Žitelji otoka Pašmana već dugi niz godina žele svoj otok mostom povezati s kopnom. Otočani su čvrstog uvjerenja kako je izgradnja mosta ključna za razvitak i otoka Pašmana i otoka Ugljana.
– Most je ključan za opstanak i ostanak stanovništva na našim otocima. Jedino otoci koji su spojeni s kopnom imaju prirast stanovništva. Pašman je najbliži otok do kopna, a nema most bez kojeg nema razvoja i opstanka. Gradnja stalne poveznice dovela bi do novih zapošljavanja i nižih troškova života na otoku, uvjeren je Krešimir Ćosić, načelnik Općine Pašman.
Obilazak lokacija brodom
Nakon što je općinsko izaslanstvo obišlo gradilište Pelješkog mosta sve je krenulo u »šestu brzinu«. Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture financira Studiju izvodivosti, a predstavnici kineske kompanije CRBC (China Road and Bridge Corporation), koja gradi most koji će povezati jug Hrvatske s ostatkom zemlje, posjetili su općinu Pašman kako bi se upoznali s mogućnostima izgradnje mosta Pašman – kopno.
– Predstavnici CRBC-a su nas informirali kako će početkom iduće godine uspješno završiti radove na Pelješkom mostu te da u Hrvatskoj već imaju svu potrebnu opremu i stručnjake koje bi angažirali ako se na lokalnoj i državnoj razini donese odluka o gradnji mosta Pašman – kopno, rekao je Ćošić koji je bio na sastanku sa svojim suradnicima.
Voditelj predstavništva CRBC-a u Hrvatskoj, gospodin Lu Shengwei i glavni inženjer gradnje mosta na Pelješcu, gospodin Wang svojim su domaćinima ponudili suradnju u izradi idejnog projekta mosta.
– Razgovaralo se i o svim drugim mogućnostima zajedničkog djelovanja kako bi se dugogodišnja želja otočana, naših gostiju i prijatelja konačno ostvarila nakon desetljeća pokušaja i upornog lobiranja za realizaciju najznačajnijeg projekta za naš otok, naglasio je Ćosić.
Nakon radnog sastanka zajednički su s brodom obišli predviđene lokacije na Pašmanskom kanalu za gradnju mosta s južne pašmanske i sa sjeverne turanjske strane.
– Izaslanstvo CRBC-a je oduševljeno geografskom pozicijom, čistim morem te turističkim i drugim gospodarskim potencijalima koje bi u budućnosti donijela povezanost kopna i otoka Pašmana, istaknuo je Ćosić.
Analizirati dva idejna rješenja
Naglasili su, kaže on, da se most uz stručan i promišljen projekt, koji poštuje ljepotu tog dijela hrvatske obale, može završiti relativno brzo za što je primjer i gradnja Pelješkog mosta.
– Izaslanstvo CRBC-a je upoznato sa željama Pašmanaca i dok se čeka dovršenje izrade stručne studije o izgradnji mosta koju je potaknula Općina Pašman, a financira je Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture Republike Hrvatske, vjerujemo kako će se ugodan i obostrano koristan susret na našem otoku pretvoriti u profesionalnu suradnju, kazao je Ćosić.
Most bi bio dug 2.017 metara i trebao bi ići od kopna, preko otočića Ričula te prolaziti kraj Galešnjaka do punte između Barotula i Pašmana. S kopnene strane, most će biti povezan Jadranskom magistralom, državnom cestom D8 i s budućom zaobilaznicom Zadar – Pakoštane. Na samom otoku Pašmanu, trasa se nastavlja preko čvorišta do državne ceste D110 i tako se most spaja s glavnom prometnicom otoka Pašmana i Ugljana.
– Ministarstvo sa 700.000 kuna financira dvije Studije izvedivosti. Prva verzija košta 400 milijuna kuna, a druga 617 milijuna kuna, naglasio je Ćosić dodavši kako je Studija izvedivosti pri kraju, a treba analizirati dva idejna rješenja, različita po tipu mosta i širini plovnog područja ispod njega.
– Kamenito dno i pogodna dubina od oko 13 metara u prosjeku činile bi ovaj most znatno jeftinijim od Pelješkog iako bi bili iste dužine. Studija će reći i može li se financirati preko EU fondova ili privatno-javnim partnerstvom. Ako može, onda preko EU fondova, a ako ne, Kinezi su spremni koncesionirati most, kazao je načelnik Ćosić.
Most bi i Ugljan povezao s kopnom
Pašmanski most povezao bi s kopnom i otok Ugljan jer su Ugljan i Pašman, koji imaju zajedno oko 8.000 stanovnika, već povezani međusobnim mostom. Postoji čak i detaljan projekt gradnje mosta te kompletna tehnička dokumentacija koju su, sad pokojni Jure Radić i njegov tim, 2002. godine izradili na Građevinskom fakultetu u Zagrebu.
– Život na otoku ovisi o trajektu zato je pet otočnih općina s otoka Pašmana i Ugljana, dva otoka koji zbog povezanosti mostom u Ždrelcu čine jedinstvenu cjelinu, već potpisalo zajedničku inicijativu s kojom od Vlade RH, odnosno Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture te traže da se 50-ak godina stara ideja o gradnji mosta Pašman – kopno uvrsti u prioritetne državne prometne projekte. Imamo podršku Vlade RH i nadležnog ministarstva i uvjereni smo da će se stoljetni san otočana vrlo skoro početi ostvarivati, zaključio je načelnik Ćosić.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Pojačanje u uredu
Borussia Dortmund u klupskoj legendi pronašla novog glavnog direktora kluba
Zadar
PRIRODOSLOVNO-GRAFIČKA ŠKOLA
EKO DANI Drvo nade i biografija vode simboli ekoloških izazova
Scena
posebno iznenađenje
Jelena Rozga doživjela emotivan trenutak na pozornici
Zadar
ART DESIGN
Važno je da naši mladi upoznaju neke od najbitnijih dijelova zadarske umjetničke scene
Rukomet
bliži se kraj sezone
Dvije generacije Zadrana potvrdile titulu prvaka Dalmacije
Scena
VICE MARTINOVIĆ
TRAGEDIJA U ‘VEČERI ZA 5’: Natjecatelj umro nakon snimanja, obitelj je htjela da se emisija prikaže
Zadar
PREDIVNO
Prvi put u Zadru zaposleni mladi s Down sindromom: ‘ Imaju predivnu voditeljicu i ekipu…’
Zadar
odjel za ginekologiju
VRIJEDNO PRIZNANJE Zadarska bolnica domaćin prvog tečaja ginekološke endoskopske kirurgije
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
'za zadar'