Što Ryanair Zadru znači?!

Slika korisnika admin
ryanair_zracna_luka4
Sebastian GOVORČIN

Stavovi i zadovoljstvo korisnika niskotarifnih zračnih prijevoznika, odnosno profil i ponašanje korisnika niskotarifnih zračnih prijevoznika, teme su istraživanja koje su odradili Odjel za turizam i komunikologiju Sveučilišta u Zadru i Turistička zajednica Zadarske županije u razdoblju srpanj - rujan 2012., a s kojim je javnost upoznao Ivo Dunatov, direktor TZ Zadarske županije. Treba kazati da je Ryanair dominantan i prvi u tom segmentu, kada govorimo o slijetanju u Zračnu luku Zadar iako nije jedini, ali su rezultati u najvećoj mjeri izraz profila njihovih gostiju.

Prva konstatacija istraživanja kaže da je od oko 3.000 gostiju u Zadarskoj županiji iz Britanije od 2003. do 2011. s rastom, zahvaljujući Ryanairu, ali zasigurno i nekim drugim elementima, broj došao na 18.000, što je igrajući se statistikom na maloj bazi broj od 600%. U 2012. blagi pad sveo je to na 17.500 gostiju. Iz Irske smo od zanemarivih brojki prešli 2.500 2010. godine, no otada je u Irskoj krenulo prema katastrofi te je broj do 2012. sveden na 1.000.

Profil korisnika - gostiju niskotarifnih zračnih prijevoznika

Gosti, korisnici niskotarifnih prijevoznika, anketirani u tom razdoblju u prosjeku imaju višu spremu (prvostupnici) - gotovo 50%, magistara ili VSS (sada bi kazali završena ukupna "Bolonja") 22%, a onih sa SSS-om oko 18%. Kada je u pitanju zaposlenje 55% deklarirano je kao zaposlen - radnik, a oko 12% kao student, odnosno jednako toliko kao poduzetnik (vlasnik), što su dominantne kategorije. Po bračnom statusu oženjeni ili osobe u vezi čine 60-ak posto gostiju, ali je naspram prosječnim gostima ovog područja (mahom bračni parovi i s malom djecom) veliko udio samaca - više od 30%. Najveći broj ima plaće između dvije i tri tisuće eura (22%), od 1.000 do 2.000 eura je oko 20%, a slijede sa 18% oni s manjim primanjima od 1.000 eura, ali je 20-ak posto s veći iznosima.

Čak 71% gostiju takvih avioprijevoza koristi ih više od šest puta, a daljnih 23% 2-5 puta, a iznimno je malo onih koji ih prvi put koriste. Čak 73% su u Zadru bili prvi put, 11% drugi put, dok je učestalost ostalih odgovora mala.

Novi internetski gosti

Izvor prvih informacija o Zadru za 48,2% anketiranih bio je internet, a daljnjih 40% informacije su dobili od prijatelja ili rodbine, tek 4,5% informacije su dobili iz brošura, iz novina i magazina oko 2,4%...

Od onih koji su informacije dobili putem interneta nešto manje od 50% te je informacije uzela s internetske stranice aviokompanije, a oko 25% s neke druge internetske stranice, oko 13% s internetske stranice Hrvatske turističke zajednice i 10-ak posto s internetske stranice TZ Zadra, a manje od 5% sa stranice Zračne luke Zadar.

Kada je u pitanju web stranica aviokompanija čak 93% informacije je uzelo s weba Ryanaira, oko šest posto s weba German Wings, te zanemariv postotak s Interskya, Croatia Airlinesa ili drugih.

Temeljni izvor prvih informacija o smještaju za 46% gostiju niskotarifnih kompanija, također je internet, u 37% preporuka prijatelja, rodbine i poznanika, a po učestalosti s po 5% slijedio je odgovor brošure ili nije odgovoreno. Kod tog odgovora najčešći izvor je bila "neka druga internetska stranica" (55%), a potom aviokompanije (15%), odnosno HTZ-a ili TZ Zadra sa 12, odnosno 8%.

Kada je u pitanju internetska stranica aviokompanije sa 88% dominira kao izvor Ryanair (naravno ovako veliku učestalost odgovora treba vezati uz činjenicu da su Ryanairovi korisnici najbrojniji među gostima niskotarifnih kompanija).

Kod načina rezervacije smještaja u 24% je preko web stranice smještaja, 18% neke druge web stranice, 10% e-mail ili faks, 6% turistička agencija, pet telefonski dogovor, dok je u 32% gostiju došlo bez rezervacije i ovdje tražilo smještaj.

Stavovi i zadovoljstvo korisnika

Istraživanje je provedeno u istom razdoblju na 550 ispitanika, putem anketnih upitnika i anketara.

Prosječna je dob ispitanika najčešća od 18 do 25 godina (46%) odnosno od 26 do 35 godina (44%) što znači da nam niskotarifni prijevoznici mahom dovode mlađe goste, odnosno 90% ih je do 35 godina. Starijih od 36 do 45 godina je, oko 5%, a onih od 46 do 55 oko 2,5%, ostalo je zanemarivo. Neoženjenih, neudanih je gotovo 70%, a s partnerima nevjenčanih oko 25%, što je odraz činjenice da je najčešće riječ o mladim ljudima bez trajne veze, dakle i u tom su pogledu suprotni od prosječnih gostiju koji nam dolaze uobičajenim putem. Gotovo 60% ima višu, a daljnjih gotovo 30% visoku spremu.

U daljnjim ispitivanjima karaktera gostiju vidljivo je da ih je 48% zaposleno u privatnom sektoru, a čak 39% su studenti ili eventualno učenici, dakle mahom "gosti budućnosti".

Kad su u pitanju prihodi onih više od 3.500 eura je oko 10%, od 3 do 3,5 13%, od 2 do 3.000 eura 16%, od 1.000 do 2.000 daljnjih 21%, a ispod 1.000 eura 24% (što s učestalim odgovorom da je riječ o studentima nije iznenađujuće).

Zadovoljstvo

U smislu zadovoljstva elementima turističke ponude mjesta u kojima su odsjeli u ocjenama od 1 do 100 sa 69 je ocijenjena ponuda izleta u oklici, 68 gastroponuda, 66 plaže, kao i raznolikost avanturističke ponude, 65 za prezentaciju kulturne i sakralne baštine, 64 za kvalitetu informacija o mjestu, označenost znamenitosti sa 63, zabavni sadržaji 60, kulturne manifestacije 58, kao i informacija o njima.

U smislu općeg zadovoljstva 27,6% ispitanika u potpunosti je zadovoljno, a 71,8% gotovo u potpunosti zadovoljno te bi ih 82,6% preporučilo destinaciju ostalima.

Ipak kod ovih mladih i slobodnih ljudi željnih novih doživljaja i putovanja lojalnost stoji niže (hrvatska inače u prosjeku ima iznimno lojalne goste) te ih 53 ima sklonost promjeniti mjesto, jer čak 76% ih voli mijenjati mjesto odmora.

Zbirno kazano dobili smo sasvim nove goste, mlade i dinamične koji su gotovo potpuno zadovoljni odmorom provedenim ovdje i koji imaju vrlo dobru, za naše prilike natprosječnu potrošnju. A u ogromnom broju su studenti ili početnici, što znači da ih dobrom ponudom možemo dobiti kao trajne goste destinacije.

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno