Da bi zatvorila poglavlje Tržišno natjecanje Hrvatska mora striktno poštivati pravilo EU o državnim potporama brodograđevnoj industriji
Koja to još “prilagodba” čeka brodogradnju na putu Hrvatske prema Europskoj uniji, povod je današnjem sastanku ministara vanjskih poslova Gordana Jandrokovića i gospodarstva Đure Popijača te predsjednice Vijeća Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja Olgice Spevec s predsjednicima uprava svih šest brodogradilišta i sindikalistima. Nakon što je Hrvatska u Bruxellesu prošli tjedan otvorila poglavlje o Tržišnom natjecanju, treba vidjeti kako će se ispuniti i provesti mjerila koje je Europska komisija dogovorila s hrvatskim pregovaračima da bi se ovo poglavlje moglo i zatvoriti.
Podsjetimo, jedan od uvjeta za otvaranje poglavlja o Tržišnom natjecanju bilo je restrukturiranje odnosno privatizacija hrvatskih brodogradilišta, za što su provedena dva natječajna kruga, od kojih je posljednji zaključen sredinom svibnja.
Današnji sastanak, koji će se održati u Ministarstvu gospodarstva, potvrdio nam je i čelnik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević. Prema dostupnim informacijama, jedno od četiri mjerila koja Hrvatska mora ispuniti da bi zatvorila poglavlje Tržišno natjecanje za domaće navoze znači striktno poštivanje pravila EU o državnim potporama brodograđevnoj industriji. Ako su se do prošlog tjedna još i pronalazili načini kako brodogradilištima osigurati državna jamstva za kredite, “ubacujući” ih u ukupni trošak restrukturiranja, naši sugovornici ovo iščitavaju kao potpuni i konačni rez ovog oblika potpora. Izuzev “Uljanika”, sva druga domaća brodogradilišta nisu sposobna samostalno ishodovati komercijalne kredite kod banaka jer im se gubici mjere u milijardama kuna iznad temeljnog kapitala. Pitanje je može li to danas i “Uljanik”, koji jedini ima zdrav temeljni kapital. S druge strane, knjige narudžbi sve su tanje i tanje, u ovoj krizi brodograditelji teško ili nikako dolaze do novih poslova, a bez konkretnih ugovora i one minimalne šanse za opstanak brodogradilišta, pogotovo kod onih za koja se nije pojavio potencijalni kupac, padaju na nulu.
“3.maj” čeka rješenje
Riječki “3. maj” potpisao je ovih dana predugovor za gradnju četiri asfalt tankera za švedskog naručitelja. Parafiranjem ovog dokumenta riječki su brodograditelji preuzeli sve obveze za gradnju ova četiri, dva plus dva u opciji, nova broda za Šveđane. Naravno, “3. maj” u ovom trenutku ne može osnažiti ugovor, koji bi trebao biti potpisan kroz narednih mjesec dana, bez ishodovanog kredita za kojeg, naravno, trebaju državna jamstava. Kako će se ta “začkoljica” riješiti, tim više što postoje određene najave ako i uđe novi vlasnik, austrijski A – tec, to sigurno neće biti prije studenog ove godine, trebalo bi biti jasnije nakon današnjeg sastanka. U “3. maju” polažu nade u činjenicu da je predugovor sa švedskim naručiteljem potpisan dan prije nego što je u Bruxellesu i službeno određeno što to hrvatska strana mora ispuniti da bi poglavlje o Tržišnom natjecanju uspješno zatvorila.
najnovije
najčitanije
Zadar
"TESTOSTERON"
Najbolja suvremena poljska komedija stiže u Zadar
Hrvatska
IZBORI
HDZ i koalicijski partneri predali DIP-u liste: Vjerujemo da je naš program najbolji
Zadar
TURISTIČKA SLIKA
Gastrofestivali mamac za goste u predsezoni
Zadar
"Umirovljenici zajedno"
Za dostojanstven život umirovljenika, bez kopanja po smeću
Nogomet
TRENER HAJDUKA
Karoglan: Za nas su tri boda imperativ
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE