Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Mitrović: Cijeli problem oko Toyote nastao je zbog političke zavjere!

Autor: Boris Kupčak

04.02.2010. 23:00
Mitrović: Cijeli problem oko Toyote nastao je zbog političke zavjere!

Foto: Vedran SITNICA



Iz Europe je to jako sitan broj i to neće biti povlačenje vozila u tvornice, nego dorade kroz servise. Upoznati smo s detektiranjem i popravcima, prvo ćemo napraviti mjerenje po točkama koje nam je tvornica odredila i ukoliko utvrdimo da mjerenja nisu povoljna mjenjamo papučicu gasa ili sklop, bez obzira je li auto pod garancijom ili servisiran u ovlaštenom servisu, stranka ima pravo na zamjenu toga, kaže Mitrović


Nakon što je na nekim Toyotinim vozilima pronađena greška s papučicom gasa, diglo se puno prašine, a cijelu situaciju smiruje Marko Mitrović direktor Trofej auta, zadarskog zastupnika Toyote. Naime, kako tvrdi Mitrović u pitanju je zavjera jer je Toyota proizvođač broj 1 u svijetu te kako je ovo prvi put da se zbog kvara nekog automobila u istragu uključila i CIA. Kupci Toyote ne trebaju se brinuti jer problema sa sigurnošću nema, kazao nam je Mitrović i dodao kako će svi dobiti pozive na kućne adrese da dođu na pregled automobila, a sama greška, ukoliko postoji, otkriva se i otklanja u vrlo kratkom vremenu.
Podsjetimo kako je problem s gasom otkriven prije nekog vremena, a radi se o Toyotinim modelima koji su nastali od veljače 2005. do siječnja 2010. godine: Aygo, Yaris, iQ, Corolla, Auris, Avensis, Verso i RAV4. Mitrović kaže kako vlasnici ne trebaju paničariti, u vrlo malo slučajeva su zamijećeni kvarovi koji se vrlo lako otklanjaju.
– U cijeloj Europi zabilježeno je samo 26 slučajeva. Zamislite kolika je pompa nastala iz ničega. Problem je nastao iz toga vraća li se papučica gasa sporo ili ne, a automobil nije teško iskontrolirati. Sporijim vraćanjem papučice, kada kočnice rade kako treba, nema straha za sigurnost, kazao je Mitrović te dodao da se još uvijek istražuje točan broj kvarova i da će svaki kupac dobiti pismenu obavijest na kućnu adresu treba li doći na pregled i eventualnu doradu ili ne.
Toyotin potpredsjednik Shinichi Sasaki ispričao se kupcima zbog greške.
– Naravno da se ispričao jer je i njega to zadesilo, uvjeren sam da je cijeli problem nastao zbog političke zavjere. Toyota je proizvođač broj 1 i po količini i po kvaliteti. Njemački ADAC i engleski JD Power ocijenili su kako su Toyota i Lexus najmanje kvarljiva vozila i naravno da treba velikog zgaziti. Normalni ljudi ovo će shvatiti kao brigu za kvalitetu i kupca, a oni koji budu površno gledali shvatit će drukčije, kazao je Mitrović dodajući da se ovdje radi o preventivi.
Osam milijuna vozila povlači se iz cijelog svijeta od čega je čak sedam iz Amerike.
– Iz Europe je to jako sitan broj i to neće biti povlačenje vozila u tvornice, nego dorade kroz servise. Upoznati smo s detektiranjem i popravcima, prvo ćemo napraviti mjerenje po točkama koje nam je tvornica odredila i ukoliko utvrdimo da mjerenja nisu povoljna mjenjamo papučicu gasa ili sklop, bez obzira je li auto pod garancijom ili servisiran u ovlaštenom servisu, stranka ima pravo na zamjenu toga, kaže Mitrović.
Još uvijek nije poznat točan broj onih koji će biti pozvani u Toyotin servis u Zadru.
– Još uvijek ne znamo točan broj onih koji će dobiti poziv da svoje automobile dovezu na pregled u naš servis. Već sam rekao da je u Europi zabilježeno samo 26 automobila i ako godišnje prodajemo 1,5 milijuna automobila, a prošle su četiri godine s tim modelima, broj s kvarom je zanemariv. Koliko će zapravo biti dorada nije još poznato, možda jedan posto od svega toga, kazao je Mitrović i dodao kako je normalno da neki automobili idu na doradu nakon proizvodnje.
– Svi proizvođači automobila nakon proizvodnje, na neki način na tržištu ispituju kvalitetu i u slučaju nekakvog postotka kvarova prelazi se na doradu. Kako imam iskustva i s drugim automobilima, a ne samo s Toyotom, znam da je toga bilo uvijek. U svakom slučaju, proizvođač je pripremljen na doradu i ukoliko se primijeti da je neki kvar na jedan posto automobila, svim kupcima određene serije šalju se pozivi na dodatne preglede. Od tih pregleda najčešće se događa da se u jednom slučaju nešto promjeni, a u 10 ostalih samo se provjeri je li sve u redu, kazao je Mitrović.


 TEORIJA ZAVJERE




Marko Mitrović, direktor Trofej auta, zadarskog zastupnika za Toyotu kazao nam je kako je prema njegovom mišljenju ovo jedna velika korporacijska zavjera.
– Toyota je globalno broj 1 među svjetskim proizvođačima automobila, a problem dolazi iz SAD-a gdje je preuzeto 40 posto tržišnog udjela i s tim postala najjači proizvođač. Amerikanci domaće brendove u smislu General motorsa, Buicka i Chevorleta ne cijene i kako je GM propao, američka vlada je postala većinski vlasnik. Prodavači automobila, koje subvencionira Vlada, svakom kupcu koji prijeđe s Toyote na američki automobil plaćaju 2500 $. Ovo je prvi put u povijesti da je kvar na nekom automobilu istraživala CIA, kazao je Mitrović ističući kako su prijašnje zavjere bile između država, a sada je to prešlo među kompanije.
– Većina država zaštićuje svoju proizvodnju subvencioniranjem kupnje Renaulta i Peugota, kao i Italija za Fiat, zaključio je Mitrović.


 OTKLANJANJE KVARA U OVLAŠTENOM SERVISU


Kako nam je kazao Mitrović, radi se o kvaru koji ne utječe na sigurnost vozača te da ukoliko se u servisu otkrije da se radi o kvaru on se u vrlo kratkom vremenu otklanja.
– Mijenja se papučica gasa, sklop papučice ili sajla. Konkretno mi smo već dobili naputke što trebamo pregledati i mjeriti. Ukoliko se kupci potuže i dođu prije nego što dobiju pismo, mi već imamo uputstvo i spremni smo. Samo otklanjanje kvara, ukoliko ga ima, traje jako kratko i ponavljam kako vozači ne trebaju strahovati za svoju sigurnost, kazao je Mitrović.