Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

“Vjenčanje iz snova” po svaku cijenu

Autor: Anita Ćustić

04.02.2010. 23:00
“Vjenčanje iz snova” po svaku cijenu

Foto: Adam VIDAS



Mladenci se i dalje jednako kao i do sad odlučuju za vjenčanje i sve popratne stvari, ali vidljivo je da više razmišljaju o svome budžetu. Naravno, one glavne stvari, poput sale, benda ili vjenčanice, koje se previše ne razlikuju u cijeni, rezerviraju unaprijed i o njima ne razmišljaju previše, ali rekao bih da kalkuliraju kada je riječ o dekoracijama, kazao je Goran Sremec
Sve je manje onih koji su spremni odvažno reći da recesiju “na svojoj koži” ne osjećaju. Novonastalu je situaciju moguće primijetiti na gotovo svakoj osobi, svaki se razgovor svodi na istu temu, jer kriza se osjeća u zraku. Razlog je to zbog kojeg ovih dana većina ljudi voli reći da “štedi”, bilo da je riječ o stvarnoj financijskoj potrebi za smanjenjem troškova ili tek psihološkom efektu loših prognoza.
Rezervirano godinu unaprijed
No, kako bilo, mnogi su odlučili promijeniti navike i time smanjiti izdatke, zbog čega posljednjih mjeseci pate trgovačke, ugostiteljske i brojne druge djelatnosti. S obzirom na to da je početak godine i nagovještaj proljeća sve češće i sinonim za vjenčanja, za koje mladenci uglavnom rezerviraju ugodne i toplije dane, postavlja se pitanje je li recesija poremetila i ove planove. U želji za ostvarenjem svojeg “vjenčanja iz snova”, ljudi su vrlo često skloni i nepromišljenom trošenju imajuću na umu da takav čin zaslužuje dostojanstvo. U razgovoru s nekoliko zadarskih organizatora vjenčanja doznajemo da u njihovoj svakodnevici recesija još uvijek nije puno toga promijenila, jer oni koji imaju viziju svojeg vjenčanja, ostvarit će je bez obzira na uvjete.
Tako je Ada Duka, vlasnica salona vjenčanica “Ada”, potvrdila da, iz njenog iskustva, od vjenčanja još nitko nije odustao zbog krize, a eventualno se može govoriti o većem kalkuliranju nego ranije.
– Recesija je pogodila svakoga pa se jednako tako manifestira i kroz ovaj životni segment. No moram istaknuti da smanjenje u vidu manjeg broja mladenki koje dolaze i odlučuju se za vjenčanicu te pozivnice, konfete, perle ili haljinice za male djeveruše, nema. Ono što je prouzročila recesija samo je više razmišljanja o cijenama i sve češća odluka o jeftinijoj varijanti pozivnica ili zahvalnica, kazala je Duka, napomenuvši da mladencima danas pogoduje vrlo velika ponuda i navika da s organizacijom vjenčanja započnu i do godinu dana prije samog čina, zbog čega imaju vremena razmisliti i sve izračunati. Poznato je da je unajmljivanje vjenčanica puno jeftinije nego kupnja, no, kako navodi vlasnica, već odavno je praksa da mladenke unajmljuju ove svečane haljine, što je postalo prihvatljivo bez obzira na platežnu moć.
Osjeti se da mladenci više štede i troškove pokušavaju “srezati” tamo gdje je moguće, na način da i dalje uzimaju sve što podrazumijeva jedno vjenčanje, ali po povoljnijoj cijeni. Recesija im je, kako kaže Ada, možda i dobro došla kao škola, jer pod ovim pritiskom mnogi će se sigurno bolje organizirati nego što bi to bilo da ne mare za novce.
Jednaku je situaciju potvrdio i Goran Sremec, vlasnik zadarske Agencije za organizaciju vjenčanja “Perla”, istaknuvši da je sigurno da ovogodišnja “sezona” pirova neće biti ništa lošija, znajući da je do danas većina poznatijih sala za vjenčanja, bendova i fotografa iz Zadra i okolice rezervirana gotovo cijelu godinu.
Na kredit, na kredit…
– Pirova neće biti manje, mladenci se i dalje jednako kao i do sad odlučuju za vjenčanje i sve popratne stvari, ali vidljivo je da više razmišljaju o svome budžetu. Naravno, one glavne stvari, poput sale, benda ili vjenčanice, koje se ne razlikuju u cijeni previše, rezerviraju unaprijed i o njima ne razmišljaju previše, ali rekao bih da kalkuliraju kada je riječ o dekoracijama. Primjerice, neki se više neće tako lako odlučiti i za zahvalnicu i za konfetu, nego će odabrati ili jedno ili drugo. Osim toga, kada su u pitanju dekoracije, postoji veliki raspon u cijeni, tako da neće zbog krize odustati od, recimo, aranžmana, ali će za razliku od onog po cijeni od 300 kuna, uzeti neku skromniji, koji je još uvijek efektan, po cijeni od 50 kuna, pojasnio je Sremec, naglasivši da sad ipak većina parova baš svaku sitnicu stavlja na papir i odlučuje se tek nakon duljeg zajedničkog razmatranja svih ponuda.
S obzirom da se svi uglavnom raspituju za pogodnosti, u tom se smislu, kako ističe vlasnik, i ova agencija prilagodila pa tako odnedavno u svoju ponudu uvrstila i paket koji onima koji se za njega odluče jamči i dodatni popust. Kako zaključuje Sremec, evidentno je da se ljudi i dalje jednako odlučuju za onu tradicionalnu proslavu vjenčanja, no možda bi se moglo postaviti pitanje na koji način oni danas dolaze do novaca za organizaciju. Možda, kako kaže, s obzirom na tešku situaciju, većina njih danas poseže za kreditima ili nekom drugom vrstom zaduženja, ali to bi ipak trebalo pitati mladence.