I tim koji pobjeđuje voli promjene

Slika korisnika admin
Autor: 
Neznatne promjene - Suzuki Swift

Apsolutno se sa svime slažemo. Ponajprije s činjenicom da je nova generacija Suzuki Swifta na najzahtjevnijem, EuroNCAP-ovom testiranju dobila maksimalnh pet zvjezdica za sigurnost. Slažemo se i s tim da je najnoviji Swift, automobil koji već dva desetljeća plijeni pažnju kupaca u 100-tinjak država, povećan u svim smjerovima te da sada pruža još više funkcionalnosti. Povećan mu je i nekad premali prtljažnik, u unutrašnjosti je obilje korisnih pretinaca, dorađeni benzinski agregat je mirniji, štedljiviji ali i sasvim dinamičan.

Dakako, slažemo se da su sva svjetla veća te da je maska promijenjena ali iako se mi slagali - za većinu je nova generacija Swifta tek neznatno promijenjeni proizvod. Za laike čak i apsolutno dok mu bolji poznavatelji priznaju - redizajn. Njegovi pak tvorci ističu kako "tim koji pobjeđuje ne treba mijenjati" a s obzirom na to da pravila nalažu svakih šest do sedam godina promjenu vizualnog identiteta, otišlo se u novu generaciju. Ona je, mora se priznati, značajno napredovala u kvaliteti materijala, posebno plastike u unutrašnjosti a zamjetno je i obilje pretinaca za odlaganje kojekakvih sitnica. Jednako se može reći i za udobnost sjedala ili pak tkanine koje ih prekrivaju.

Vratimo li se klasičnim parametrima testiranja uviđamo da je Swiftov motor jedan od onih idealnih benzinaca. Ne prevelika litraža, značajnija snaga, tim više što Swift jedva da ima nešto preko tone, uglađen rad i nevelika potrošnja. Automobil na testiranju nismo štedjeli, uostalom sama činjenica da s njim uvijek pređemo i nekih 400 kilometara autoceste dovoljno govori u prilog konstataciji o nešteđenju, a prosjek nam se na kraju zaustavio na 6,2 litre. Mnogi bi bili sretni da im i s dizelašem pođe "za gasom" takav uspjeh.

Što se tiče dinamike - dvojaki karakter. Na nižim okretajima, a to je kod ovakvih benzinaca do 3,5 tisuća, možemo govoriti i o izvjesnoj tromosti. Ali zato i izraženijoj štedljivosti. Kad se pak prijeđe tu granicu, ili još bolje - kad se dođe u zonu između 4 i 5 tisuća okretaja motora, karakter se naglo mijenja. Motor postaje temperamentan i omogućava brzu, dinamičnu vožnju. Potrošnja tada može prijeći i 7,5 litara no ni to nije previše. Deklarirana emisija CO2 je k tome jedna od najboljih u klasi, čak i kad se uspoređuje s malolitražnima dizelašima.

Testni Swift je bio u visokoj razini opremljenosti. Ili - imao je sve što vam uopće može "pasti na pamet" u jednom automobilu čija je osnovna namjena veselo vrludanje urbanim sredinama. Dakako, ne nedostaje mu sposobnosti ni za duge vožnje kao ni prijem četiri odrasla putnika, no grad mu je nekako ipak primjerenije odredište. Dakle, posjedovao je automatsku klimu, elektrificirane prozore i retrovizore, daljinsko centralno zaključavanje, audio sustav pa i neke ukrasne detalje. Cijena mu je stoga "probila" iznos od 100 tisuća kuna što se za automobil ove klase može smatrati "gornjom granicom izdržljivosti" ali kako se radilo o najopremljenijem paketu, opraštamo taj iznos. Tko želi nižu razinu, ali jednaku funkcionalnost, opreme može proći 15-ak posto jeftinije.

Sve je dakle u najboljem redu. Ipak, čak i neke timove koji pobjeđuju treba značajnije osvježavati mladim snagama koje daju sasvim drugačiji ton igri pobjedničkog tima.

 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Zapremina: 1242 ccm Snaga: 94 KS pri 6000 o/m Okretni moment: 118 Nm pri 4800 o/m Dimenzije (d/š/v): 3850/1695/1510 mm Međuosovinski razmak: 2430 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 12,3 s Maksimalna brzina: 165 km/h Potrošnja (o/g/p): 4,4/6,1/5 l Emisija CO2: 116 g/km Prtljažnik: 211 l Težina: 1035 kg Gume: 185/55 R16

+ Motor, oprema, potrošnja

- Nepromijenjeni izgled

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno