Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Opel Insignia: Ponuda upotpunjena ekstremima

Autor:

04.10.2009. 22:00
Opel Insignia: Ponuda upotpunjena ekstremima


Opel je ponudu Insignije obogatio ekstremno štedljivim modelom EcoFlex, te najsnažnijim serijskim Opelom – Insignijom OPC


Prošli je tjedan obilovao automobilskim uzbuđenjima, a zlatna i bogata jesen preslikala se i na auto industriju. Nekoliko međunarodnih i domaćih prezentacija stavile su na muke brojne novinare kuda prije krenuti. Ipak, kada je u ponudi 325 konjskih snaga, na vrhunskom trkalištu kakav je Hungaroring onda i posao prerasta u zadovoljstvo.
Predstavljanjem nove Insignije Opel je redefinirao segment srednje automobilske klase. S linijom krova nalik na kupe i snažnim fokusom na dizajn, Opel Insignia postala je perjanica tržišnog segmenta koji upravo doživljava svoj procvat jer ljudi traže lijepo dizajniran automobil koji je ekonomičan, no opet zabavan za vožnju.
Insignia je stvorena kako bi bila elegantna i aerodinamična, s iznimno niskim koeficijentom otpora od 0,27 CD. Dodatno ugađanje aerodinamičnosti posebno ekonomične verzije ecoFLEX bio je još teži zadatak jer narušavanje Insignijine hvaljene estetike nije dolazilo u obzir. Dok koeficijent otpora zraka kod standardne Insignije 2.0 CDTI (160 KS) iznosi 0,28, Opelovi su ga stručnjaci kod modela ecoFLEX snizili na 0,26 – što je poboljšanje od čak 20 aero-bodova. Rezultat je Insignia ecoFLEX koja je među pet najučinkovitijih limuzina na tržištu, u društvu s vozilima isključivo iz premium segmenta. Smanjeni koeficijent otpora zraka također omogućuje Insigniji ecoFLEX da postigne veću maksimalnu brzinu dostižući 221 km/h, u usporedbi s 218 km/h kod standardne verzije 2.0 CDTI. Ovo je poboljšanje ostvareno zahvaljujući nekim modifikacijama specifičnim za Insigniju ecoFLEX. Stavljen je pokrov rezervoara ispred stražnje osovine (dobitak: smanjen cD za 0,009, što iznosi 9 bodova) čime su inženjeri spriječili da struja zraka zahvaća komponente i šupljine oko stražnje osovine, a poboljšanje protoka zraka smanjuje otpor. Zatvorena je gornja rešetka jer su otvori za hlađenje prilagođeni specifičnim potrebama svakog pojedinog modela. Uz to je smanjena dubina središnjeg dijela prednjeg spojlera za 10 mm, a cijelo je vozilo spušteno za 3 mm sprijeda, te 14 mm straga u odnosu na osnovni model, s ciljem smanjenja količine zraka koji struji ispod vozila, gdje stvara više otpora nego kad prolazi gornjim dijelom vozila. I na kraju prostor između donjeg dijela hladnjaka i nastavka odbojnika zabrtvljen je pjenom, što znači da manje zraka prolazi kroz otvor za zrak, čime se smanjuje otpor. Nova Opel Insignia ecoFLEX pridružuje se čitavoj liniji Opelovih automobila stvorenih s ekološki prihvatljivom mobilnosti na umu. U svakoj obitelji modela, verzija ecoFLEX ima najmanju potrošnju goriva te najmanju emisiju ugljičnog dioksida. Modeli ecoFLEX ne dolaze samo na dizelski pogon, nego također i na benzin, te komprimirani prirodni plin (CNG).
OPC verzija
Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor s 239 325 KS te velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) te ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi.
Obilježavajući desetu godinu postojanja svoje uspješne linije OPC, Opel je opremio Insigniju s puno visoke tehnologije. To je prva OPC varijanta serijski opremljena pogonom 4×4 i električnom blokadom stražnjeg diferencijala.
Automobil izgleda posve u skladu sa svojim performansama – s otvorima za zrak na prednjem odbojniku u obliku tigrovog zuba, integriranim stražnjim spojlerom te posebno dizajniranim 19-colnim OPC kotačima. Satenska kromirana završna obrada te dojmljiva dvostruka ispušna cijev integrirana u stražnji odbojnik dodatno povećavaju privlačnost ovog automobila. Elektroničkim sustav FlexRide prilagođuje ovjes i ostale funkcije vožnje željama vozača. Vozači mogu izabrati program Standard, s performansama prilagođenim svakodnevnoj vožnji, ili poseban način rada Sport, kad se ovjes ukruti radi smanjenja naginjanja karoserije i povećanja agilnosti. Kada se odabere način vožnje OPC, automobil ulazi u novu dimenziju: upravljanje postaje izravnije, papučica gasa nudi brži odziv, postavke podvozja prilagođene su vrhunskim performansama,a instrumenti poprimaju crveno pozadinsko osvjetljenje.
Insignia OPC je opremljena sportskim Brembo kočnicama, s perforiranim prednjim diskovima promjera 355 mm, četveroklipnim čeljustima i visokoučinkovitim kočnim pločicama.
Maksimum zahvaljujući specifičnoj kalibraciji
Nakon intenzivnog testiranja na brzim prometnicama i testnoj stazi Nürburgring Nordschleife, inženjeri Opel Performance Centera odabrali su gume Pirelli P Zero 245/40, na 19-colnim kotačima, a moguće je naručiti i gume profila 255/35 na 20-colnim kotačima.
OPC verzija 2.8 V6 Turbo motora daje maksimum zahvaljujući specifičnoj kalibraciji sustava za upravljanje motorom, tlakom prednabijanja od 0,9 bara te prerađenim ispušnim sustavom sa značajno smanjenim protupritiskom. Ispušni sustav kojeg su razvili stručnjaci tvrtke Remus izrađen je od nehrđajućeg čelika te je 20 posto lakši od standardnog. Kako je zvuk vrlo važan za dojam kojeg ostavlja motor, Opelovi su inženjeri za akustiku razvili nove središnje i stražnje prigušivače. High-tech 2.8 V6 Turbo motor dolazi sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Kako bi se dosegle optimalne performanse, završni je prijenos skraćen sa 3,76 na 3,90:1, u odnosu na standardne verzije V6 Turbo Sport i Cosmo.
OPC varijanta europskog automobila godine može se naručiti po cijenama od 316.000 kuna za četerovratnu, 318.000 kuna za peterovratnu te 327.000 kuna za karavansku izvedbu Sport Tourer.


 POVRATAK SREDNJOJ KLASI




Na srednje velike automobile otpada trenutno oko 10 posto europskog tržišta, no to je segment u kojemu se ponovno očekuje najveći rast – smanjit će se interes kupaca za velike terence, a limuzine i karavani će dospjeti u središte zanimanja.


 RECIKLIRANI MATERIJALI


Više od 250 dijelova u Insigniji napravljeno je od recikliranih materijala, a čitava je dizajnirana kako bi je se na kraju njenog životnog ciklusa čak 85 posto moglo reciklirati.
– Kada smo stvarali Insigniju ecoFLEX, odlučili smo ponuditi više od pukog ekološki prihvatljivog automobila. Morala je ponuditi bolje performanse i jednako toliko inovativnih tehnologija kao ostale Insignije. Po ovoj cijeni, jednostavno nema konkurencije, rekao je Hans Demant, izvršni direktor tvrtke Adam Opel.