Iznimnim terenskim mogućnostima, atraktivnim izgledom i funkcionalnošću, Škoda Yeti opasno prijeti konkurenciji u klasi kompaktnih SUV-ova
Ovaj automobil je prava offroad igračka, stroj za opuštanje i uživanje, izjavio je Đuro (ĐuroSport), poznati organizator motociklističkih i offroad manifestacija, dok smo se spuštali strmom padinom na motocross stazi u Zaboku, istoj onoj na kojoj se održavaju europska natjecanja. Na spomen motocrossa i automobila u tako ekstremnim uvjetima, mnogima, pa i nama, dosad je pred očima bio isključivo glomazni terenac s golemim kramponskim “papučama”. Ništa slično, na 1.200 metarskoj stazi, na kojoj naš motocross majstor Nenad Šipek “poleti” i preko 50 metara, prašili smo u Yetiju, kompaktnoj SUV prinovi u Škoda obitelji kojeg je hrvatski uvoznik prošlog tjedna predstavio novinarima. Da stvari budu zanimljivije, Yetiji prekriveni blatom do neprepoznatljivosti bili su obučeni u niskoprofilne ljetne gume na 17-colnim alu-naplatcima i usprkos tomu, na ugodno iznenađenje prisutnih, nisu zastali čak niti u blatnoj kaljuži.
Yeti je dugačak je 4.223 mm, širok 1.793 i visok 1691 mm, uz međuosovinski razmak od 2.578 mm. Izrađen na platformi Octavije, što dakako jamči prostranost u unutrašnjosti, ovaj atraktivni automobil na tržištu će prkositi konkurentima Nissanu Qashqaiju, Kiji Sportage te Hyundai Tucsonu. Vizualno, karakteriziraju ga moderne linije koje ocrtavaju avanturistički duh. Upečatljiv prednji dio s rešetkom hladnjaka s lamelama i simpatična prednja svjetla demonstriraju njegovu pripadnost Škoda obitelji. Solidne bočne površine i izraženi blatobrani pružaju mu robustan izgled, no ipak, ne izgleda preglomazno.
Unutrašnjost obiluje prostranošću, jednostavnošću i preglednošću. Tipično za VW koncern. Osim iznimne ergonomije koja okružuje vozača na povišenom sjedalu, čime je dodatno naglašen SUV karakter automobila, svakako u zanimljivosti valja ubrojiti stražnja sjedala koja se mogu preklopiti, pomicati u stranu ili potpuno izvaditi zahvaljujući sustavu „vario flex”. Zatreba li praznog prostora između dva putnika, primjerice prilikom prijevoza dužih predmeta, srednje sjedalo se jednostavno izvadi. Osim toga, stražnja sjedala su dva centimetra viša u odnosu na prednja, čime je postignuta bolja preglednost putnika. Fleksibilan prtljažnik ima obujam od 416 do 1760 litara. Za dodatno osiguranje tereta na raspolaganju su pokrivka utovarnog prostora i mreža za prtljagu te ušice za vezanje tereta.
Motorizaciju Yetija čine dva benzinska i jedan dizelski agregat. Svi su opremljeni turbopunjačima i upareni šesterostupanjskim ručnim mjenjačima. Osnovni je benzinski 1.2 litarski TSI motor koji razvija 105KS i dostupan je isključivo s prednjim pogonom. Snažniju 4×4 varijantu čini 1,8 litarski TSI snage 160 “konja”, dok dizelsku varijantu predstavlja dvolitarski TDI od 140 KS. Postoje još i izvedenice od 110, odnosno 170 Ks, no one zasad nisu dostupne na hrvatskom tržištu.
Osim ekstremne offroad vožnje, automobil smo isprobali i na uskim cestama Hrvatskog zagorja gdje se pokazao iznimno stabilnim i vrlo udobnim, a model 1.8 TSI kojeg smo vozili i vrlo – brzim. Poželi li vozač ponovo skrenuti s ceste na makadam, poslužit će mu prekidač “off-road”, čijim se pritiskom na kontrolnoj ploči u djeliću sekunde sustavi pomoći prebacuju na terenski način rada.
Kupnjom Yetija vlasnik dobiva svestrano avanturističko vozilo u pravom smislu riječi, a kvaliteta izrade, ekonomični agregati i iznimna praktičnost mogli bi opasno “zapapriti” konkurenciji.
OPREMA I CIJENE
Škoda Yeti dolazi s tri paketa opreme: početnim “active”, srednjim “ambition” i bogato opremljenim “experience”. Osnovni “active” paket je sve samo ne osnovni jer je posjeduje klima uređaj, ABS sustav, kompletnu elektrifikaciju, set zračnih jastuka i sve ostalo što smo navikli pronaći čak i u srednjim paketima modernih automobila. Starta s cijenom od 125.828 kuna za model 1.2 TSI Active. Snažniji 1.8 TSI Active dostupan je od 172.986 kuna, odnosno 211.721 kuna u najopremljenijoj varijanti. Dizelska inačica prodaje se u dva paketa opreme, srednjim “ambition” (203.726 kuna) i luksuznim “experience” (230.895 kuna)
HALDEX SPOJKA
Yeti zadovoljava i najstrože off-road uvjete ne samo zbog odmaka od tla od 180 mm, već i po četvrtoj generaciji Haldex spojke. Naime, elektro-hidraulička spojka ugrađena je u kućište stražnje osovine. Na suhoj podlozi 96 posto momenta se prenosi na prednje kotače, a na stražnje kotače raspoređuje se minimalno četiri posto (kočenje), pa do maksimalnih 90 posto momenta (naglo ubrzanje). Ograničeni zaustavljač omogućava raspored momenta kotača na istoj osovini. Za rad Haldex spojke koriste se senzori ABS-a i ESP-a. Kada je ESP sustav u akciji, kontrolu Haldex spojke preuzima ABS/ESP kontrolna jedinica. Kada je u akciji ABS, Haldex spojka je izvan funkcije. Integralni sustav prijenosa s Haldex spojkom ima ugrađen prekidač za off-road modul koji ABS i ESP stavljaju u funkciju teških off-road uvjeta vožnje, što znači da vožnjom nizbrdo vozilo održava jednoliku brzinu i automatski, prema potrebama, koči motorom i kočnicama .
najnovije
najčitanije
INFOteka turizma
PROMIDŽBENI ADUTI
KADIJA: Već godinama potičemo projekte usmjerene na razvoj proizvoda posebnih interesa
Županija
nesrazmjer
Na Viru ima 4.647 osoba s prijavljenim prebivalištem
Hrvatska
DIP
Danas u ponoć istječe rok za kandidature, očekuje se prilična gužva na Markovom trgu
Scena
Christopher Nolan
Nakon osvojenih Oscara, slavni redatelj dobit će i vitešku titulu
Crna Kronika
KRAĐE
U Radovinu ukrao moto-kultivator s priključkom, u Zadru otuđen parfem i kozmetički preparati
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE