Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Kadija: Čak je 130 programa predloženo za »Top doživljaje«

05.03.2021. 13:00


Turistička zajednica Zadarske županije godinama radi sa agencijama, lokalnim TZ-ima i drugim dionicima, kroz niz radionica, na osmišljavanju novih doživljaja, koji čine razliku i povod su dolaska upravo u ovu turističku regiju. Trenutno se traže Top događanja kao vrhunac ovdašnje ponude, ali na način, jedinstven na ovim našim prostorima, da su aplikativni na web stranicama i sagledivi u svim atrakcijskim, organizacijskim i komercijalnim detaljima. Dakle, potpuno pogodni za sadašnji »virtualni svijet« kupnje.
Krajem prethodne godine održali ste niz radionica s dionicima na definiranju TOP događanja kao posebnih programa koji motiviraju goste na odabir i dolazak u ovu destinaciju. Kakav je bio odaziv i tko su bili dionici?
– Odaziv je bio odličan. Imali smo 100-injak sudionika kroz 2 seta radionica. Radi pomnijeg pristupa i činjenice da nastojimo razvijati subregionalne brendove, tj. naglašavati specifičnosti pojedinih područja poput Rivijere Paklenica, Otoka ili Ninske rivijere, radili smo po tom principu i radionice. Izuzetno nam je bitno njegovati doživljaje prema tim cjelinama, kako je Brend-strategija i definirala – set motiva, priča i simbola za svaku od subregija: Zadar, 3 rivijere, Pag, Otoci i Zaleđe.


40-tak subjekata dostavilo programe
O kolikom broju pristiglih i definiranih programa se radi?
– Primili smo više od 130 programa. Radi se o 40-ak subjekata, mahom agencija, no tu su i neke atrakcije poput Parkova, Koncertnog ureda, Muzeja iluzija… i to nas posebno veseli. Nadamo se da ćemo kroz projekt i edukaciju proširiti broj dionika.
No, nije sve u kvantiteti, mi ciljamo na kvalitetu. Svi su dostavljeni programi i ponuđači vrijedni i na njihovom djelovanju smo zahvalni jer bogatstvo destinacije u turističkom smislu nisu samo prirodni resursi, već ponuda u vidu usluga koji u biti upotpunjuju tu sliku raznovrsne i aktivne destinacije. Ipak, morali smo odabrati one tzv. »TOP« koji se izdvajaju ili po jedinstvenosti na destinaciji, profesionalizmu, kvalitetnom digitalnom prisutnošću i, što je u turizmu najvažnije, brinu za gosta do u najmanje detalje. No svi će naći svoje mjesto na našim novim podstranicama koje radimo posebno za ove programe, a »TOP« lista će se mijenjati kroz vrijeme. Ona je u biti važan promidžbeni alat, ali i smjernica za daljnji razvoj svakog dionika.


Dominira ponuda aktivnog odmora
Vidljive su vaše višegodišnje aktivnosti i kroz razvoj suradnje sa turističkim zajednicama i DMK organizacijama i agencijama, na tom definiranju s naglaskom na – aktivnosti – aktivni odmor i outdoor. Ispada pogođeno jer se sad zbog pandemije na tom i mora inzistirati?
– Zaista cijenimo rad agencija koje traže doživljaje i razvijaju ih unutar destinacije.
Činjenica jest, što je i ovaj projekt TOP doživljaja pokazao, da je usmjerenost naših agencija na aktivni odmor – kajakarenje, sportove na rijeci, aktivnosti na Velebitu, biciklizam, penjanje, SUP, nordijsko hodanje, najčešće su aktivnosti u ponudi naših agencija, i to specijaliziranih.
Tako smo najviše i primili programa u proizvodu aktivnog odmora što samo potvrđuje smjer kojim smo u brendiranju krenuli, a odgovara iznimnom trendu u ovoj pandemiji – boravak i aktivnosti u prirodi. Istraživanja tijekom pandemije redom ukazuju na taj proizvod najbolje »prolazi« u ovim zahtjevnim vremenima. Razumljiva je potreba opuštanjem u prirodi nakon mjeseci u zatvorenom.




