Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

NA DVA KOTAČA Od proljeća već desetak ozlijeđenih motociklista

05.06.2019. 10:33
NA DVA KOTAČA Od proljeća već desetak ozlijeđenih motociklista


Od proljeća i porasta broja motocikala na prometnicama, u zadarskoj Općoj bolnici bilo je već desetak pacijenata koji su kao vozači motocikla doživjeli teže ozljede, a neki su i operirani, doznajemo od doc. dr. sc. Roberta Karla, specijalista opće i dječje kirurgije u Općoj bolnici Zadar.
– Tako je već početak pojačanih gužvi na cestama u predsezoni pokazao kako ćemo i ovoga ljeta, nažalost, imati dosta ozlijeđenih vozača, kaže dr. Karlo i ističe da su među stradalim vozačima na dva kotača najčešće mlađe osobe, između 22 i 30 godina starosti.


Teške ozljede glave i kralježnice
– Motocikli su iz godine u godinu sve prisutniji na cesti jer za veliki broj vozača predstavljaju dobrodošlu alternativu automobilu. I cjenovno su sve dostupniji većem broju građana, što znači da će ih na gradskim prometnicama biti sve više, kaže zadarski kirurg i upozorava da motociklisti već i pri manjim brzinama, primjerice od 30 ili 40 kilometara na sat mogu zadobiti teške ozljede.
– Motociklisti su vrlo ugrožena skupina prometnih sudionika jer su izloženi rizicima od zadobivanja višestrukih ozljeda, prilikom pada čak i pri manjim brzinama, u tzv. gradskoj vožnji. Ozljede pri padu s motocikla mogu biti lakše poput nagnječenja ili razderotine, ali i potres mozga, pa sve do teških i po život opasnih ozljeda glave i kralježnice. Takve povrede mogu uzrokovati trajni invaliditet, pa i smrt, kaže dr. Robert Karlo, te dodaje da se većina vozača motocikala posljednjih godina pridržava obveze nošenja kacige, no isto tako navodi da ni kaciga nije uvijek jamstvo da neće doći do povrede glave, posebno pri većim brzinama.


Važnost zaštitne opreme
Kao posebno opasnu prometnicu na kojoj stradava mnogo motociklista, dr. Karlo navodi Jadransku magistralu na dijelu od Karlobaga do Jasenica koja je za motocikliste pogodna zbog panoramskog vidika, ali i pogubna zbog brojnih krivina i ostalih crnih točaka.
Inače, osim propisane, homologirane i pravilno pričvršćene kacige, zaštitna oprema motociklista, posebno prilikom vožnje na tzv. otvorenoj cesti podrazumijeva i ostalu kvalitetnu opremu poput jakni sa zračnim jastucima, kao i primjerenu obuću, odnosno motociklističke čizme. No, još uvijek mnogi građani gradskim cestama voze u posve neprikladnoj obući, pa na nogama imaju japanke ili šlape, što također može uzrokovati dodatne ozljede.
Među stradalim vozačima su, doznajemo dalje od dr. Karla, češće mladi i neiskusniji motociklisti, dok članovi motoklubova puno rjeđe stradavaju jer imaju iskustvo, ali i vode računa o potrebnoj zaštitnoj opremi.
Osim žitelja Zadarske županij ljeti su u zadarskoj bolnici među pacijentima nerijetko i strani državljani koji stradaju kao motociklisti.
Istaknimo još kako je turistička sezona najkritičnije i najopasnije razdoblje vožnje za sve vozače ovih kategorija vozila, stoga i MUP apelira na strogo pridržavanje zakonskih propisa kojima je regulirano njihovo ponašanje prilikom sudjelovanja u prometu, u cilju njihove osobne sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika u prometu. U prilog ovim upozorenjima ide i porazna statistika po kojoj vozači motocikala i mopeda, iako u ukupnom broju vozila sudjeluju s manje od 6 posto, na njih od ukupnog broja poginulih u prometu otpada više od 11 posto.