Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

50 POSTO MANJE PACIJENATA Zbog korone prihodi Zavoda smanjeni za dva milijuna kuna

05.10.2020. 14:30


Županijski Zavod za hitnu medicinu završio je analizu poslovanja za ljetno razdoblje od 15. lipnja do 15. rujna. Iako Zavod izuzetno dobro funkcinira te nedavno imenovani ravnatelj Ivica Erlić nastoji u ovoj ustanovi postići optimalno poslovanje, pandemija koronavirusa učinila je svoje.
Naime, Erlić je odmah po preuzimanje Zavoda učinio sve kako bi postigli što kvalitetniju organizaciju posla, time i što bolje finacijske učinke, no u uvjetima covida-19 rezultati su morali biti slabiji od prošlogodišnjih. Ipak, zahvaljujući rukovodstvu, ova županijska ustanova jako dobro funkcionira, a evo što nam je na pitanje o financijskim rezultatima ove u usporedbi s prošlom sezonom, kazao ravnatelj:
 


Zadar bilježi najmanji pad


– Vezano za rad u ovoj ljetnoj sezoni te usporedbi poslovnog rezultata, uzimajući ipak sa zadrškom preciznije očitovanje, pogotovo brojki prihoda rashoda, jer nemamo sve parametre bilo utjecaja nekih investicija il nečijih nepristiglih ili neostvarenih prava, možemo reći kako je u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna ove godine Zavod za hitnu medicinu ukupno zbrinuo 13.604 pacijenta, od čega njih 8.550 u prostorima za renimaciju te 5.054 na terenu. U usporedbi s prošlom sezonom, kada je u istom periodu zbrinuto ukupno 23.566 pacijenata, vidljiv je pad od oko 50 posto, pojašnjava ravnatelj.
Dobar je podatak da najmanji pad broja obrađenih pacijenta bilježi Zadar na koji inače otpada oko 50 posto ukupnog broja intervencija Zavoda za hitnu medicinu, kao i njihove ispostave Benkovac, Pag i Nin. Najveći pad broja obrađenih pacijenata, pak, bilježe Biograd i Starigrad.
 




Starigrad ima značajan pad


– Razloge pada broja obrađenih pacijenta svakako treba tražiti u epidemiji koronavirusa, posebno kada govorimo o ispostavi Biograd koja je u jednom periodu srpnja imala dvije trećine zaposlenika u samoizolaciji te je u pomoć pokrivanja terena uskakala najviše ispostava Benkovac, ali i ispostava Zadar. Starigrad ima značajan pad zbog smanjenog prometa na Jadranskoj magistrali i manjeg broja turista penjača u Paklenici. U sanitetskom prijevozu stanje je drugačije te je obujam posla bio prilično sličan, budući da taj dio posla nije direktno povezan s ljetnom sezonom, kaže ravnatelj.
Kako pak ova situacija izgleda u brojkama? Erlić odgovara kada bi sve navedeno prikazali kroz brojke uspoređujući prihode ove i prošle sezone, dobili bi financijsku sliku identičnu njihovim medicinskim postupanjima, pa su se tako prihodi s četiri milijuna kuna smanjili na dva.
 


Ulaganja u ambulantu Nin i Polikliniku


– U ukupnoj slici poslovanja ove tekuće godine prihodi su povećani u odnosu na prošlu godinu za oko dva milijuna kuna, pri čemu je dio povećanja od 1,5 milijuna kuna nastao zbog dodatnih sredstva Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a drugi dio kroz stavku donacija za covid, odnosno zbog doniranih materijala. Međutim, paralelno se povećao rashod u usporedbi s prošlom godinom i to za oko dva milijuna kuna, od čega se na prava ili obveze prema zaposlenima odnosi oko 1,5 milijuna kuna, a 500 tisuća kuna je trošak oko covid mjera. Ukupno gledajući na dosadašnje razdoblje tekuće poslovne godine, bilo da su sredstva ostvarena vlastitim prihodom, odnosno postupanjem timova na terenu ili doznakama HZZO-a, rezultat će biti slični prošlogodišnjim, ističe Erlić.
No, i ove financijske rezultate promiijenit će neki izvanredni troškovi ili pak investicijski poslovi, poput onih za ambulantu u Ninu ili opremanje prostora u Poliklinici, kao i ulaganja u osnovna sredstva ili prava.
– No, mjesečnim izvješćima I prikazom troškovnog računovodstva usklađujemo neke odluke koje se odnose na rezanje il smanjenje rashoda na koje možemo utjecati, ali sva ona prava koja su već ugovorena ne mogu se mijenjati, zaključuje čelni čovjek županijskog Zavoda za hitnu medicinu.
 


Prošle sezone po crvenom kriteriju zbrinuto 2.114 pacijenata, ove 1.299


Zavod je radio i analizu po stupnju hitnosti temeljem tri kriterija, crvenom, žutom i zelenom, s obzirom da su kriteriji grupirani u tri kategorije prioriteta: crveni je najveći prioritet i predstavlja stanja opasna po život, žuti označava potencijalno opasna stanja, a zeleni situacije i stanja koja ne zahtijevaju hitnu medicinsku pomoć. O tome koliko je pacijenata u njihovu Zavodu zbrinuto po sva tri kriterija, Erlić pojašnjava:
– Kada gledamo stupanj hitnosti i brojku od 13.604 zbrinutih pacijenata u navedenom tromjesečju usporedimo s prošlom sezonom, dolazimo do zaključka da se postotak crvenog, žutog i zelenog stupnja hitnosti nije značajno promijenio. Po crvenom ih je kriteriju ove godine zbrinuto 1.299, prošle 2.114. Po žutom ih je kriteriju u sezoni zbrinuto 2.312, a lani 3.426. Najveću pak razliku ove i prošlogodišnje sezone donosi rad po takozvanom zelenom kriteriju po kojemu je ove sezone zbrinuto 9.986. pacijenata, a prošle čak 18.026, napominje ravnatelj.