Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

U Zadar dolaze učenici i nastavnici iz Latvije, Belgije i Rumunjske

06.10.2018. 12:16
U Zadar dolaze učenici i nastavnici iz Latvije, Belgije i Rumunjske


Drago nam je da ćemo sada mi, moći ugostiti drage kolege i sad već i prijatelje iz Latvije, Belgije i Rumunjske, a u Zadar nam ukupno dolazi 14 nastavnika i 17 učenika iz te tri zemlje koji će kod nas boraviti od 6. do 13. listopada. Program njihovog boravka počinje predstavljanjem završetka ustvari, rezultata našeg zajedničkog rada i svečanim otvorenjem Završne izložbe ERASMUS+ projekta pod nazivom – "NAIS – New Angles of good practices on Inclusion for all Students" odnosno, u prijevodu – Novi pogledi na dobru praksu uključivanja svih učenika.
Izložba će biti otvorena u srijedu 10. listopada u zadarskoj Gradskoj loži u 11 sati, a zamišljena je tako da bude otvorena za sve zainteresirane građane kojima želimo pokazati što smo to mi sve radili i naučili jedni od drugih u protekle dvije godine. Bit će i četiri mala pulta gdje će se svaka od škola predstaviti na svoj način i pokazati svoje specifičnosti – najavio je prof. mentor Edin Kadić iz zadarske Medicinske škole Ante Kuzmanića koja je bila dio ove dobre priče.


Promicanje inkluzivne prakse
Riječ je dakle, o projektu koji je počeo 2016. godine, a njegov cilj i svrha bilo je razmjenjivanje znanja i iskustava kad je riječ o inkluziji i raznolikosti s željom da zajedničkim snagama dođu do polazišne točke inkluzije, odnosno uključivanja svih učenika ravnopravno u nastavni proces, nadilazeći pri tom, individulane prepreke i dajući svima šansu i priliku uključivanja u društvene procese.
– Tijekom ove dvije godine, četiri partnerske škole prezentirale su svoja različita iskustva uključivanja. Dakle, radi se o Općoj srednjoj školi iz Latvije, Školi za učenike s posebnim potrebama iz Belgije, strukovnoj školi iz Rumunjske i nama, također, strukovnoj školi iz Hrvatske. Bogatstvo naših različitosti objedinili smo u ovom projektu u koji je bilo uključeno osim učenika i njihovih nastavnika i profesora i osoblje koje se bavi obrazovanjem iz posebnih potreba te roditelji. Jednostavno, svi sudionici odgojno-obrazovnog procesa – dodao je prof. Kadić objašnjavajući još kako je cilj projekta bio stvaranje profesionalnih vještina za rad kao integrativne škole i aktivno sudjelovanje u otvaranju škola kao institucija u lokalnim zajednicama, stjecanje i razvijanje novih znanja i vještina u upravljanju raznolikostima te promicanje inkluzivne prakse u školama stvarajući zajednicu učenja u kojoj su svi – osoblje, učenici i roditelji uključeni i cijenjeni za uloženi doprinos i trud.


Resurs u dugoročnom razvoju
– Tijekom prve godine projekta, kako je bilo i predviđeno, nastavnici su procjenjivali proces inkluzije. Razmjenjivali smo iskustva "proizvodnjom" materijala, raznim aktivnostima i igrama za poticanje uključivanja svih učenika koji su potom bili testirani i evaluirani u svakoj partnerskoj školi. Druge godine organizirali smo među ostalim, i obuku te dodatnu edukaciju nastavnika za unaprjeđivanje studijskih materijala za inkluzivne studente. Dobrovoljci su organizirali i neformalne aktivnosti studentima u svakoj ustanovi – rekao je Kadić.
Sve škole, sada će moći koristiti ovaj projekt kao resurs u svom dugoročnom razvoju i moći će dalje dijeliti svoja iskustva i praksu, usredotočujući se na sposobnosti, umjesto na onesposobljene. Osim toga, svi sudionici projekta, vjeruju kako će "NAIS" pomagati ustanovama da imaju dobro motivirane studente u njihovom studiranju i odabiru karijere prema njihovoj specijalizaciji, pomažući im da primijene svoje nove vještine, entuzijazam i interes za lokalnu okolinu i buduću karijeru.
I na kraju, Zadrani kao dobri domaćini, pripremili su im bogat program boravka koji osim onog stručnog dijela obuhvaća naravno, razgledavanje grada, ali i jednodnevni izlet na Kornate.