Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Kroz igru i pjesmu do ljubavi prema stranom jeziku

04.11.2010. 23:00
Kroz igru i pjesmu do ljubavi prema stranom jeziku


Nakon igara ritmičke vježbe su drugi važan oblik rada s djecom u učenju stranog jezika, a to su recitacije i brojalice, koje su redovito praćene pokretima tijela, jer se na taj način najbolje potiče memorija. Pjevanje je, pak, treći važan oblik rada kod usvajanja stranog jezika, jer djeca lakše pamte tekst pjevajući ga te na taj način usvajaju izgovor i memoriraju rječnik, kazala je Jelena Obad


Program ranog učenja engleskog jezika za djecu predškolske dobi, koji se provodi već četvrtu godinu zaredom, odavno je zaživio i u zadarskim vrtićima. Stoga i zadarski mališani već od najranije dobi izgovaraju riječi na engleskom jeziku i tako stječu kompetencije za lakše i uspješnije kasnije učenje ovog stranog jezika. U gradskom Dječjem vrtiću “Sunce” ovaj se program provodi u dva dijela, odnosno jedna grupa polaznika engleski jezik uči u sklopu redovnog vrtićkog petosatnog programa, dok se za ostale program provodi u suradnji sa zadarskim Pučkim otvorenim učilištem.
Petosatni program
Spomenuti redoviti petosatni program provodi se samo u područnom objektu “Vladimir Nazor” u Arbanasima i svakodnevno ga vodi Jelena Obad, profesorica engleskog jezika i odgojiteljica, dok se u svim ostalim objektima nastava engleskog jezika provodi dva puta tjedno u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem. Tamošnju grupu polaznika engleskog jezika čine 23 mališana, mješovita skupina djece, uzrasta od četiri do šest godina, pri čemu ipak većinu čine šestogodišnjaci, odnosno predškolci koji se na ovaj način pripremaju za skorašnje učenje engleskog jezika u školskim klupama.
– Program se svakodnevno provodi pet sati, a uskoro bi u vrtiću trebala početi raditi još jedna odgojiteljica nakon čega će biti moguće svakodnevno provoditi desetosatni program. Ovaj program pohađaju samo ona djeca čiji su roditelji iskazali želju, a naplaćuje se 150 kuna mjesečno, kazala je Obad, pojasnivši da su metode rada vrlo zahtjevne i suptilne, a koriste se istodobno različite strategije i oblici rada koji moraju biti primjereni psihofizičkom uzrastu djeteta.
Istaknula je također da je mješovita skupina istodobno i prednost i otežavajuća okolnost, jer prednost je što mlađi uče od starijih, dok je otežavajuće to što se istovremeno moraju provoditi različite metode i oblici rada. Kako je pojasnila, igra je u ovom slučaju osnovni oblik rada, a podrazumijeva igre u prostoru, igre pogađanja, igre oponašanja i drugo.
Sigurnost i samopouzdanje
– Nakon igara ritmičke vježbe su drugi važan oblik rada s djecom u učenju stranog jezika, a to su recitacije i brojalice koje su redovito praćene pokretima tijela, jer se na taj način najbolje potiče memorija. Pjevanje je, pak, treći važan oblik rada kod usvajanja stranog jezika, jer djeca lakše pamte tekst pjevajući ga te na taj način usvajaju izgovor i memoriraju rječnik, kazala je Obad, naglasivši u ovom slučaju zborno pjevanje, jer pokazalo se da se u skupnom radu djeca opuštaju, što je najprirodniji način igre i učenja.
Među ostalim važnim metodama rada profesorica je istaknula slušanje, koje u prvoj godini učenja traje najduže, potom dijalog, dramatizacije, pokretne igre u kombinaciji s pjevanjem te likovni izraz i razne demonstracije.
Što ranije podržati zanimanje i razvijati pozitivan stav djeteta prema učenju stranog jezika prvi je i najvažniji cilj i zadaća ovog programa, a Obad je ovom prilikom navela i njegove sve ostale jednako važne ciljeve.
– Cilj programa ranog učenja engleskog jezika je situacijskim učenjem i spontanom interakcijom postupno uspostavljati komunikaciju s djetetom na engleskom jeziku i to pokretom, mimikom, geslom te likovnim izrazom, igrom i pjesmom. Osim toga, na ovaj način se kod djeteta nastoji razvijati kognitivne sposobnosti za učenje stranog jezika te kroz spontano izražavanje na stranom jeziku razvijati osjećaj sigurnosti i samopouzdanja, istaknula je Obad, napomenuvši da je jednako važna zadaća programa i upoznavanje djece s elementima druge kulture kao i otkrivanje ljepota i bogatstava materinskog jezika.
Kao iznimno važan čimbenik u realizaciju ovog programa Obad je istaknula roditelje, zato što podržavaju svoju djecu, motiviraju ih i tako neposredno sudjeluju u njihovu radu i učenju.
– Roditelji su vrlo aktivni i to je jako bitno, pa tako sudjeluju i u našim priredbama koje dva puta tijekom pedagoške godine organiziramo upravo za njih u prostoru Gradske knjižnice, u obližnjem područnom objektu u Arbanasima i to redovito u povodu Božića, kao i na kraju pedagoške godine, kazala je Obad, naglasivši da je ona svakodnevno u kontaktu s roditeljima, i kao odgojiteljica i kao voditeljica programa.
Pjesma i ples
Među svim navedenim metodama i oblicima rada, voditeljica navodi da djeca najviše vole pjesmice, popraćene pokretima tijela te ispunjavanje radnih listova, a najzainteresiraniji za rad su upravo predškolci, kojih je u grupi najviše i koji zbog svoje znatiželjne dobi konstantno traže nove izazove.
Kako je i predviđeno, ovaj program vode odgojiteljice s višegodišnjim iskustvom u radu s predškolskom djecom te položenim petim stupnjem engleskog jezika, kako bi kroz različite poznate metode i situacijske pristupe poticale djecu na aktivno učenje engleskog jezika te ih motivirale na stjecanje novih znanja i vještina. No, kako navodi Obad, ona tek jedanput godišnje odlazi na seminar, što smatra nedovoljnim.
– Mislim da bih na usavršavanje trebala ići češće, jer ipak je riječ o metodički zahtjevnim specifičnostima, a moderna metodika svakim danom donosi nešto novo. S obzirom da je i u Zagrebu otvoren centar za učenje stranih jezika ‘Helen Doron’, koji je jedan od 400 takvih centara u svijetu, nadam se da ću u dogovoru s upravom uskoro posjetiti taj centar, kazala je Obad.
Maleni Fabijan šestogodišnji je polaznik ovog programa, koji engleski jezik aktivno uči već dvije gdine, a koji je svoje iskustvo vrlo rado podijelio s nama.
– Otkad učimo engleski, puno mi je bolje u vrtiću, a najviše volim kad crtamo i bojimo radne listove. Naučio sam već sve boje, a najbolje sam zapamtio životinje jer ih jako volim i već znam nabrojiti sve. Snake, tiger, cat, dog, crocodile, fish, započeo je Fabijan ponosno, nakon kojeg nam se s nešto skromnijim dojmovima obratila Tina kojoj je ovo tek prva godina učenja engleskog jezika.
– Ja obožavam kad pjevamo i plešemo, to mi je najzabavnije, a volim i crtanje i bojenje, jer tako sam naučila kako se na engleskom kažu sve boje, kazala nam je Tina te se vrlo brzo vratila za radni stol svojim prijateljima pomoći u crtanju i bojenju radnih listova.