i o problematici restruktuiriranja domaće brodogradnje - to se događalo u vrijeme punih knjiga narudžbi, a ne uz svjetsku krizu kojom se sada otvorila ova rasprava. U svakom slučaju, ovih preko 900.000 dwt-a svakako su velika etapa u povijesti međuodnosa naših brodara i brodograditelja.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno