TRGOVINE I UGOSTITELJSKI OBJEKTI U PROBLEMIMA Romantična slika otoka nestane kad usred sezone ostanu prazne police trgovine!

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika isikiric
BRODOVI I LJUDI - Jedna trajektna linija Ižanima premalo, na kopnu ostala dostavna vozila
Ove godine imamo velikih problema s Jadrolinijom jer imamo samo jednu trajektnu vezu dnevno, osim srijedom i subotom, kada voze dvije veze. Prošlih godina smo od početka srpnja, do kraja kolovoza, odnosno u srcu sezone, imali svaki dan po dvije trajektne veze i nismo imali problema ni s dolaskom turista ni s dolaskom dostavnih vozila. Ove godine već me sto ljudi zvalo i žali se na prijevoz jer nisu mogli kupiti kartu za trajekt ili su ostali na kopnu ili su im turisti ostali na kopnu, govori nam Siniša Kulišić, predsjednik MO Veli Iž
Prazne police, nestalo voća i povrća

- Život na otoku po mnogim je stvarima specifičan. Svakodnevno se isprepliću mir, tišina, ali i izoliranost, ljepota, ali i surovost prirode. Ipak, unatoč svim ljepotama i pogodnostima koje otoci nude, svake su godine sve prazniji jer je život na otok daleko kompliciraniji nego na kopnu. Mnogi koji nisu probali život na otoku, posebno na nekom manjem, koji nije povezan s kopnom kao, primjerice, Ugljan ili Pašman, ne znaju što znači ovisiti o jednoj ili dvije trgovine, što znači čekati na brod da donese hranu s kopna i slično. Romantična slika otoka nestane kad usred ljetne sezone odete do trgovine i ugledate prazne police koje su takve jer se dostavni kamioni nisu mogli ukrcati na trajekt.

Upravo ovo se trenutno događa na otoku Ižu. Naime, zbog velikog interesa putnika koji ovih dana dolaze automobilima, karte za jednu trajektu liniju dnevno se brzo prodaju te dostavna vozila ne mogu doći i dovesti namirnice.

Ne mogu kupiti trajektnu kartu

- Ove godine imamo velikih problema s Jadrolinijom jer imamo samo jednu trajektnu vezu dnevno, osim srijedom i subotom, kada voze dvije veze. Prošlih godina smo od početka srpnja, do kraja kolovoza, odnosno u srcu sezone, imali svaki dan po dvije trajektne veze i nismo imali problema ni s dolaskom turista ni s dolaskom dostavnih vozila. Ove godine već me sto ljudi zvalo i žali se na prijevoz jer nisu mogli kupiti kartu za trajekt ili su ostali na kopnu ili su im turisti ostali na kopnu, govori nam Siniša Kulišić, predsjednik MO Veli Iž. Uz njega je bio i Denis Barić, predsjednik Otočnog sabora, koji je također Ižanin te je vrlo dobro upoznat s brojnim problemima s kojima se ove godine susreću Ižani, ali i njihovi gosti.

- Prošlih godina smo također imali problema s nedovoljnim brojem linija pa je na naše inzistiranje uspostavljena svakodnevna druga linija za trajekt. Međutim, ove godine, kako je pandemija koronavirusa, netko tko očito nije bio na terenu, zaključio je kako nam je dovoljna samo jedna linija dnevno. Međutim, ova sezona je iznenađujuće odlična, imamo jako mnogo turista i velik je interes za dolazak na naš otok, ali to ne mogu jer ne mogu kupiti trajektnu kartu. Jedan mještanin je imao turiste koji su trebali doći iz Njemačke i već su rezervirali smještaj. Međutim, kad su probali kupiti kartu preko Jadrolinijine online trgovine, to nisu mogli te su odustali od dolaska. Dakle, turisti su se razočarali, a naš sumještanin je ostao bez zarade, govori nam Barić napominjući kako je mnogo ovakvih slučajeva kao i slučajeva kad su ljudi došli do Gaženice u nadi da će moći kupiti kartu te su ostali na kopnu. Nije mu jasno zašto Jadrolinija nije u ovim slučajevima uvela vanrednu liniju da se pokupe vozila koja se nisu mogla ukrcati.

Osim toga, ističe, trgovine i ugostiteljski objekti su u problemima jer ne mogu dobiviti robu. Naime, Jadrolinija ima online trgovinu karata putem koje se karte mogu kupiti ili rezervirati i nekoliko dana unaprijed. Međutim, ove godine je samo jedna veza te se karte brzo prodaju ili rezerviraju i po tjedan dana unaprijed i dostavna vozila ne mogu doći.

"Mate Balota nije više za prevoziti ljude"

- Pogledajte trgovine, pola polica je prazno, a ne mogu dobaviti robu. Isto tako neki ugostiteljski objekti su ostali ili će ostati bez sladoleda kojega su naručili na vrijeme, ali nema karata te dostava ne može doći. I onda pričaju o revitalizaciji otoka, ljuti se Kulišić.

Kao još jedan problem naši sugovornici ističu i činjenicu da se trajekt Sis pokvario te ga je zamijenio znatno manji i sporiji Mate Balota.

- Svaka čast kapetanu i posadi tog trajekta, ali Mate Balota nije više za prevoziti ljude. Tamo mogu ukrcati samo stoku, ali ljude više ne. Star je, nema adekvatan salon, može primiti jako mali broj automobila i nikako nam ne odgovara. Sis je super i bilo bi super kad bi on uvijek mogao voziti, govori nam Kulišić.

- Mi smo odmah naglasili kako ova online prodaja ne može funkcionirati za male otoke koji imaju samo jednu liniju. Mi apeliramo da nam se uvede još jedna linija bar tijekom ljetnog razdoblja kad imamo veći broj ljudi koji dolazi i odlazi, govori Barić.


"Jedan mještanin je imao turiste koji su trebali doći iz Njemačke i već su rezervirali smještaj. Međutim, kad su probali kupiti kartu preko Jadrolinijine online trgovine, to nisu mogli te su odustali od dolaska. Dakle, turisti su se razočarali, a naš sumještanin je ostao bez zarade"

Denis BARIĆ


"Pogledajte trgovine, pola polica je prazno, a ne mogu dobaviti robu. Isto tako neki ugostiteljski objekti su ostali ili će ostati bez sladoleda kojega su naručili na vrijeme, ali nema karata te dostava ne može doći. I onda pričaju o revitalizaciji otoka"

Siniša KULIŠIĆ


Od danas dodatna putovanja

O svemu ovome poslali smo upit Jadroliniji te su nam odgovorili kako je zbog tehničkih problema na trajektu Sis, koji plovi na trajektnoj liniji Zadar (Gaženica) – Bršanj (Iž) – Rava – Mala Rava, liniju je preuzeo trajekt Mate Balota.

- Budući da je riječ o trajektu manjeg kapaciteta, kupnja karata nije bila moguća, niti online ni na prodajnim mjestima Jadrolinije, zbog popunjenosti kapaciteta na zamjenskom brodu. Dodatna putovanja uvodimo prema potrebama lokalnog stanovništva i putnika, a uz suglasnost Agencije za obalni linijski pomorski promet. Na trajektnoj liniji Zadar (Gaženica) – Bršanj (Iž) – Rava – Mala Rava od srijede, 5. kolovoza uvodimo sezonski red plovidbe s pet dodatnih putovanja te će tako na ovoj liniji prometovati 14 povratno polaznih putovanja tjedno, napisali su iz Jadrolinije.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 2.5 (2 glasova)