Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

“Mediteran” na sve četiri linije!

Autor: Ivana Burica

04.11.2008. 23:00
“Mediteran” na sve četiri linije!

Foto: Vedran SITNICA



Tako se izašlo u susret zahtjevima stanovnika Dugog otoka te će iz proračuna Republike Hrvatske biti osigurano 1,35 milijuna kuna za plovidbu “Mediterana” do kraja lipnja 2009. godine. Toliki dodatni trošak temelji se na sadašnjim cijenama brodskoga goriva, kazao je Marijan Žuvić iz Agencije za obalni linijski promet


Samo dan nakon što su Dugootočani putem našeg lista izrazili nezadovoljstvo i ogorčenost, što su zbog radova na Malom Ždrelcu prisiljeni brodom “Lara” samo u jednom smjeru putovati dva i pol sata, u Državnom su proračunu pronađena sredstva za financiranje još jedne, odnosno četvrte dnevne, katamaranske linije za južni dio Dugog otoka.
Do Zadra dvostruko brže
Naime, od danas umjesto klasičnog putničkog broda “Lara” drugu dnevnu liniju preuzima znatno brži dvotrupac “Mediteran” koji 22 milje od Zadra preko Velog Ždrelca do južnog dijela Dugog otoka prijeđe više od sat vremena brže. Polazak iz Zadra se s 9 sati ponovno vraća na 10 sati. Mediteran će u Salima biti u 11.15 sati. Iz Zaglava za Zadar polazi u 11.30 sati te u Zadar stiže u 12.40 sati.
– Tako se izašlo u susret zahtjevima stanovnika Dugog otoka te će iz proračuna Republike Hrvatske biti osigurano 1,35 milijuna kuna za plovidbu “Mediterana” do kraja lipnja 2009. godine. Toliki dodatni trošak temelji se na sadašnjim cijenama brodskoga goriva, kazao je Marijan Žuvić, voditelj Službe za informiranje Agencije za obalni linijski promet.
Zeleno svjetlo nadležnih za sufinanciranje još jedne katamaranske linije posebno će dobro doći srednjoškolcima koji tom linijom putuju na nastavu u poslijepodnevnoj smjeni i kojima će se put u školu i natrag s gotovo četiri sata skratiti na znatno razumnijih dva i pol sata.
 Stavljanje u funkciju Zaglava
– Sretan sam i zadovoljan ovom odlukom, posebno zbog srednjoškolske djece. Mali Ždrelac je veliki projekt i svi mi moramo platiti određenu cijenu. No, kad se izišlo ususret žiteljima Pašmana te su za njihovu komunikaciju s kopnom iznađena i značajno veća sredstva, svakako da su i Dugootočani zaslužili da se pronađe novac i za njihove potrebe. “Lara” ne samo da je spora za toliku udaljenost nego nije adekvatna i zbog toga što to nije brod koji bi mogao ploviti po jakoj buri, komentirao je najnoviju odluku načelnik Općine Sali Ivo Basioli.
Odlazak “Lare” s južnog dijela Dugog otoka s nešto manje oduševljenja dočekali su mali obrtnici, koji su ovim putničkim brodom mogli prevoziti određene količine tereta. Budući da to katamaranom nije dopušteno, obrtnici će morati svakodnevno putovati u preko 20 kilometra udaljeni Brbinj te u Zadar trajektom. Sigurno je da će time značajno biti povećani troškovi njihovog poslovanja.
– To jest tako je i dosad “Lara” održavala drugu liniju najviše zbog njihovih potreba. No, jedino pravo rješenje za južni dio Dugog otoka je ponovno stavljanje u funkciju trajektne luke u Zaglavu u koju trajekti ne uplovljavaju već 12 godina. Za to ćemo se zalagati nakon ponovnog otvorenja Malog Ždrelca, a posebno kad bude realiziran projekt Gaženice, najavio je načelnik Ivo Basioli.