Nedostaje obiteljskih (family) programa
S kojim vrstama programa i sadržaja ste zadovoljni, a kojih nam u ponudi nedostaje?
– Na nama je da sada »kopamo« po ponudi i nastavljamo sa pričanjem priča koje će odgovarati interesima naših gostiju. Zanimljivo je da smo dobili samo jedan program, u biti resort, koji je usmjeren na obitelji s djecom. Znamo koliko je to važan, ako ne i najsnažniji segment kod nas, a opet malo je programa. Iako dosta dionika takav oblik ponude imaju, malo ih je koji to posebno promoviraju ili se smatraju »family« segmentom. Zato ćemo posebnu pozornost posvetiti detektiranju dodatnih proizvodnih niša i shodnih pružatelja usluga.
Stavili ste naglasak na prezentaciju takvih programa na web stranicama, ali i s mogućnošću detaljnog uvida i pregleda, vjerojatno polazeći od sve dominantnije uloge online kanala u odabiru destinacija pa i kupnji proizvoda. Jesu li pristigli prijedlozi aplikativni za takav vid prezentacije i ponude?
– Dobro pitanje. Naime, najveći izazov se pokazala potreba za strukturiranjem programa kako bismo najbolje odgovorili na potrebe naših gostiju, korisnika. Nakon prikupljanja velik posao je otišao na kreativno slaganje, raspisivanje, i još radimo na tome. Uz TOP doživljaje radimo na spajanju raznih pružatelja usluga po temama, interesima i tržišnim skupinama, poput individualaca, obitelji s djecom, avanturista, hedonista…
Hoće li dio tih programa biti spreman već za ovogodišnje promotivne aktivnosti i kampanje?
– Svim našim aktivnostima pristupamo detaljno i profesionalno jer vjerujemo da je bolje strateški i planski pristupiti izazovu, a kako bismo imali dugotrajniji proizvod. Razvijamo projekte da bismo mogli kroz godine dati prednosti zajednici i našim subjektima, našim članovima. U visokom smo stupnju razvoja tako da očekujemo dio promidžbe usmjeriti na te priče, TOP doživljaje.


Prezentacije u pandemijskom i virtualnom vremenu
Svjedoci smo da sajmova i dijela drugih recimo klasičnijih načina prezentacija nije bilo i neće skoro biti već idu virtualne prezentacije. HTZ ih je najavio 30-tak sa županijskim TZ-ima. U kolikoj je mjeri uključena TZ Zadarske županije?
– Drago nam je da su nam se javila naša glavna emitivna tržišta – Njemačka, Italija, Poljska, Slovenija i Austrija. Neki dan smo održali takvu prezentaciju za prodajno osoblje slovenskog turoperatora. Slovenski profesionalci jednako nas vole kao i slovenski gosti, a ova nas je pandemija sve zbližila jer dijelimo iste probleme i zajedno čekamo otvaranje granica. Uvjeravaju nas kako gosti to također jedva čekaju. Iako su rezervacije gotovo nikakve, interes postoji, snažan je, i to je danas »novo normalno«.
Jesmo li i koliko spremni za kvalitetno predstavljanje u ovakovim uvjetima? Ne mislim tek na TZ županije već i sve druge dionike iz javnog i realnog sektora?
– Kako sam rekla, uvjeti su svima isti, stoga je solidarnost među kolegama izraženija. Nitko ne može na sajmove, pa su virtualna druženja i prezentacije jedini izbor.


​Osnažena vinska, gastro i ruralna priča
​Kakav bio raspored pristiglih programa po vrstama aktivnosti i interesa npr. outdoor, eno-gastro doživljaje, kulturne, ruralne, pustolovne i sl. sadržaje?
– Nakon programa u sferi »outdoor« segmenta, slijede nautički, odnosno morski programi vezani uz otoke, točnije Dugi otok, zaštićena prirodna područja (Parkovi), programi interaktivnih razgleda i vođenja, a nimalo ne zaostaju, već dapače iznenađuju, ruralni programi, točnije obilasci vinarija i enogastro priče. To pokazuje da ipak, unatoč nekim mišljenjima, agencije vide taj proizvod kao kvalitetan i vrijedan pažnje. Vjerujem da tome pridonosi naša brošura »Konobe i kušaone« jer gosti konačno imaju referentnu točku u tom dijelu interesa.