Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Yeti: Offroad igračka

Autor:

04.10.2009. 22:00
Yeti: Offroad igračka


Iznimnim terenskim mogućnostima, atraktivnim izgledom i funkcionalnošću, Škoda Yeti opasno prijeti konkurenciji u klasi kompaktnih SUV-ova


Ovaj automobil je prava  offroad igračka, stroj za  opuštanje i uživanje, izjavio je  Đuro (ĐuroSport), poznati  organizator motociklističkih i  offroad manifestacija, dok  smo se spuštali strmom padinom na motocross stazi u  Zaboku, istoj onoj na kojoj se  održavaju europska natjecanja. Na spomen motocrossa i  automobila u tako ekstremnim uvjetima, mnogima, pa i  nama, dosad je pred očima  bio isključivo glomazni terenac s golemim kramponskim “papučama”. Ništa  slično, na 1.200 metarskoj stazi, na kojoj naš motocross  majstor Nenad Šipek “poleti”  i preko 50 metara, prašili smo  u Yetiju, kompaktnoj SUV  prinovi u Škoda obitelji kojeg  je hrvatski uvoznik prošlog  tjedna predstavio novinarima.  Da stvari budu zanimljivije,  Yetiji prekriveni blatom do  neprepoznatljivosti bili su  obučeni u niskoprofilne ljetne  gume na 17-colnim alu-naplatcima i usprkos tomu, na  ugodno iznenađenje prisutnih, nisu zastali čak niti u  blatnoj kaljuži.
Yeti je dugačak je 4.223  mm, širok 1.793 i visok 1691  mm, uz međuosovinski razmak od 2.578 mm. Izrađen na  platformi Octavije, što dakako jamči prostranost u unutrašnjosti, ovaj atraktivni automobil na tržištu će prkositi  konkurentima Nissanu Qashqaiju, Kiji Sportage te  Hyundai Tucsonu. Vizualno,  karakteriziraju ga moderne  linije koje ocrtavaju avanturistički duh. Upečatljiv prednji dio s rešetkom hladnjaka  s lamelama i simpatična prednja svjetla demonstriraju  njegovu pripadnost Škoda  obitelji. Solidne bočne površine i izraženi blatobrani  pružaju mu robustan izgled,  no ipak, ne izgleda preglomazno.
Unutrašnjost obiluje prostranošću, jednostavnošću i  preglednošću. Tipično za  VW koncern. Osim iznimne  ergonomije koja okružuje vozača na povišenom sjedalu,  čime je dodatno naglašen  SUV karakter automobila,  svakako u zanimljivosti valja  ubrojiti stražnja sjedala koja  se mogu preklopiti, pomicati  u stranu ili potpuno izvaditi  zahvaljujući sustavu „vario  flex”. Zatreba li praznog prostora između dva putnika,  primjerice prilikom prijevoza  dužih predmeta, srednje sjedalo se jednostavno izvadi.  Osim toga, stražnja sjedala su  dva centimetra viša u odnosu  na prednja, čime je postignuta bolja preglednost putnika. Fleksibilan prtljažnik  ima obujam od 416 do 1760  litara. Za dodatno osiguranje  tereta na raspolaganju su pokrivka utovarnog prostora i  mreža za prtljagu te ušice za  vezanje tereta.
Motorizaciju Yetija čine  dva benzinska i jedan dizelski  agregat. Svi su opremljeni  turbopunjačima i upareni šesterostupanjskim ručnim  mjenjačima. Osnovni je benzinski 1.2 litarski TSI motor  koji razvija 105KS i dostupan  je isključivo s prednjim pogonom. Snažniju 4×4 varijantu čini 1,8 litarski TSI snage  160 “konja”, dok dizelsku varijantu predstavlja dvolitarski  TDI od 140 KS. Postoje još i  izvedenice od 110, odnosno  170 Ks, no one zasad nisu  dostupne na hrvatskom  tržištu.
Osim ekstremne offroad  vožnje, automobil smo isprobali i na uskim cestama Hrvatskog zagorja gdje se pokazao iznimno stabilnim i vrlo  udobnim, a model 1.8 TSI  kojeg smo vozili i vrlo – brzim.  Poželi li vozač ponovo skrenuti s ceste na makadam,  poslužit će mu prekidač  “off-road”, čijim se pritiskom  na kontrolnoj ploči u djeliću  sekunde sustavi pomoći prebacuju na terenski način rada.
Kupnjom Yetija vlasnik dobiva svestrano avanturističko  vozilo u pravom smislu riječi,  a kvaliteta izrade, ekonomični agregati i iznimna praktičnost mogli bi opasno “zapapriti” konkurenciji.


 OPREMA I CIJENE




Škoda Yeti dolazi s tri  paketa opreme: početnim  “active”, srednjim “ambition” i  bogato opremljenim  “experience”. Osnovni  “active” paket je sve samo ne  osnovni jer je posjeduje klima  uređaj, ABS sustav,  kompletnu elektrifikaciju, set  zračnih jastuka i sve ostalo  što smo navikli pronaći čak i u  srednjim paketima modernih  automobila. Starta s cijenom  od 125.828 kuna za model  1.2 TSI Active. Snažniji 1.8  TSI Active dostupan je od  172.986 kuna, odnosno  211.721 kuna u  najopremljenijoj varijanti.  Dizelska inačica prodaje se u  dva paketa opreme, srednjim  “ambition” (203.726 kuna) i  luksuznim “experience”  (230.895 kuna)


 HALDEX SPOJKA


Yeti zadovoljava i najstrože  off-road uvjete ne samo zbog  odmaka od tla od 180 mm, već i po  četvrtoj generaciji Haldex spojke.  Naime, elektro-hidraulička spojka  ugrađena je u kućište stražnje  osovine. Na suhoj podlozi 96 posto  momenta se prenosi na prednje  kotače, a na stražnje kotače  raspoređuje se minimalno četiri  posto (kočenje), pa do maksimalnih  90 posto momenta (naglo  ubrzanje). Ograničeni zaustavljač  omogućava raspored momenta  kotača na istoj osovini. Za rad  Haldex spojke koriste se senzori  ABS-a i ESP-a. Kada je ESP sustav u  akciji, kontrolu Haldex spojke  preuzima ABS/ESP kontrolna  jedinica. Kada je u akciji ABS,  Haldex spojka je izvan funkcije.  Integralni sustav prijenosa s Haldex  spojkom ima ugrađen prekidač za  off-road modul koji ABS i ESP  stavljaju u funkciju teških off-road  uvjeta vožnje, što znači da vožnjom  nizbrdo vozilo održava jednoliku  brzinu i automatski, prema  potrebama, koči motorom i  kočnicama .