Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Zadarski hoteli puni

05.08.2021. 12:30


Zahvaljujući kvalitetnoj epidemiološkoj situaciji i odgovornom pridržavanju mjera, Hrvatska bilježi odlične rezultate sezone. Kako obavještava Hrvatska udruga turizma, samo u srpnju zabilježeno je 3,7 milijuna turističkih dolazaka i 25 milijuna turističkih noćenja. Najveći broj noćenja ostvarili su turisti iz Njemačke, zatim slijede Slovenci, Poljaci, Česi te Austrijanci.


Nijemci, Nizozemci, Poljaci i Austrijanci
– Dosadašnji rezultati u 2021. godini pokazuju da Hrvatska može biti sigurna i uspješna turistička destinacija, a srpanjski rezultati daju razlog za optimizam. Trendovi su veoma dobri i odlična su najava za kolovoz i posezonu. To nam daje za pravo da budemo optimistični, ali i oprezni i odgovorni, pridržavamo se epidemioloških mjera, izjavila je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta i prilikom svog nedavnog posjeta Zatonu. Tom prilikom razgovarali smo s Franom Skoblarom iz Turisthotela, koji nam je rekao kako su iznimno zadovoljni ovom sezonom, a popunjenost je izvrsna, kako u kampu, tako i u apartmanskom dijelu resorta.
– Svi naši kapaciteti trenutno ostvaruju maksimalnu popunjenost te smo se, što se samog vrhunca sezone tiče, sasvim približili rezultatima iz predkoronske 2019., rekao je Skoblar dodavši da su najave jako dobre i za ostatak kolovoza te prva dva tjedna rujna.
– Što se strukture gostiju tiče, u ovom trenutku, najbrojniji su gosti iz Njemačke, slijede Nizozemci koji su osobito zastupljeni u kampu, Poljaci te Austrijanci. Ove četiri nacije trenutno ostvaruju ukupno 68% udjela u ukupnim noćenjima, kazao je Skoblar te napomenuo kako se bojazan od korone kod gostiju baš i ne osjeti već ljudi nastoje maksimalno iskoristi svoj godišnji odmor.


Željni putovanja i odmora
– Kod gostiju koji trenutačno ljetuju kod nas u resortu, ne primjećujemo osobitu bojazan i opterećenost pandemijom. Mnogima od njih ovo je prvi boravak izvan domicila u posljednjih 18 mjeseci i zaista nastoje maksimalno iskoristiti blagodati godišnjeg odmora, zaključio je na Skoblar.
I Hotel Pinija u Petrčanima zadovoljan je popunjenošću. Trenutno tamo boravi 760 gostiju, a kapaciteti su popunjeni sve do kraja kolovoza. Jedino što je trenutačno raspoloživo jest par soba na jednu do dvije noći dok nema mogućnosti dužeg boravka. Danijela Stanić Halapija, voditeljica prodaje hotela Pinija, ističe kako im je na početku sezone jedini cilj bio premašiti brojke od prošle godine, međutim, već ih je srpanj ugodno iznenadio.
– Rezultati srpnja prešli su rekordnu godinu 2019. i stanje rezervacija za kolovoz prelazi kolovoz 2019. Najviše su nam u porastu direktne rezervacije. Osjetila se želja gostiju za putovanjem i odmorom. Čim se situacija počela smirivati i popuštati ograničenja, krenule su i rezervacije te pojačan interes, kazala je Stanić Halapija te nadodala kako su ipak oprezni s predviđanjima za posezonu.
– Trenutačno je sezona u punom jeku i smatramo da je sada na svima nama koliko će sezona trajati i koliko ćemo se odgovorno ponašati da imamo i posezonu koja je ključna za oporavak raznih sektora povezanih s turizmom. Počele su stizati rezervacije za rujan, ali za sada smo još oprezni s projekcijama brojki i idemo korak po korak, rekla je Stanić Halapija ističući kako su svjesni da sve ovisi o epidemiološkoj boji. Gosti koji najviše dolaze su obitelji s djecom, a uspoređujući s prethodnim godinama boravci su duži, gosti se više zadržavaju na jednom mjestu za razliku od prije kada bi boravili u više destinacija.




Prednjače gosti iz Hrvatske
– Definitivno se pokazalo da smo privlačni kao autodestinacija i gosti nam većinom dolaze iz susjednih i bližih država kao što su Slovenija, Austrija, Njemačka, Mađarska, Slovačka, Poljska. Ono na što smo ponosni su gosti s našeg hrvatskog tržišta te što smo ponudom i komunikacijom na hrvatskom tržištu prepoznati pa smo po broju ostvarenih noćenja među prvima, kazala je Stanić Halapija. U hotelu se s velikom pažnjom brinu za sigurnost gostiju, a i gosti su senzibilni i osjetljivi, ali opet željni neke ‘normale’ i starih navika, primjećuju hotelijeri.
– Imamo suradnju s poliklinikom Analiza i gostima se nudi mogućnost testiranja PSR testom ili brzim antigenskim testom. Imamo oznaku ’Safe stay in Croatia’ te smo prošli sve kontrole i nadzore. Hotel je na visokom nivou kad je u pitanju sigurnost od korone, a i procijepljenost djelatnika nam je visoka. Možemo reći da vlada osjećaj vraćanja u normalu, ‘novu normalu’, zaključila je Stanić Halapija.


U Falkensteiner resortu Borik 2.700 gostiju
Kao i svake godine do sada, pa i ove, specifične, epidemiološke, pokazalo se da je Hrvatska kao destinacija izrazito tražena u ljetnim mjesecima i kako taj trend samo raste. U Falkensteiner resortu Borik u Zadru boravi 2.700 gostiju, a s obzirom na izazovna vremena, može se reći kako su hoteli i kamp popunjeni na razini 97-99%.
– Kada usporedimo brojke u odnosu na 2020., možemo reći da su i 60% bolje, rekla je Mišela Lastrić iz Falkensteiner resorta Borik naglašavajući kako su i najave za kolovoz i rujan također pozitivne. Iz Falkenstainer resorta naglašavaju kako se od pojave pandemije brinu za svoje goste te su im od prvih dana pandemije, zdravlje i sigurnost gostiju i zaposlenika na prvom mjestu.
– Svi naši zaposlenici prošli su posebnu obuku i pridržavaju se strogih smjernica za sigurnost u hotelima, a u suradnji s ekspertima izrađeni su standardi i procesi za siguran i ugodan odmor u Falkensteiner hotelima i kampu. Gostima je ovakav pristup iznimno važan, itekako su željni putovanja i normalnog života, a u našem se resortu, uz vrhunsku uslugu, osjećaju i sigurno, zaključuje Lastrić.


Bombardirani euforičnim statistikama
No, nisu svi hoteli zadovoljni ovogodišnjom sezonom. Kako nam kaže Vjekoslav Bobić, voditelj hotela Almayer, trenutno se osjeća vrhunac sezone, ali na razini cijele godine promet je jako slab.
– Glavna zgrada hotela nam je zatvorena ove sezone, a radi nam depandansa s četiri sobe. Trenutno su nam raspoloživi kapaciteti zbilja popunjeni i osjeća se nekakav vrhunac sezone. Međutim, kad se sve to gleda na godišnjoj razini, to je sve nedovoljno za normalno poslovanje. Naime, za razliku od goleme većine privatnog smještaja kojim je naše tržište prezasićeno, naš hotel nije objekt koji radi dva-tri mjeseca u godini. Nama sezona u normalnim okolnostima traje praktično cijelu godinu, rekao je Bobić komentirajući kako su mnogi izgubili pet mjeseci ove godine te kako su podaci, koji se uspoređuju s rekordnom 2019. godinom, samo dio poslovanja.
– Već tjednima smo svakodnevno bombardirani euforičnim statistikama, koje uspoređuju pojedine dane i eventualno tjedne s onima iz te famozne 2019. godine, pri tome se zaboravlja da nama fali praktično pet mjeseci koji su prethodili ovom tzv. »vrhuncu sezone«, izjavio je Bobić. Ipak, kako kaže, u hotelu Almayer, s obzirom na dio kapaciteta koji je u funkciji, popunjenost za kolovoz i rujan je zadovoljavajuća te će svakako pomoći da prebrode (i zaborave) ovu sezonu. Dalje nadodaje kako se struktura gostiju potpuno promijenila pa je tako sad više gostiju relativno niske platežne moći koji traže jeftiniji smještaj te koji će manje trošiti izvan svog smještaja.


Promijenjena struktura gostiju
– Struktura gostiju se potpuno izmijenila s obzirom na pandemijske prilike, spori oporavak i komplikacije sa zračnim prijevozom te naglasak na putovanja u destinacije osobnim vozilima. Trenutno se pretežno radi o obiteljskim gostima koje karakteriziraju traženje što povoljnijeg smještaja te relativno niska izvanpansionska potrošnja. U tome im pomaže nabujali privatni smještaj koji znatnim snižavanjem cijena pokušava ostvariti nekakve rezultate, kazao je Bobić i dodao kako se već spremaju za iduću sezonu.
– U suradnji s partnerskim agencijama, ali i izravno, jasno vidimo trend povratka naše strukture gostiju s višom platežnom moći te širim interesima u destinaciji, od gastronomije do kulture. Zbog toga aktivno radimo na pripremi sljedeće sezone te planiramo ostvariti dodatni kvalitativni iskorak. Planiramo suradnju sa svim partnerima u regiji koji promišljaju turizam na drukčiji način, s naglaskom na održivost i lokalnu proizvodnju, a sve s ciljem većeg zadovoljstva ponudom zadarsko-šibenske regije kojoj gravitiramo te povećanog broja noćenja, zaključuje Bobić.