Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Tankerska plovidba preuzima Olib

Autor: Damir Maričić

04.02.2009. 23:00
Tankerska plovidba preuzima Olib

Foto: Vedran SITNICA



Bit će to 16. brod u floti Tankerske plovidbe kojim su s okončanjem trećeg splitskog programa od osamostaljenja Hrvatske u ovom škveru zadarski “tankeraši” naručili sedam brodova nosivosti 920 dwt-a


Tankerska plovidba Zadar danas u Brodosplitu preuzima drugi iz serije aframax tankera od 110.000 dwt-a, građenih u splitskom škveru tijekom prethodne godine. Riječ je o tankeru nazvanom Olib koji je porinut u rujnu, a ministar Božidar Kalmeta kumovao je brodu u isti dan kada je njegov prethodnik i blizanac Dugi otok preuzet.
Time se završava još jedan od splitskih programa najvećeg hrvatskog brodara. Treba kazati da su kroz tri splitska programa od početka devedesetih i teškog ratnog vremena zadarski “tankeraši” ovdje naručili sedam brodova impresivne tonaže, te je to svakako najveći posao odrađen između hrvatskih tvrtki od osamostaljenja. Naravno, ne računajući poslove između države i hrvatskih tvrtki i gledajući samo na međuodnose gospodarskih subjekata.
Početak tih programa označen je gradnjom prvih tankera s duplim dnom i oplatom Zrinskog i Frankopana, a što je potom odlukama EU i međunarodnim konvencijama postao i “zakon”. Tada su vremena bila teška i za Hrvatsku, za brodogradnju i Tankersku plovidbu. Potom je u poraću ugovoren najveći posao u povijesti između škvera i brodara u Hrvatskoj, gradnja triju istovjetnih suezmax tankera, svakog od po 166.700 dwt-a. Vrijeme je tada za Tankersku plovidbu bilo odlično, dok je škver i dalje ostao u problemima. Konačno, treći je program podrazumijevao ova dva aframaxa. Na žalost, ove megagradnje nisu odgovarajuće praćene u hrvatskoj javnosti, pa čak niti u samom Splitu (iznimka je Zadar), a bilo je svakako prilike da se na vrijeme i kvalitetnije raspravi i o problematici restruktuiriranja domaće brodogradnje – to se događalo u vrijeme punih knjiga narudžbi, a ne uz svjetsku krizu kojom se sada otvorila ova rasprava. U svakom slučaju, ovih preko 900.000 dwt-a svakako su velika etapa u povijesti međuodnosa naših brodara i brodograditelja.