LIBURNIJINIH NOVIH 25 Obnavlja se vozni park, vrijedan 44,9 milijuna kuna

Slika korisnika mkvanja
Predstavljen projekt sufinanciran sredstvima iz kohezijskog fonda
Marin GOSPIĆ
Ovim projektom želi se osigurati odgovarajuća razina udobnosti, sigurnosti i učestalosti prijevoza građanima - Edvin Šimunov

Zadarska Liburnija uskoro nabavlja 25 novih autobusa za gradski i prigradski promet. Posao je to. kako je na današnjoj konferenciji rekao direktor Edvin Šimunov, vrijedan ukupno 44,9 milijuna kuna, a projekt je sufinanciran sredstvima iz Kohezijskog fonda.

- Riječ je o iznosu koji je odgovara godišnjem prihodu Liburnije. Od toga su 30,6 milijuna kuna bespovratna EU sredstva, dok se 5,4 milijuna kuna podmiruje sredstvima iz Državnog proračuna Republike Hrvatske. Na javnom natječaju najpovoljniju ponudu dostavilo je poduzeće Autobus d.o.o. iz Zagreba koje će u roku od maksimalno 9 mjeseci Liburniji isporučiti nove autobuse prema normi EURO VI s niskom emisijom CO2 i prilagođenim osobama s invaliditetom, rekao je Edvin Šimunov.

Ovim projektom, kazivao je Šimunov, želi se osigurati odgovarajuća razina udobnosti, sigurnosti i učestalosti prijevoza građanima. Želja je poboljšati ukupnu kvalitetu usluge javnog prijevoza građanima na području grada Zadra i prigradskih jedinica lokalne samouprave te napose osigurati njegovu održivost. Istina, problem voznog parka, kazivao je Šimunov, više je bio psihološki jer su autobusi u visokom stupnju ispravnosti. Pa ipak, ovom nabavom zamijenit će se trećina voznog parka Liburnije.

- Smanjit ćemo godišnju emisliju CO2 za čak 1 tonu dnevno ili oko 366 t CO2 ekv. godišnje. Povećat će se sigurnost u javnom prijevozu te smanjiti troškovi održavanja vozila. U voznom parku koji broji 86 autobusa koriste se, između ostaloga, 58 vozila starijih od 10 godina pogonjena EURO I, II ili EURO III motorima. Navedena su vozila prošla između 646.000 i 2.392.000 km. U vrijeme izrade studije izvodIjivosti prosječna starost gradskih autobusa iznosila je 10,1 godinu, a prigradskih autobusa 16,0 godina, dok je 25 autobusa bilo visoke prosječne starosti od 20,8 godina nizao je Šimunov.

Uz sve to, autobusi predviđeni za zamjenu nisu bili prilagođeni potrebama putnika kao što su osobe s invaliditetom, starije osobe, roditelji s dječjim kolicima. Tako će se u istom voznom parku zamijeniti ista količina starih, koliko je nabavljeno novih autobusa.

Osuvremenjivanje voznog parka doprinijet će osiguranju odgovarajuće razine udobnosti, sigurnosti, ali i učestalosti prijevoza građana koji bi time bili potaknuti da manje koriste osobna vozila. Veća pouzdanost novih vozila i manji broj kvarova doprinijet će uštedi u vremenu putovanja putnika zbog izbjegnutih kašnjenja. Osim daljnje obnove voznog parka korištenjem EU fondova, Liburnija planira uvođenje elektronskog sustava naplate prodaje karata.

- U narednim godinama planira se uvesti sustav upravljanja prometom i opremiti važnija autobusna stajališta modernim sustavom obavješćivanja putnika o dolascima vozila i problemima u odvijanju prometa. Provođenje projekta poboljšanja učestalosti polazaka pojedinih linija kao što su Diklo, Puntamika, Žmirići, moguće uvođenje linije koja bi uključivala sportski centar Višnjik te linije koja bi kružno povezivala Malu poštu, Poluotok i Kolodvor, rekao je na kraju svog obraćanja direktor Liburnije Edvin Šimunov.

Zamjenik zadarskog gradonačelnika Ante Babić je rekao kako je ova nabavka uklopljena u strategiju razvoja grada od 2013. do 2020.

- Grad Zadar sufinancira Liburniju s 8 mil. kn godišnje. Sufinanciramo i 8.000 besplatnih karata. Zadnji autobusi, njih 5, nabavljeni su 2017. Cijena vozne karte se nije mijenjala od 2012. Da nije bilo EU fondova, dosadašnjim tempom nabavke trebalo bi nam 20 godina za ovoliki broj autobusa. Ovom nabavkom prosječna starost voznog parka Liburnije bit će 4 godine, rekao je zamjenik zadarskog gradonačelnika Ante Babić.

Prosjek starosti gradskih autobusa, naglasio je zadarski župan Božidar Longin je 10, a prigradskih čak 16 godina, što govori o važnosti obnove voznog parka.

- Nama u Županiji svakako je značajna informacija da se nabavlja 8 prigradskih autobusa s podiznom rampom te 11 prigradskih autobusa prilagođenih osobama smanjene pokretljivosti, s mogućnošću ugradnje lifta za invalidska kolica. Posebno nas veseli da je riječ o projektu financiranom sredstvima iz fondova Europske unije, jer naša je županija među 5 vodećih županija po povlačenju europskih sredstava, što ukazuje na aktivan pristup svih nas u javnom sektoru, rekao je zadarski župan Longin.

Pomoćnik ministra prometa, Mario Madunić je rekao kako se za istu svrhu iz ovog EU fonda povlači 267 milijuna eura za obnovu voznog parka u 9 hrvatskih gradova.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno