Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Kreacije Alene Orović uskoro i u Zadru

05.01.2014. 23:00
Kreacije Alene Orović uskoro i u Zadru


Ovih blagdanskih dana imali smo zanimljiv susret s jednom našom mladom sugrađankom na trenutnoj zagrebačkoj adresi. 32-godišnju Alenu Orović naime, po struci diplomiranu dizajnericu odjeće i projektanticu tekstilnih hit detalja, imali smo sreću zateći u obiteljskom ozračju roditeljskog doma u Zadru gdje je, uzevši kraći odmor od stresnog i užurbanog ritma metropole, odlučila provesti Božić sa svojim najbližima. Inače nakon diplome na Tekstilno-tehnološkom fakultetu 2006. Alena ostaje u Zagrebu gdje nastoji pronaći svoj odraz kao “freelance” kostimografkinja surađujući pri realizaciji niza filmskih, kazališnih i televizijskih produkcija, te reklamnih spotova. Predavačica je i kolegija “Kostimografija” na talijanskoj školi mode i dizajna Callegari. Sa svojim kreacijama dosad je sudjelovala na dvije skupne izložbe, i to “Alternativni materijali u kreiranju odjeće i tekstila” u Galeriji ULUPUH-a, 2007. te “Red and pink”, modni projekt u sklopu izložbe “Drugarica a la mode: odijevanje i moda u Zagrebu od 1945. do 1960. godine” na Zagrebačkom velesajmu 2006.
Perfection
Povod ovom razgovoru s njom bila je njena nedavna samostalna izložba u galeriji Inkubator na zagrebačkoj Tkalči pretencioznog naziva Perfection, kojom je predstavila zvučne instalacije svojih projekata te je “baš takvom formom i sadržajem, kombinacijom boja i detalja pokušala prezentirati samostalni život svojih artefakata uz uporabnu namjenu kojom opravdavaju svrhu takve svoje forme i životnosti čime postaju mediji poruke svijesti njihovih konzumerica, odnosno konzumenata” kako nam je u uvodu pojasnila autorica svoje stilističke kreacije na tekstilu. Nadalje Orovićkine odjevno-zvučne instalacije “snažno progovaraju o problemu izgradnje, održivosti i svjesnosti vlastitog identiteta u prostoru koji uvijek od pojedinca nešto iziskuje – specifičan iskaz, gestu i odluku, a pritom se posebno pregnantan skup zahtjeva postavlja pred ženski subjekt”, kako to u svojoj recenziji zapaža Martina Bralić, kustosica izložbe te dalje naglašava da se “upravo inzistiranjem na New Look kroju koji u sebi nosi duboko inskribiranu priču o konstrukciji ženskoga identiteta kroz ekonomsku, političku, seksualnu i reproduktivnu prizmu, fokus usmjerava na društvenu te napose patrijarhalnu uvjetovanost ženskoga iskustva”.
Film, kazalište, televizija, marketing
No da budemo koncizniji možeš li nam precizirati što sve objedinjuje tvoj autorski rad u cijeloj ovoj kompleksnoj priči poimanja dizajna i arhitekture odijevanja, pitamo našu sugovornicu u pokušaju daljnjeg sklapanja priče.
 – Prije svega, svojim kreacijama participiram pri kostimografiji za filmske, kazališne, televizijske i marketinške projekte, te onoj za predstave suvremenog plesa. Surađujem u asistenturi kostimografije i garderobe kod realizacije spomenutih projekata, stylingu modnih revija, usavršavanju dizajna odjeće i nakita. Uporedo s time bavim se istraživanjem glasa i pokreta za eventualnu buduću produkciju performancea u vlastitoj režiji i ostvarenje moje nakane pokretanja osobnog brenda odjeće i nakita.
Bi li nam htjela otkriti naslove projekata i imena njihovih autora s kojima si surađivala svojim prinosom kostimografije?
 – Radila sam kostime za dugometražni film “Nije sve u lovi” Darija Pleića, zatim sam surađivala u realizaciji filma “Fleke” Alda Tardozzija, te kratkometražnog igranog filma “Torta s čokoladom” Dorotee Vučić, “Snijeg u Splitu” Igora Jelinovića, “Marmelada” Josipa Lukića; potom na multimedijskim predstavama “Kič’n’sol” “Mlin”, “Nau”,”Malo”, “BORDERLINES III” s koreografkinjom Nensi Ukrainczyk gdje mi je fotografiju uradila Ksenija Španec.
U pripremi zadarska izložba
 Ova vrijedna i ambiciozna dizajnerka i stilistica suvremenog odijevanja ne misli stati na nabrojenim ostvarenjima,čak se štoviše namjerava studiozno iživjeti produbljavanjem iskustvenog razigravanja ove grane likovnosti kao i njene primjene u praksi. Nadasve kako nam je obrazložila, želi suštinski tematizirati psiho-obrasce u smislu transformacije društva kroz osvještavanje ljubavi prema sebi i prema drugome te poštivanje i prihvaćanje različitosti i u konačnici spoznaje pouzdanja u vlastite moći.
 Osim skorašnjeg ostvarenja nauma o vlastitom brandu odjevnog dizajna, u pripremi su joj tri samostalne izložbe multimedijalnog karaktera tijekom kojih će ekspozicija pokušati upriličiti interakciju s nazočnom publikom.
 – Nisam zaboravila ni onu u rodnom gradu te intenzivno razmišljam da svoje kreacije prezentiram i u Zadru, stoga sam u preliminarnim pregovorima s ovdašnjim pokretačima međunarodnog festivala alternativnog kazališta Zadar snova oko uvrštenja moje kostimografije u budućim performanceima. Jednako planiram postaviti izložbu u zadarskoj galeriji ZadArt, žustro nam naša ugodna sugovornica najavljuje predstojeća događanja u obilnom popisu svojih ambicioznih planova u skoroj budućnosti.