Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Spas na stranom tržištu

05.01.2011. 23:00
Spas na stranom tržištu


Ne možete očekivati rast, ako se u proizvodnju ne ulaže, bez obzira je li to ulaganje u ljudski faktor, u nova tehnološka rješenja ili marketing. Očekujemo daljnji rast proizvodnje, on nam je dužnost jer smo ušli u velike investicije, novu siranu vrijednu preko 3 milijuna eura. Mi moramo ostvariti rast, kod nas nema čekanja, kaže Gligora


Iako su u recesiji mnoge tvrtke na zadarskom području prestale sa svojim djelovanjem pod pritiskom neizdrživo loše gospodarske situacije u nas i u svijetu, mora se priznati da s druge strane ipak ima još onih tvrtki koje su i u najgorim recesijskim mjesecima bilježile rast te ih kriza nije niti okrznula, a kako njihovi vlasnici ističu, od 2011. godine očekuju da bude još plodnija i uspješnija.
Sirana tri milijuna eura
Doznajemo da je tajna njihova uspjeha u pravodobnom ulaganju u kvalificirano ljudstvo, najnoviju tehnologiju te jednako važno kvalitetno marketinško praćenje. Osim toga, sve tvrtke imaju uhodane poslovne kontakte s tvrtkama u inozemstvu, te je upravo izvoz njihovih proizvoda izvan granica Hrvatske bitan čimbenik njihova opstanka i uspješnosti i na hrvatskoj gospodarskoj sceni. Osim toga, veliku pomoć u poslovanju s obzirom da se radi uglavnom o tvrtkama koje se bave proizvodnjom te plasiranjem tih proizvoda najvećim dijelom na inozemno tržište te u nešto manjoj mjeri i na naše domaće, dobili su ili iz SAPARD-a, programa kojim se pruža financijska pomoć poljoprivredi i ruralnom razvoju kako bi se omogućilo zemlji kandidatkinji da se pripremi za korištenje sredstava iz fondova zajedničke poljoprivredne politike nakon ulaska u punopravno članstvo EU te iz državnih financijskih rezervi.
Porastom prihoda u prošloj godini može se pohvaliti i tvrtka Sirana Gligora, sirana iz Kolana na otoku Pagu čiji je “Paški sir” nositelj najprestižnijih nagrada u nas i u svijetu, koja hrvatsko i inozemno tržište opskrbljuje poznatim hrvatskim brendom, paškim sirom. Direktor Ivan Gligora smatra kako se iz toga ne može zaključiti da u krizi Hrvati i stranci više jedu mliječne proizvode, konkretnije sireve, već da je uspješno poslovanje rezultat velikoga truda i rada te dobitne kombinacije kvalitetnih zaposlenika, moderne tehnologije te jako bitnog marketinga bez kojeg bi cijela ova priča najvjerojatnije ostala u uskim lokalnim okvirima.
– Protekla godina nam je zaista bila uspješna. Otvorili smo novi pogon, kompletnu novu siranu što je bio jedan od glavnih preduvjeta za uspješno poslovanje. Ulazak u novu siranu, novu proizvodnju bio je uspješan. Ostvarili smo značajne rezultate na način da smo dobili brojna međunarodna priznanja za naše sireve. Naime, najznačajnije nagrade osvojili smo prošle godine na Svjetskom prvenstvu u Birminghamu na kojem se ocjenjivalo 2.600 sireva iz cijelog svijeta. Naš “Paški sir” dobio je zlatne medalje u tri kategorije – kategoriji ovčjih, tvrdih i kategoriji novih sireva na svjetskom tržištu, kaže Gligora istaknuvši da je stručni ocjenjivački sud njihov sir proglasio jednim od deset najboljih sireva na svijetu.
Osim toga, “Paški sir Gligora” nositelj je brojnih prestižnih međunarodnih priznanja, među kojima i visokog priznanja “Superior Taste Award” Međunarodnog instituta za degustaciju i kvalitetu iz Bruxellesa. Tajna uspjeha leži u silnom angažmanu kako na području ulaganja u kvalitetne kadrove, zatim u nova tehnološka rješenja te normalno, ništa manje važnoj stavci, marketingu. Ta rješenja su dovoljna za izlazak na domaće, ali i inozemno tržište.
– Već ozbiljno radimo na proširivanju tržišta kako u EU tako i u zemljama bivše Jugoslavije. To sve povećava troškove, no u krajnjoj liniji uz takav pristup očekujemo i značajniju dobit, u svakom slučaju veću od troškova. Ne možete očekivati rast, ako se u proizvodnju ne ulaže, bez obzira je li to ulaganje u ljudski faktor, u nova tehnološka rješenja ili marketing. Mi u ovoj godini očekujemo daljnji rast proizvodnje, on nam je dužnost jer smo ušli u velike investicije, novu siranu vrijednu preko 3 milijuna eura, iako smo dobili sredstva iz SAPARDA, svejedno su to ogromna ulaganja te je bez značajnog rasta teško zamisliti otplatu anuiteta. Mi moramo ostvariti rast, kod nas nema čekanja, istaknuo je Gligora.
Vezani za Njemačku
Unatoč krizi protekle dvije godine i zadarska tvrtka Brodogradnja, strojarstvo, inženjering d.o.o., koja se bavi konstrukcijama za automobilsku industriju na domaćem i inozemnom tržištu, izradom investicijske i tehnološke dokumentacije strojarskih instalacija u građevini itd., ostvarila je također dobar rast prihoda te nastavila nizati odlične financijske rezultate. Ova tvrtka dobitnik je nagrade u kategoriji srednjih, malih i mikro izvoznika u protekloj 2010. godini. Joško Grgić, predsjednik uprave, priznaje kako je tajna njihova uspjeha u činjenici da uglavnom u potpunosti posluju na svjetskom tržištu. Naime, kako nemaju posla s hrvatskim partnerima, tako nemaju problema niti s kašnjenjima u plaćanju te nelikvidnošću pojedinih tvrtki, jer u inozemstvu postoje drugačija pravila kada je u pitanja naplata.
– Naš uspjeh možemo u najvećoj mjeri zahvaliti vezanošću našeg poslovanja uz strano tržište. Na krizu smo reagirali na vrijeme, smanjili smo određene troškove, a opet s druge strane u inozemstvu su plaćanja redovita bez obzira na krizu. Oni neće prevariti svoga partnera kao što je to česta pojava u nas. Smanjili smo malo troškove te smo, kada se malo oporavila automobilska industrija u svijetu, odnosno u Europi, počeli smo dobivati i nove poslove te bez problema raditi dalje. Povezanost s vanjskim tržištem, koje je na neki način ozbiljnije, jedan je od preduvjeta opstanka i uspješnosti naše tvrtke. Dosta je važno i ulaganje u tehnologiju, imamo najsuvremeniju kompjutorsku opremu te kvalificirane kadrove. Za sada smo najviše svojim poslovima vezani uz automobilsku industriju u Njemačkoj. Na domaćem tržištu ne radimo za sada ništa, mada smo uvijek u nekim pregovorima. Svake godine se prijavljujemo na natječaj Ministarstva gospodarstva za poticanje malih i srednjih poduzeća te se mi u nekim kategorijama uklapamo u njihove programe te u skladu s tim ostvarujemo i njihovu financijsku potporu, no u fondovima EU nismo za sada konkurirali. Kako ne poslujemo na domaćem tržištu, a automobilska industrija opet doživljava procvat, tako i mi očekujemo još bolje rezultate u ovoj godini, naglasio je Grgić.
Direktor benkovačke tvrtke Metalni lijev TCG d.o.o., tvrtke koja se bavi lijevanjem lakih metala, Željko Uzelac ne krije da su i oni u svom poslovanju imali teških situacija u kojima su morali povećati produktivnost i riješiti višak zaposlenih s obzirom da je automobilska industrija bila prva koja je pala pod udar krize, no ona se sada oporavlja te sE sada stvari popravljaju. Ovog trenutka ova tvrtka zapošljava preko 300 radnika, što znači da su u protekloj kriznoj godini vratili na posao značajan broj zaposlenih koje su imali prije razbuktavanja krize.
– Recept za uspješno poslovanje su isključivo red i rad. Jednako tako, stalno i kontinuirano ulaganje energije u nove poslove, a vrlo je važna i racionalnost u poslovanju, itd. Poštivanje pravila korporativnog upravljanja i rukovođenja uz sve navedeno moraju donijeti rezultate. Kako bismo održali tvrtku morali smo svojevremeno smanjivati troškove te smanjiti i broj zaposlenika, što nam nije bilo drago, no bio je u pitanju opstanak, zbog čega su nas tada mnogi osuđivali, no ponovnim podizanjem tvrtke na noge i vraćanjem zaposlenika na posao svima smo dokazali da smo ispravno postupali. Da su i drugi postupali kao mi zasigurno bi manje kukali na sustav, a više tražili rješenja za opstanak. Naša tvrtka nema ništa s našim tržištem, isključivo radimo s inozemstvom te nemamo nikakvih problema s naplatom naših potraživanja. Kao što sam rekao, univerzalni tajni recept za uspjeh i opstanak ne postoji, a naš provjereni recept je kao što sam već istaknuo, red i rad, istaknuo je Uzelac.