SAS zatražio pomoć

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
zdravkosaric
U SAS-u smatraju kako bi uvođenjem neradnog petka izbjegli davanje otkaza

Zbog sve izraženijih posljedica svjetske globalne krize koja se odrazila i na  hrvatsko gospodarstvo Vlada i  socijalni partneri zadnjih nekoliko dana pregovaraju i razmatraju mogućnost skraćivanja radnog tjedna, odnosno  uvođenja neradnog petka.

Ministar gospodarstva, rada  i poduzetništva Damir Polančec rekao je kako bi do  kraja idućeg tjedna trebali donijeti odluku o tome hoće li  država subvencionirati trošak  skraćenja radnog tjedna za jedan radni dan ili će se od te  mjere odustati. Ako se odluči  primjenjivati subvencija neradnog petka, rekao je Polančec,  do konca idućeg tjedna trebalo bi odlučiti kolika bi bila  razina te potpore.

Postavlja se, međutim, pitanje hoće li država imati dovoljno novca za subvencioniranje neradnog petka.

- Na području Zadarske  županije samo je SAS zatražio  smanjenje plaće kako ne bi  morali davati otkaze zaposlenicima. Kraćim bi radnim  tjednom, naime, mogli smanjiti plaće radnicima, ali i zadržati radna mjesta, rekao je  Zdravko Šarić, županijski povjerenik SSSH-a. On je istaknuo kako na području Zadarske županije ima malo proizvodnih tvrtki tako da nema  mnogo ugroženih radnika.

Denis Ikić, tajnik Gospodarske komore Zadarske  županije rekao je kako  skraćivanje radnog tjedna nije  hrvatska posebnost već da su i  neke članice EU, kao što su  Slovačka, Češka ili Njemačka,  prešle na subvencionirani petak.

- Ova se ideja protezala na  mnogim sastancima i u komori  i u HUP-u, a fokus je bio da se  ovaj model rada primjeni na  tvrtke koje sudjeluju u izvozu i  koje su generatori gospodarskog rasta. Međutim, postavlja se pitanje opsega, odnosno koja će se poduzeća subvencionirati te odakle namaknuti sredstva, rekao je Ikić.  Prema njegovom mišljenju  poduzećima koja su se pozicionirala na svjetskim tržištima trebalo bi se pomoći da na  taj način dođu do zraka.

Što se tiče SAS-a Ikić je  rekao kako je ta tvrtka, ali i  druge koje su kao ona vezane  uz autoindustriju, najteže pogoćene posljedicama svjetske  krize.

Naime, autoindustrija je u  ovoj krizi pretrpjela najviše  gubitaka pa je za sobom povukla i svoje kooperante. Ipak,  za kraj ističe kako on nije sudjelovao u tim razgovorima pa  ne može ni točno komentirati  kako će se razviti situacija kod  nas.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno