Konzumirati voće na kraju obroka ili ne?

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika katarina.ergovic
Odgovor daju stručnjaci
Autor: 
PEXELS/NL
Ilustracija

Kada je najbolje jesti voće, da li nakon obroka ili kao međuobrok tijekom dana? Neka stručna mišljenja pomažu nam da se orijentiramo u najboljem izboru.

Voće na kraju obroka: Razotkriven mit?

Čini se da neki znanstvenici i nutricionisti razbijaju ovaj mit i preporučuju ga samo kao međuobrok, daleko od glavnih jela. Jedan od razloga leži u jetri, istinskom protagonistu energetskog i biokemijskog metabolizma našeg tijela.

Kada pojedemo obrok baziran na ugljikohidratima, poput kruha, tjestenine, pizze ili drugih pekarskih proizvoda, naše tijelo bilježi skok šećera u krvi: glukoza i inzulin se uglavnom pretvaraju u energiju za mišiće, ali kada ih ima u višku, završavaju gore u jetri. Ovdje stvaraju osobni depozit šećera koji se zove glikogen.

Kada i potonji dosegne razinu zasićenja, ovdje će hraniti masne naslage našeg tijela. U osnovi, naša jetra će proizvoditi mast. Stoga, ako ručku bogatom ugljikohidratima dodate voće, ono će se izravno pretvoriti u mast, jer će naša jetra već biti preopterećena glikogenom i masnoćama prisutnim u upravo unesenem obroku.

Još jedan razlog zašto se smatra lošom navikom konzumiranje voća na kraju obroka objašnjava se činjenicom da bi ono bilo odmah spremno za probavu, ali se zadržava u želucu zbog prisutnosti prethodnog obroka: to uzrokuje fermentaciju i sporu probavu.

Postoje, međutim, i druge teze koje tvrde da voće treba jesti na kraju obroka i da bi prednosti takve konzumacije bile brojne.

Zašto je voće na kraju obroka odlična ideja?

Razlozi koji podupiru ovu tezu mogu se sažeti na slijedeći način:

  • Prije svega, zahvaljujući prirodnoj opskrbljenosti vitaminom C, poboljšala bi se apsorpcija željeza prisutnog u drugim biljkama
  • Drugo, to bi nam omogućilo da očistimo usta od ostataka hrane
  • Konačno, može biti odlična zamjena za desert i pomoći da se brže osjećamo siti.

Kriterij koji uvijek vrijedi

Ukratko, da ponovimo: voće je izvrsno na prazan želudac i na kraju obroka kada su jela niskog glikemijskog sadržaja. S druge strane, više je štetno nego korisno, ako smo upravo pojeli obilan obrok bogat ugljikohidratima i šećerima.

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno