Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

ČOVJEK – KLJUČ USPJEHA Tomislav Žepina – najbolji djelatnik u zračnom prijevozu

05.11.2018. 11:23
ČOVJEK – KLJUČ USPJEHA Tomislav  Žepina – najbolji djelatnik u zračnom  prijevozu


Rukovoditelj komercijale Zračne luke Zadar Tomislav  Žepina, ovogodišnji je dobitnik priznanja za najboljeg djelatnika u  zračnom prijevozu. Žepinu je nominirala Turistička zajednica Grada Zadra, koja je prepoznala njegov doprinos sve boljim rezultatima ZL Zadar  pa ga je nominirala za nagradu koja mu je dodijeljena na nedavno  održanim Danima hrvatskog turizma. Hrvatska turistička zajednica u  sklopu Dana hrvatskog turizma na Hvaru, ove godine dodijelila nagrade  “Čovjek – ključ uspjeha, djelatnik godine”. Cilj ove nagrade je razvijanje  gostoljubivih i prijateljskih odnosa prema turistima te podizanje kvalitete usluge što direktno utječe na podizanje stupnja zadovoljstva gostiju te  širenje pozitivnog imidža hrvatskog turizma. Posao Tomislava Žepine  nije samo kontakt s avio-kompanijama i koordinacija reda letenja, nego  vođenje kompletnog ugostiteljstva i trgovine u koje spada duty-free shop  i prodaja u zrakoplovima Ryanaira.


Parking za zrakoplove
Samozatajni Žepina nam je rekao da je zanimljivo kako nitko u  Zračnoj luci Zadar nije ni znao da je on ove godine najbolji djelatnik u  zračnom prijevozu.
– Mojoj nagradi doprinio je konstantan rast ZL Zadar. U njoj radim već  12 godina, a što se tiče prihoda, u tom segmentu rastemo više nego u  broju putnika. Važno je istaknuti da nije uvijek pravilo da broj putnika istovremeno znači i veći prihod. Nama je na godišnjoj razini prihod rastao  10 posto više od broja putnika. Uz to, svaka nam je godina i rekordna, istaknuo je Tomislav Žepina.
Mali pad dogodio se samo 2014. i bio je vezan uz Scanjet. Tad je ZL Zadar završila s nekoliko tisuća putnika manje od planiranog. Zadnja sezona završena je s 578.000 putnika, a ove godine će to biti pojačano za nekih 4 posto. Međutim, prihod će, kaže Žepina rasti do 15 posto i iznosit  će na kraju godine oko 70 mil. kn. No pitanje je može li s tim prihodom  ZL Zadar ući u značajniji investicijski ciklus. Tu se ne postavlja samo pitanje dogradnje pristanišne zgrade i njene “okućnice” nego i produljenja  piste za primitak velikih zrakoplova.
– Ove godine radimo novu platformu tj. parking za zrakoplove. Time  ćemo urediti još jednu trećinu slobodne površine koja nam je na raspolaganju. Radovi kreću za desetak dana, čime će se dobiti 10 pozicija za  velike zrakoplove. Ako ne ove ili sljedeće godine, a onda sigurno 2020.  idemo u proširenje terminala za odlazak putnika. Terminal ćemo povećati za 1.000 m2, a postojeću pristanišnu zgradu namjeravamo produljiti za 7-8 m. Produljenje piste je pak tema koju mi “vrtimo” vrlo dugo.  To je velika investicija koja prelazi preko 50 milijuna eura. U ovom trenutku, taj pothvat ne možemo sami isfinancirati. Za to bi trebali potražiti  strateškog partnera, ali to nam za sad nije u planu, kazao je Žepina.


Pregovaranje s aviokompanijama
Žepina je objasnio kako se ne radi samo o pukom, fizičkom proširenju  piste s postojećih 2,5 km, na 3,2 km. Riječ je izgradnji potpuno nove piste  jer dosadašnja nema dovoljnu nosivost, tj. ne može primiti teške zrakoplove poput Boeinga 747 ili Airbusa 380.
– Možda bi ZL Zadar bila primamljiva destinacija za takve zrakoplove,  ali uz zadovoljenje nekih preduvjeta. Mi računamo na Gaženicu i njen  prelazak u “cruiser homeport” tj. mjesto gdje će se ukrcavati putnici na  velike kruzere. Kako je to običaj, putnici na ta mjesta dolaze i odlaze s  nekoliko velikih zrakoplova. Nešto slično kao što se događa s ITU putnicima u Dubrovniku, naglasio je Žepina.
Cijelo vrijeme Žepina je skromno odbijao govoriti o svojim izravnim  zaslugama u poslovanju ZL Zadar zbog čega je uslijedila nagrada na Danima hrvatskog turizma, ali je dodao da je srž njegovog posla, uz podršku direktora ZL Zadar, pregovaranje s aviokompanijama.
– Nije to samo zalaganje za ZL Zadar, nego i za kompletnu regiju. To se  odnosi na nastupe na velikim turističkim sajmovima. Ovih dana tu je i  put u London, pa onda u Berlin. Tu, gdje se sastaje cijeli turistički svijet,  najbolje je raditi na promociji grada i njegove županije. Imali smo zadnji  međunarodni let za Dublin, ali već dugo radimo na tome da se sezona  barem produži do Nove godine. No “dizanje” aviona je skupo i nije tajna  da plaćamo promidžbu aviokompanijama Eurowingsu i Easy Jetu.  Međutim, njima je zima dosta rizična, rekao je na kraju najbolji djelatnik  u avioprijevozu Tomislav Žepina.




Glasine o Ryanairu
Odlazi li Ryanair pitanje je koje se u posljednje vrijeme vrlo često čuje u zadarskoj  javnosti. Točnije, riječ je o navodnom odlasku Ryanairove baze, a o tome Tomislav  Žepina kaže: ”I ja sam čuo te glasine, ali službeni dokument nismo dobili. Zadar je  od 2013. baza Ryanaira. U slučaju da ta baza ode, to se neće reflektirati na prihode.  Dapače, mi sad već imamo najave novih linija. Neke su već potvrđene u medijima, a  o nekim pregovaramo. Očekujemo do 8 novih destinacija. Naš promet s Ryanairom  će nam rasti 30-40 posto. No, Ryanair nije jedina i isključiva low-cost kompanija. U  ukupnom prometu ZL Zadar, Ryanair ove godine čini 40 posto. Tu su još Easy Jet,  Eurowings, stoga mi u 2019. očekujemo povećanje prometa za preko 20 posto. Ako  disperziramo promet na cijelu godinu ZL Zadar je u stanju primiti nešto više od milijun putnika.